Asylsökande med dubbla identiteteter

Status
Stängd för vidare inlägg.
En del av dem som kommer hit skaffar sig dubbla identiteter hos olika myndigheter och det är olagligt samtidigt som Skatteverket inte har möjlighet att kolla upp det. Det är för jäkligt att det får vara så. Om de hade möjlighet att kolla upp det bättre skulle brottsligheten minska rejält! Många muslimska killar kommer ifrån en kultur där tjejerna täcker sina kroppar för att inte se attraktiva ut för andra män än sin egen man. Det är föräldrarna som bestämmer vem de ska gifta sig med. Det gör att många muslimska killar verkat tro att när de kommer hit till Sverige kan de bara välja ut en tjej och ha sexuellt umgänge med henne. På grund av det har jag blivit varnad för att se dm i ögonen. om mamma ser att det dyker upp utländska killar säger hon genast åt mig att inte titta på dem eftersom en enda blick betyder att de vill ligga med en. Om man ser dem det minsta lilla i ögonen tolkar de det som varsågod och en fribiljett till sex därför att kvinnorna i deras hemländer täcker sina kroppar med skylande kläder. På grund av muslimerna kan barnen som har skolavslutning i skolan inte längre gå till kyrkan. Om man har skolavslutning i kyrkan blir det genast så synd om alla muslimer eftersom de inte får vara med och delta på lika villkor!

Vad min signatur beträffar är det fritt fram att gilla den eller inte. Jag vill ha med den och om jag skulle lägga av med den skulle säkert några stycken undra vad som har h'nt med signaturtjejens signatur. Det går aldrig att anpassa sig efter precis allt, men vissa saker är faktiskt att man bryter emot lagen. I Finland var de mycket tuffare och vägrade sluta ha skolavslutning i kyrkan bara för muslimernas skull.

Amateur Pethead
Din mamma har fel. Så enkelt är det. Hon har fel. Och inte nog med det, det du uttrycker i din text här, som om det vore sanning, är grovt rasistiskt. Jag träffar regelbundet muslimska män, både unga och gamla, som har varit olika länge i Sverige. Några 20+ år, och andra kom för bara några månader sedan. De är precis lika varierade i personlighet och attityd som vilken "svensk" som helst, men gemensamt har de att de klarar av ögonkontakt med såväl mig som andra "svenska" kvinnor utan att för den sakens skull tro att vi inbjuder till sex. Och skolavslutning i kyrkan har ingenting med muslimer att göra. Herregud, vad är det för jävla dumheter.

En del av dem som kommer hit skaffar sig dubbla identiteter hos olika myndigheter och det är olagligt samtidigt som Skatteverket inte har möjlighet att kolla upp det. Det är för jäkligt att det får vara så. Om de hade möjlighet att kolla upp det bättre skulle brottsligheten minska rejält! Många muslimska killar kommer ifrån en kultur där tjejerna täcker sina kroppar för att inte se attraktiva ut för andra män än sin egen man. Det är föräldrarna som bestämmer vem de ska gifta sig med. Det gör att många muslimska killar verkat tro att när de kommer hit till Sverige kan de bara välja ut en tjej och ha sexuellt umgänge med henne. På grund av det har jag blivit varnad för att se dm i ögonen. om mamma ser att det dyker upp utländska killar säger hon genast åt mig att inte titta på dem eftersom en enda blick betyder att de vill ligga med en. Om man ser dem det minsta lilla i ögonen tolkar de det som varsågod och en fribiljett till sex därför att kvinnorna i deras hemländer täcker sina kroppar med skylande kläder. På grund av muslimerna kan barnen som har skolavslutning i skolan inte längre gå till kyrkan. Om man har skolavslutning i kyrkan blir det genast så synd om alla muslimer eftersom de inte får vara med och delta på lika villkor!

Vad min signatur beträffar är det fritt fram att gilla den eller inte. Jag vill ha med den och om jag skulle lägga av med den skulle säkert några stycken undra vad som har h'nt med signaturtjejens signatur. Det går aldrig att anpassa sig efter precis allt, men vissa saker är faktiskt att man bryter emot lagen. I Finland var de mycket tuffare och vägrade sluta ha skolavslutning i kyrkan bara för muslimernas skull.

Amateur Pethead
Jag skulle vilja förklara och diskutera ganska många saker i ditt inlägg men jag tror inte att jag är människa att få dig att förstå min syn på mänskligheten. Jag blir ganska lessen och bedrövad av det du skriver då jag upplever det som fruktansvärt fördomsfull men också väldigt begränsande för dig själv. Världen är full av fantastiska människor som du aldrig kommer att träffa och ha utbyte av då du sorterar bort dem bara på grund av att du tror de är muslimer. För mig är det väldigt galet och den enda liknelsen jag kan göra är att fråga dig om du skulle uppskatta om någon sorterade bort dig bara på den grund att du är född i en viss stad. Jag har några frågor jag funderar på om du har lust att svara. Känner du någon muslim? Har du någon gång pratat med en asylsökande?

Din mamma har fel. Så enkelt är det. Hon har fel. Och inte nog med det, det du uttrycker i din text här, som om det vore sanning, är grovt rasistiskt. Jag träffar regelbundet muslimska män, både unga och gamla, som har varit olika länge i Sverige. Några 20+ år, och andra kom för bara några månader sedan. De är precis lika varierade i personlighet och attityd som vilken "svensk" som helst, men gemensamt har de att de klarar av ögonkontakt med såväl mig som andra "svenska" kvinnor utan att för den sakens skull tro att vi inbjuder till sex. Och skolavslutning i kyrkan har ingenting med muslimer att göra. Herregud, vad är det för jävla dumheter.

Ja verkligen ...
@Skorpion76 : du har ju skrivit om dina föräldrar tidigare dessutom - din pappa du inte har en god relation till minst sagt, känner dig förtryckt av etc.

Dina åsikter och villfarelser ang asylsökande samtidigt som du ångar vidare i debatten i dina övertygelser som svar till svar du får, är så absurda att man baxnar ...

Och dessutom spinner du sen vidare med vad din mamma "lärt dig" ang "muslimer" ... :crazy:

Förstår du att en religion oavsett vilken, inte är ekvivalent med mänskliga individer ? och att individer ändå ofta har samma religion ?

Jag kan bara inte riktigt bli arg på TS när det är tydligt att hon levt väldigt begränsat och att IRL verkar hon vara väldigt beroende av sina föräldrar. Logiskt att TS åsikter formats efter dom, ovetandes om hur fel föräldrarna har... Det skär i mitt hjärta när en uppenbart tänkande individ inte fått chansen att utvecklas och bryta sig fri till ett eget liv. Litet sidospår detta men nu har TS fått mycket bra svar på sina trådar sedan hon kom hit så hennes åsikter borde utvecklas.

Jag tycker ditt inlägg är superobehagligt som kontring och ffa utifrån ditt eget argument .
Du anser alltså att skribenten är så kategoriserad funktionsmässigt att bemötanden utifrån vad som denne uttrycker och skriver bör anpassas ?

Så fy sjutton back to you känner jag - du verkar vilja villkora utifrån det ?
Svar ja. Utifrån henoms egen utsago så har hen sådana svårigheter så jag aldrig skulle angripa på ett så personligt plan. Åsikterna ska definitivt bemötas men inte genom att säga att om vi är snälla mot dig och låter dig vara här på Buke så ska du osv osv.

Svar ja. Utifrån henoms egen utsago så har hen sådana svårigheter så jag aldrig skulle angripa på ett så personligt plan. Åsikterna ska definitivt bemötas men inte genom att säga att om vi är snälla mot dig och låter dig vara här på Buke så ska du osv osv.

Va ? :confused:
Du kategoriserar därmed TS till att inte kunna hantera en debatt ?
Fö är TS en HON . Det har hon noga presenterat och vill ha etablerat . Så dina HEN blir obegripliga .

Jag har inte tolkat alls det du tydligen gjort att ska "ditten eller datten" vara på buke osv .
däremot har jag tolkat som sagt att du tycker anpassande behövs i svar till TS samtidigt som du tycker folk ska skämmas som inte tagit ngt i beaktning .

Senast ändrad:
Va ? :confused:
Du kategoriserar därmed TS till att inte kunna hantera en debatt ?
Fö är TS en HON . Det har hon noga presenterat och vill ha etablerat . Så dina HEN blir obegripliga .

Jag har inte tolkat alls det du tydligen gjort att ska "ditten eller datten" vara på buke osv .
däremot har jag tolkat som sagt att du tycker anpasaande behövs i svar till TS samtidigt som du tycker folk ska skämmas som inte tagit ngt i beaktning .
Du kanske ska läsa det inlägg jag anmärkte på från början. Annars blir det väldigt märkligt.

Fast det sas för att visa på resonemanget, att det inte är så enkelt som att asylsökande bara för de kommer hit ska bara tacksamma för att Sverige är snäll mot dem och låter dem vara här så ska de osv. Vilket var vad TS tyckte.

Inte ens barn tillåts påstå vad som helst, men diskussionen får anpassas efter vem man pratar med. Vilket jag även anser gjorts i denna tråd, om TS inte haft en funktionsförändring hade knappast tråden hållit en så god ton och folk varit så vänliga och pedagogiska i sina svar.

Man kan undra om vi läser samma tråd och samma inlägg från TS

Du kanske ska läsa det inlägg jag anmärkte på från början. Annars blir det väldigt märkligt.

Blir ännu märkligare att hänvisa till ditt tidigare inlägg . Givetvis har alla som kommenterat läst det . Om du tycker trots det att du blivit missförstådd får du ju isåfall adressera vad och hur du menade . Att svara med "läs originalinlägget igen" blir totalt platt fall ?

.

Amateur Pethead

Nej.
Den svenska skolan är icke-konfessionell. Att skolan är icke-konfessionell innebär att det inte får förekomma religiösa inslag i utbildningen. Eleverna ska inte behöva utsättas för religiös påverkan i skolan. Det gäller även vid skolavslutningar eftersom det är en del av skolans verksamhet.

Det går bra att ha skolavslutning i kyrkan om den utformas så att tonvikten ligger på traditioner, högtidlighet och den gemensamma samvaron. (Vilket också görs, de skolor som vill HAR skolavslutning i kyrkan). Det får dock inte förekomma några religiösa inslag som bön, välsignelse eller trosbekännelse.

Det har ingenting med muslimerna att göra, det har med skollagen att göra.

" Funktionsförändring" .
Väldigt nyfiken på vad som avses med den benämningen i sammanhanget. för att inte säga rent allmänt. :confused:

" Funktionsförändring" .
Väldigt nyfiken på vad som avses med den benämningen i sammanhanget. för att inte säga rent allmänt. :confused:

Det tror jag förvisso att du kan räkna ut. Men det är samma sak som det som kallas funktionsnedsättning och aom tidigare kallades funktionshandikapp. Dock ersätts det nu mer och mer med det mer neutrala uttrycket funktionsförändring.

Det tror jag förvisso att du kan räkna ut. Men det är samma sak som det som kallas funktionsnedsättning och aom tidigare kallades funktionshandikapp. Dock ersätts det nu mer och mer med det mer neutrala uttrycket funktionsförändring.

Gör det ?
Jag har helt enkelt aldrig sett det i etablerade legala termer/definitioner alls . Har du möjlghet att peka mig rätt på något att läsa om detta ?

Det har jag aldrig hört förut. Vilket bra ord :up:

Jag hörde det första gången på en utbildning i normkritik via jobbet och tycker också det är bra. Jobbade förr med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar, och -förändringar känns mycket mer rättvisande. En annan, förändrad funktion jämfört med "normen". Men som faktiskt inte bara behöver vara negativ utan lika gärna kan vara positiv i vissa delar.

Gör det ?
Jag har helt enkelt aldrig sett det i etablerade legala termer/definitioner alls . Har du möjlghet att peka mig rätt på något att läsa om detta ?

Det närmsta man kan komma är nog Socialstyrelsens definitioner (finns på deras hemsida). Där talar man, enkelt sagt, om att en person har en funktionsnedsättning, men det är först i mötet med samhället som funktionsnedsättningen blir ett funktionshinder. Det skrevs rätt mycket om det där i ett antal utredningar, att man ville bort från att se personer som funktionshindrade utan istället belysa att hindret beror på samhället. Begreppet funktionshindrad var för övrigt tänkt att utgöra en förbättring jämfört med det numer rätt så ovanliga begreppet handikappad. Kanske är funktionsförändring nästa steg.

Kan tillägga att trots att Socialstyrelsen är rätt tydlig i sina definitioner varierar det rätt mycket vilka begrepp som återfinns i lagtext, beslut, handböcker osv.

Jag hörde det första gången på en utbildning i normkritik via jobbet och tycker också det är bra. Jobbade förr med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar, och -förändringar känns mycket mer rättvisande. En annan, förändrad funktion jämfört med "normen". Men som faktiskt inte bara behöver vara negativ utan lika gärna kan vara positiv i vissa delar.
Har funktionsvariation övergetts till förmån för funktionsförändring? Jag får inte alls lika många googlingsträffar på det senare och har nog inte stött på det förut(men jag är inte superinsatt i frågan).

Och ursäkta OT.

Tack @Manza och @Galant för era tålmodiga inlägg.

Har funktionsvariation övergetts till förmån för funktionsförändring? Jag får inte alls lika många googlingsträffar på det senare och har nog inte stött på det förut(men jag är inte superinsatt i frågan).

Och ursäkta OT.

Tack @Manza och @Galant för ert tålamod.

Skulle tro det används flera alternativa benämningar? Variation har jag inte hört men tycker det med är bättre än -nedsättning.

Jag är heller inte superinsatt i frågan dock.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Banta/slimma ner shettis?
  • Evolve
  • Atletix

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka