Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Thaliaste
Är det Maya från SD du menar?
...som det så fint heter. SVT2 sänder just nu en dokumentär om nationalism i Sverige och Europa.
Är det bara jag eller tycker du att det är fel att älska sitt land ? Jag tolkar ditt "yttrande" som att du inte tycker det är rätt... OM det är så gäller det bara "svenskar" eller får andra älska vårt land utan att det är "fult"
Det används ofta för att rättfärdiga "fula" saker som att hävda att det bara är vissa som passar att leva i landet. Som Gyllene Grynings grundarens dotter, som talade om Grekland åt grekerna. Precis som SDU pratar om Sverige åt svenskarna. Skillnaden var att hon stod upp för att hon var rasist, det var inget hycklande. Otäckt men ändå rakt.
Det var ett bra, men otäckt, program. Fanor som var exakta replikor av Tredje Rikets, förutom att hakkorset bytts mot en liknande symbol. Ett resonemang om martyrer och ett fullständigt avvisande av alla de offer man själv skapat på "andra" sidan.
Är det bara jag eller tycker du att det är fel att älska sitt land ? Jag tolkar ditt "yttrande" som att du inte tycker det är rätt... OM det är så gäller det bara "svenskar" eller får andra älska vårt land utan att det är "fult"
Jaha så när jag säger att jag älskar Sverige, och aldrig skulle vilja bo någon annanstans då är jag rasist ?
Vi har ju pratat om det här med tacksamhet.. Och tro mej jag är enormt tacksam att jag får bo i Sverige, uppleva somrarna, de 4 olika årstiderna... Älskar snö men gillar inte kylan Men som sagt visst sjutton älskar jag Sverige, och för varje resa jag gör utomlands så vill jag gärna göra fler, men när jag kommer tillbaka till Sverige så är det "hemma".
Men det är är ju lite det vi reagerar på ... Man får inte säga "vissa" saker längre för då är man rasist. Man ska inte sjunga nationalsången (om det inte råkar va idrottsevent förståss) för då är man rasist, man får inte ha svenska flaggan hägande på balkongen, då är man rasist. Sverigeflagga på bilen = rasist...
NEJ man har dessa saker för att man älskar sitt land och är stolt för att vara svensk...Och tacksam för att man kan uppleva det !
Man kan ju titta på utvecklingen i Tyskland.@corzette På riktigt. Missförstår du med flit eller läser du inte vad folk skriver? Tycker du att det finns en skillnad mellan att vara nationalist och att älska (att bo i) sitt hemland?
Jag har inte påstått något av det du vänder dig emot.
Såg du programmet?
Avsnitt nr sänds kl 20 ikväll!