Asylsökande med dubbla identiteteter

Status
Stängd för vidare inlägg.
En del av dem som kommer hit skaffar sig dubbla identiteter hos olika myndigheter och det är olagligt samtidigt som Skatteverket inte har möjlighet att kolla upp det. Det är för jäkligt att det får vara så. Om de hade möjlighet att kolla upp det bättre skulle brottsligheten minska rejält! Många muslimska killar kommer ifrån en kultur där tjejerna täcker sina kroppar för att inte se attraktiva ut för andra män än sin egen man. Det är föräldrarna som bestämmer vem de ska gifta sig med. Det gör att många muslimska killar verkat tro att när de kommer hit till Sverige kan de bara välja ut en tjej och ha sexuellt umgänge med henne. På grund av det har jag blivit varnad för att se dm i ögonen. om mamma ser att det dyker upp utländska killar säger hon genast åt mig att inte titta på dem eftersom en enda blick betyder att de vill ligga med en. Om man ser dem det minsta lilla i ögonen tolkar de det som varsågod och en fribiljett till sex därför att kvinnorna i deras hemländer täcker sina kroppar med skylande kläder. På grund av muslimerna kan barnen som har skolavslutning i skolan inte längre gå till kyrkan. Om man har skolavslutning i kyrkan blir det genast så synd om alla muslimer eftersom de inte får vara med och delta på lika villkor!

Vad min signatur beträffar är det fritt fram att gilla den eller inte. Jag vill ha med den och om jag skulle lägga av med den skulle säkert några stycken undra vad som har h'nt med signaturtjejens signatur. Det går aldrig att anpassa sig efter precis allt, men vissa saker är faktiskt att man bryter emot lagen. I Finland var de mycket tuffare och vägrade sluta ha skolavslutning i kyrkan bara för muslimernas skull.

Amateur Pethead

Nej.
Var får du din helt FELAKTIGA information ifrån?
Det är inte sant det du skriver om muslimer. Du måste nog lära dig att lyssna på någon annan än din mamma - din mamma verkar vara otroligt fördomsfull och totalt OKUNNIG väldigt mycket

@Tassetass jag är ytterst väl införstådd sen decennier med terminologin och benämningar osv och svårigheterna runt det ...

funktionshinder/nedsättning är ju precis som du bekräftar och jag är insatt i , just en affekt av termen "handikappad" och den termen är ju helt förlegad . Har inte sett den senaste decenniet öht i professionella sammanhang öht - knappt ens i folkmun dessutom ...

Funktionsförändring som etablerat koncept/term är dock trots allt inget jag sett som etablerad ny benämning

En del av dem som kommer hit skaffar sig dubbla identiteter hos olika myndigheter och det är olagligt samtidigt som Skatteverket inte har möjlighet att kolla upp det. Det är för jäkligt att det får vara så. Om de hade möjlighet att kolla upp det bättre skulle brottsligheten minska rejält! Många muslimska killar kommer ifrån en kultur där tjejerna täcker sina kroppar för att inte se attraktiva ut för andra män än sin egen man. Det är föräldrarna som bestämmer vem de ska gifta sig med. Det gör att många muslimska killar verkat tro att när de kommer hit till Sverige kan de bara välja ut en tjej och ha sexuellt umgänge med henne. På grund av det har jag blivit varnad för att se dm i ögonen. om mamma ser att det dyker upp utländska killar säger hon genast åt mig att inte titta på dem eftersom en enda blick betyder att de vill ligga med en. Om man ser dem det minsta lilla i ögonen tolkar de det som varsågod och en fribiljett till sex därför att kvinnorna i deras hemländer täcker sina kroppar med skylande kläder. På grund av muslimerna kan barnen som har skolavslutning i skolan inte längre gå till kyrkan. Om man har skolavslutning i kyrkan blir det genast så synd om alla muslimer eftersom de inte får vara med och delta på lika villkor!

Vad min signatur beträffar är det fritt fram att gilla den eller inte. Jag vill ha med den och om jag skulle lägga av med den skulle säkert några stycken undra vad som har h'nt med signaturtjejens signatur. Det går aldrig att anpassa sig efter precis allt, men vissa saker är faktiskt att man bryter emot lagen. I Finland var de mycket tuffare och vägrade sluta ha skolavslutning i kyrkan bara för muslimernas skull.

Amateur Pethead

VA?! Vad surrar du om? Jag har träffat många muslimer, jag har rest som ensam blond svensk tjej i flertal muslimska länder och jag har ingen aning om vad du snackar om? O nej, jag klädde mig inte i heltäckande kläder.
O vaddå ingen skolavslutning i kyrkor? Vem har slagit i dig allt detta?

VA?! Vad surrar du om? Jag har träffat många muslimer, jag har rest som ensam blond svensk tjej i flertal muslimska länder och jag har ingen aning om vad du snackar om? O nej, jag klädde mig inte i heltäckande kläder.
O vaddå ingen skolavslutning i kyrkor? Vem har slagit i dig allt detta?
Och ska vi eventuellt tröska detta med skolavslutnng i kyrka ett varv till så vill jag med kraft påstå att det absolut inte varit så att svenska skolor haft skolavslutningar i kyrkan som allmän tradition.

Jag har gått i fyra skolor från lågstadium till gymnasium och har aldrig varit kyrkan. I min hembygd var det bara skolan i kyrkbyn som gick till kyrkan för den låg nära. Huruvida man varit i kyrkan har i många fall varit en enkel lösning för att få tag i en tillräckligt stor samlingslokal för de skolor som vill ha gemensam avslutning. Det och inget annat.

@Tassetass jag är ytterst väl införstådd sen decennier med terminologin och benämningar osv och svårigheterna runt det ...

funktionshinder/nedsättning är ju precis som du bekräftar och jag är insatt i , just en affekt av termen "handikappad" och den termen är ju helt förlegad . Har inte sett den senaste decenniet öht i professionella sammanhang öht - knappt ens i folkmun dessutom ...

Funktionsförändring som etablerat koncept/term är dock trots allt inget jag sett som etablerad ny benämning
Funktionsvariation är det uttryck jag oftast ser i sammanhanget numera.

Nu först ser jag att du bara pratade om begreppet funktionsförändring. Mea culpa!

Det tror jag förvisso att du kan räkna ut. Men det är samma sak som det som kallas funktionsnedsättning och aom tidigare kallades funktionshandikapp. Dock ersätts det nu mer och mer med det mer neutrala uttrycket funktionsförändring.

Väldigt bra ord. Jag tar illa vid mig varje gång jag får höra funktionsnedsättning, har AS och fungerar minst lika bra som alla andra. Otroligt tröttsamt.

Ska börja påpeka detta.

Och ska vi eventuellt tröska detta med skolavslutnng i kyrka ett varv till så vill jag med kraft påstå att det absolut inte varit så att svenska skolor haft skolavslutningar i kyrkan som allmän tradition.

Jag har gått i fyra skolor från lågstadium till gymnasium och har aldrig varit kyrkan. I min hembygd var det bara skolan i kyrkbyn som gick till kyrkan för den låg nära. Huruvida man varit i kyrkan har i många fall varit en enkel lösning för att få tag i en tillräckligt stor samlingslokal för de skolor som vill ha gemensam avslutning. Det och inget annat.

Konstigt (eller inte om det inte fanns nån kyrka att gå till) men jag har alltid varit i kyrkan från lågstadiet till gymnasiet. (och F-9 är fortfarande i kyrkan)

• Gilla
Reactions: Sar
Jag tycker det är för bedrövligt att vi inte har den traditionen, dessutom så måste vi återuppta morgonbönen och "Din klara sol" ackompanjerad av lagom falskspel på tramporgel. Först då kan det bli lite ordning och reda igen. :cool:

Konstigt (eller inte om det inte fanns nån kyrka att gå till) men jag har alltid varit i kyrkan från lågstadiet till gymnasiet. (och F-9 är fortfarande i kyrkan)
Jag har aldrig heller varit i kyrkan. Fanns många kyrkor omkring. Jag gick i skolan på 80-talet. Men jag är glad om man inte är i kyrkan då jag inte förstår meningen med det.

Intressant trådvändning :)
Årskurs 1-6 hade vi avslutning i kyrkan, men då låg den också ett stenkast ifrån skolan.
Åk 7-9 var vi ute :)

Jag hade en lärarinna i lågstadiet som var enormt religiös. Såpass att skolinspektionen redan då hade haft en del att invända om de vetat om hur det var. Skolavslutningarna hade ett ganska ordentligt inslag av psalmer, och då inte de klassiska vedertagna. Skolavslutningarna skedde i skolans gymnastiksal.

Inte heller jag har firat en enda skolavslutning i kyrkan under varken grundskoletiden eller gymnasiet. Min erfarenhet är att det är något som kom senare, efter att jag lämnat skolan.

Har aldrig haft avslutning i kyrkan annat än i scouterna, i skolan var avslutningen ute på skolgården när det blev sommarlov och bamba vid jul.

Jag tycker avslutning i kyrkan var otroligt fint, sången blev jättevacker.

Finns det fortfarande? Skulle bli lite ledsen faktiskt om jag inte får se ''små barnen'' i samma kyrka

Jag har gått i en himla massa skolor (då vi flyttade vartannat år under hela min uppväxt) i olika städer och har haft alla mina skolavslutningar fram till gymnasiet i kyrkan. Det sjöngs psalmer också. Men det har aldrig stört mig fast jag inte är ett dugg religiös. Det är fina byggnader, jag besöker gärna kyrkor fast jag är icke troende och akkustiken är ju fantastisk, så det lät alltid så fint när man sjöng.

Kommer fortfarande ihåg när jag var i kyrkan som mindre och hade mardrömmar i veckor efter hade sätt avbilderna på Jesus som blöder från huvudet och med spikar genom händerna :cry:.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Banta/slimma ner shettis?
  • Evolve

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka