Äter du skräpmat?

coolia

Trådstartare
När jag tittar på mitt flöde på FB så är det matbilder med "finare" mat. Vilket jag kan förstå till 100 % Ingen lägger väl ut bilder när de äter någon trist snabbmat:D
Men...hur ofta äter du skräpmat?
Jag äter skräp alldels för ofta. Tidsbrist, stress, trötthet osv. Men jag lägger ju inte ut på FB när jag köper en kebab eller hamburgare. Eller hämtpizzan...

Nej faktiskt inte! Jag äter en pizza ngn gång per år. Ibland kan jag köpa sushi tex om jag ska äta en snabb lunch på jobbet. Kanske en gång i kvartalet kan jag köpa thaimat då jag bor i samma hus som en sån restaurang. Annars äter jag nog inte så mkt "skräpmat" men när man äter mycket ute som jag gör så är det ju inte säkert att maten är så nyttig ändå :p

Aldrig kebab eller hamburgare, någon gång om året fulpizza. Ganska ofta hämtmat, men då lite roligare än det nämnda.

Jag äter mycket kakor, glass, godis, nötter, sötsaker och ibland blir det hämtmat när det krisar med matlagningen.
McDonalds, pizza och liknande har jag däremot inte ätit på år och dar.

Halvfabrikat och en del kakor blir det på veckobasis, absolut. Men annars, nej.
Däremot ingen "jätteflashig" mat till vardags heller, utan middag kan vara pasta, kotlett och ketchup typ.

Jag äter sällan skräpmat. Vi kan ibland handla på Chopchop, typ någon gång i månaden. Och jar har varit och ätit pizza 3 ggr i år och hamburgare en gång. Det är mycket för att vara mig.

Halvfabrikat äter jag extremt sällan det med.

Jag har en del födoämnesallergier. Och jag undviker en del annan kost för hälsans skull.

Ofta! Nu på semester när vi är ute och gör saker dagligen blir det dagligen. När det inte är semester är det typ 2 ggr i månaden kanske.

Nån pizza i månaden och kanske 2-3 kebab i pitabröd per år men aldrig hamburgare från storkedjorna. Tycker de är hemska!

Köper ingen halvfabrikat till hemmet. Kanske krögarpytt ett par ggr per år.

Äter nog pizza nån gång varannan vecka samt typ pommes nån gång i månaden. Händer även att jag käkar burgare på Max, tkr ej de andra kedjorna har något vettigt vegetariskt alternativ. Sen äter jag ofta pannkakor i personalmatsalen på jobbet då mkt annat brukar vara äckligt hehe. Gillar även den där härliga billiga risgrynsgrötskorven man kan köpa samt nudlar och billyspizza haha. Hu min kosthållning låter sisådär

Jag äter alldeles för mycket skräpmat. Under våren åt vi pizza varje torsdag eftersom vi inte kände att vi hann laga mat p.g.a. sent möte på jobbet. Hamburgare eller kebab äter jag flera gånger i månaden. Thai (om det brukar räknas till skräp?) äter vi max en gång i månaden.

Jag älskar tyvärr skräpmat och när jag var gravid var det en av mina cravings. Tack och lov syns det inte på utsidan och förhoppningsvis inte på insidan.

Väldigt sällan pizza och burgare typ. Sällan äter på kinesisk resturang eller thai.

Dricker dock mycket light dricka istället, och jag älskar klubbor :o

Men jösses, hur mycket tid lägger du ned på matlagning då? Och vad äter du?

Jag anvander inte heller halv eller helfabrikat, utan anvander bara farska ravaror nar jag lagar mat. Jag lagger val ner 30 - 45 minuter per dag pa matlagning for det mesta. Vi ater mycket kyckling brost och olika fisk med gronsaker (allt fran rodbettor, blomkal, palsternacka, eller ett otal andra gronsaker). Vi ater inte potatis ofta, men vi ater det ocksa.
Pizza gor jag ibland sjalv och da grillar jag oftast degen och var och en far lagga pa vad de vill ha fran olika skalar ... och det hander nagon gang per ar att maken insisterar pa att vi ska bestalla pizza ... tyvarr finns det inte nagon som levererar en "outstanding" pizza har i sta'n. Jag har hittat tva pizzerior som gor fantastiska pizzor, de ligger bada en timma hemmifran, den ena at norr och den andra at oster.:cautious:
Vi ater ute en eller tva kvallar i veckan (ofta en hamburgare, men aldrig fran en kedja eller ett hamburger "hak", utan pa en restaurant) och jag vagrar att ata nagot fran McDonald's :yuck:

Men jösses, hur mycket tid lägger du ned på matlagning då? Och vad äter du?

Jag anvander inte heller halv eller helfabrikat, utan anvander bara farska ravaror nar jag lagar mat. Jag lagger val ner 30 - 45 minuter per dag pa matlagning for det mesta. Vi ater mycket kyckling brost och olika fisk med gronsaker (allt fran rodbettor, blomkal, palsternacka, eller ett otal andra gronsaker). Vi ater inte potatis ofta, men vi ater det ocksa.
Pizza gor jag ibland sjalv och da grillar jag oftast degen och var och en far lagga pa vad de vill ha fran olika skalar ... och det hander nagon gang per ar att maken insisterar pa att vi ska bestalla pizza ... tyvarr finns det inte nagon som levererar en "outstanding" pizza har i sta'n. Jag har hittat tva pizzerior som gor fantastiska pizzor, de ligger bada en timma hemmifran, den ena at norr och den andra at oster.:cautious:
Vi ater ute en eller tva kvallar i veckan (ofta en hamburgare, men aldrig fran en kedja eller ett hamburger "hak", utan pa en restaurant) och jag vagrar att ata nagot fran McDonald's :yuck:

Spinner vidare :) Min erfarenhet är att det egentligen inte tar längre tid att laga "från grunden". Det finns en hel massa maträtter som inte tar längre tid än det tar att värma en fryspizza. Svårigheten, i min värld, är att komma ihåg de där recepten när man är trött och fantasilös. Det är så mycket lättare att gräva fram fryspizzan än att tänka till kring ingredienser och tillagning.

Alltså jag lagar det mesta "från grunden", men har massor av halvfabrikat hemma och en hel del helfabrikat. Använder du inte mjöl till pizzadegen? Ost? Oljor eller margarin?

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
4 229
Senast: skiesabove
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 698
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 323
Senast: Hellhound
·
H
Relationer Hej, har ett litet eller rättare sagt stort problem. För några månader sedan träffade jag en kille på mitt jobb. Han är många år yngre...
35 36 37
Svar
735
· Visningar
66 861
Senast: Hemlig21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar