Äta och göra i Karlstad?

Kratus

Trådstartare
Jag och pv ska till Karlstad några dagar fram över (sön-ons) och undrar om ni har några tips på trevliga restauranger, gärna med bra veggo mat.

Vad kan man annars göra här? Vi promenerar mycket så om det finns några trevliga ställen att göra det på så tas sådana tips tacksamt emot.
 
Har tyvärr ingen koll på restauranger men Sandgrundsudden och Värmlands museum kan jag rekommendera. Där finns en restaurang men har tyvärr ingen koll på maten.
 
Nonna Grassa har bra italienskt. Barón bra tapas i fräck miljö om än hög ljudnivå! Guldapan är också trevligt. Jag älskade bröderna olssons elektiska som tyvärr har stängt men deras systerrestaurang Olssons Bazaar kanske kan vara något - jag hann bara vara där någon enstaka gång innan jag flyttade från Karlstad. Frost, Brasseriet, Fontanta di Trevi är alla helt okej!

Zao street kitchen har väldigt god lunch i enklare format om man gillar asiatiskt.

Sandgrundsudden och Lars Lerin-utställningen är ett måste. Brigadmuseet om man lockas av sådant. Sen tycker jag väl kanske inte att Karlstad är världens mest spännande stad men den är trevlig att promenera i, framför allt om man följer vattnet. Mariebergsskogen och strandängarna där är säkert jättefint att promenera såhär års. Har ni bil kan jag varmt rekommendera Borgvik - fantastisk miljö och i Sliperiet har de fina konsutställningar/andra kulturevanemang och riktigt bra mat.

Jag bodde i Zakrisdal och promenerade ofta ner mot Dingelsundet/Knappstadviken och även ibland via Rosenborgsgatan genom Sommarro mot stan. Lite längre, men väldigt fin natur! Mycket "fågelskådarmarker", lite våtmark och strandängar osv.
 

Liknande trådar

Relationer Min son (26 år) är sambo med en jämnårig tjej, de har fått två underbara barn (3,5 år och 2 år). Nu till problemet, tjejen har inget...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 701
Senast: Oh_really
·
Övr. Katt Nattdjur som dom är så kommer mina gärna igång lagom till att man ska sova/mitt i natten 😅 Någon som har bra tips på någon leksak som...
Svar
9
· Visningar
849
Senast: MJLee
·
Fritid Efter en rätt tung och tuff period i livet känner jag för att komma bort lite och göra något på egen hand. Jag har aldrig varit i Paris...
Svar
8
· Visningar
924
Senast: Javan
·
Mat Det verkar som att det blir middag hemma hos oss på julafton och jag är inte så speciellt förtjust i traditionellt julbord. Det är gott...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 003
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Skaffa barn eller inte
  • Unga brottslingar
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Köp av häst
  • Dressyrsnack 17
  • Regler sportkörning

Omröstningar

Tillbaka
Upp