Att älska sitt land...

Tyckte första delen var mest ett "hemma-hos-reportage", som iofs var trevligt och stillsamt, och bra att han talade med flyktingarna som försökte ta sig ifrån Grekland och vidare till Italien.

Väntar mig lite mer politik, och konkreta diskussioner i nästa avsnitt.

Jag tyckte det var ganska bra med den vinkeln. Att ganska opolitiskt skildra hur det ser ut för asylflyktingar i Grekland och utan att ta ställning genomföra intervju med Gyllene Gryning, med både lätta och vassare frågor.

Tyckte första delen var mest ett "hemma-hos-reportage", som iofs var trevligt och stillsamt, och bra att han talade med flyktingarna som försökte ta sig ifrån Grekland och vidare till Italien.

Väntar mig lite mer politik, och konkreta diskussioner i nästa avsnitt.

Jag tror att det kommer. Jag tycker att det var bra att programmet gav en "mänskligare" vinkel, ofta är den här typen av program väldigt polariserade från stavelsen. Det är ju människor det handlar om som har känslor och obehagliga erfarenheter i bagaget, precis som du och jag, och jag tycker varken att det är intressant eller konstruktivt att demonisera meningsmotståndarna. Ondskan finns inte hos "de andra", den finns mitt ibland oss, och inom oss själva. Därför blir det falskt att måla upp rasister m.fl. som "obehagliga typer", för det är inte så längre. Neorasister klär sig i kostym, pratar om den blomstertid och bjuds in till finrummen.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 112
Senast: Thaliaste
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 381
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 458
Senast: mars
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 013

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter

Hästrelaterat