Att äga häst tillsammans med företag

Eliseeh

Trådstartare
Enkel fråga, går det att samäga en häst tillsammans med ett företag? Det känns som en självklarhet men samtidigt har jag nog inte sett på exempelvis Blup, Equipe eller liknande att det skulle vara både privatpersioner och företag som äger hästen ifråga. Någon som vet? :confused:

ja , jag kollade på en hingst som jag bara kom på sådär random. Han har 3 ägare varav en är ett aktiebolag med 20% ägarandel.

I de flesta register för hästar får man ange hur stor del var och en äger, samt vem som står som representant/ansvarig. Det innebär att det kan vara så att man bara ser den av delägarna som har ansvaret.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 265
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 178
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 458
Senast: mars
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
23
· Visningar
1 168
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar