Asylsökande med dubbla identiteteter

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu försöker du åter byta ämne när ditt första påstående bemöttes med fakta som gjorde att det föll.
Hm du skrev "Folkrättsbrott. Brott mot internationella konventioner. Allmän inhumanitet. Ja det är verkligen en jävligt besk smak i det..."
Och jag svarade med vad som gäller..är det att skifta ämne?

Hm du skrev "Folkrättsbrott. Brott mot internationella konventioner. Allmän inhumanitet. Ja det är verkligen en jävligt besk smak i det..."
Och jag svarade med vad som gäller..är det att skifta ämne?

Ja. För du påstod att vi skulle ta emot asylsökande först när det försvunnit lika många asylsökande ur systemet. Det var din beska medicin/lösning. Jag konstaterade att det är jävligt besk smak på bland annat folkrättsbrott och brott mot konventioner.

Du svarar med att istället glida över på ett annat ämne. Börja dividera HUR de asylsökande tar sig hit. Det har inget med din "en ut - en in" lösning och att den bryter mot konventioner att göra.

Det handlar inte om att tycka synd om någon eller betala ut bidrag. Det handlar om att ge människor på flykt möjligheten att bygga sig ett liv i ett område där det inte är krig. Sverige tar inte emot tillnärmelsevis flest flyktingar, så varför du ens skriver "alla" är en gåta, men något som är väldigt vanligt bland Sverigedemokrater. När man inte bryr sig om sanningen.

http://www.globalis.se/Statistik/Flyktingar-efter-ankomstland

Sverige ligger på 27:e plats i flyktingmottagandet. Det finns alltså 26 andra länder som tar emot fler flyktingar. Turkiet, som ligger etta, tar emot 2.5 miljoner flyktingar om året - det är 15 GÅNGER fler flyktingar än Sverige tog emot samma period.

Det finns runt 63 miljoner medmänniskor på flykt i världen. Av dem tog vi emot 160.000 i Sverige (2015). Det är 2 promille. Hur kan man ens få för sig att skriva "alla"? Det är så långt ifrån verkligheten man kan komma.
Lite väl enkelt att bara skriva som du gör.
Per kapita så ligger vi i topp i EU, möjligtvis med undantag av Malta, men Malta är ju bara att betrakta som ett genomgångsland..
Använder jag dina siffror (Sverige 160 000) Så borde Turkiet för att straffa det ta emot 1,2 miljoner. Och ge dem samma förmåner som vi ger dem som kommer hit. Gör man det? Nu gör man uppenbarligen inte det, de får klara sig bäst de gitter och de väljer därför att försöka ta sig till nordeuropa där villkoren är betydligt bättre.

Per kapita så ligger vi i topp i EU, möjligtvis med undantag av Malta, men Malta är ju bara att betrakta som ett genomgångsland..
Använder jag dina siffror (Sverige 160 000) Så borde Turkiet för att straffa det ta emot 1,2 miljoner. Och ge dem samma förmåner som vi ger dem som kommer hit. Gör man det? Nu gör man uppenbarligen inte det, de får klara sig bäst de gitter och de väljer därför att försöka ta sig till nordeuropa där villkoren är betydligt bättre.

Du har ingen förståelse för det?
Tycker du flyktingmottagandet och situationen för dem i Grekland är okej?

För att bemöta begreppet "alla flyktingar kan inte komma till Sverige" är mitt sätt att betrakta det väldigt mycket mer relevant än ditt. Sätta det i perspektiv.

För övrigt så tog Turkiet emot mer än 1,2 miljoner - 2.5 miljoner. Så de "straffade" det rejält.

Du har ingen förståelse för det?
Tycker du flyktingmottagandet och situationen för dem i Grekland är okej?
Jag har full förståelse för det. Jag har full förståelse för att man tar till alla de medel man kan för att få stanna eller komma in i de länder där man tros sig ha bra möjligheter till ett drägligt liv.
Men det varken kan eller få ett land som Sverige på sikt ta hänsyn till. Vi ska hjälpa, men vi får inte ta på oss så mycket att vårt eget system krackelerar..som det gör idag.

Jag bara konstaterar att konverteringarna ökar och att detta faktum att man konverterat tas med i ansökningarna. Varför? Förmodligen för att man tror att det ska öka chansen att få stanna.

Ja. Och jag konstaterade att det sällan ger önskat resultat. Dvs motsatt vad du påstod. För nej du sa inte bara det du nu refererade.

För att bemöta begreppet "alla flyktingar kan inte komma till Sverige" är mitt sätt att betrakta det väldigt mycket mer relevant än ditt. Sätta det i perspektiv.

För övrigt så tog Turkiet emot mer än 1,2 miljoner - 2.5 miljoner. Så de "straffade" det rejält.
Läs om och läs rätt. Turkiet skulle även ge de resurser och den levnadsstandard som vi gör i Sverige. Det gör de inte, därför fortsätter flyktingarna mot Europa.

Jag har full förståelse för det. Jag har full förståelse för att man tar till alla de medel man kan för att få stanna eller komma in i de länder där man tros sig ha bra möjligheter till ett drägligt liv.
Men det varken kan eller få ett land som Sverige på sikt ta hänsyn till. Vi ska hjälpa, men vi får inte ta på oss så mycket att vårt eget system krackelerar..som det gör idag.

Greklandsfrågan svarade du inte på.

Hur anser du vårt system idag krackelerar?

Läs om och läs rätt. Turkiet skulle även ge de resurser och den levnadsstandard som vi gör i Sverige. Det gör de inte, därför fortsätter flyktingarna mot Europa.

Ah så om någon annan inte gör något, så ska vi inte göra något för de borde göra det? Människorna som flyr då - ska de irra runt som laglösa?

Det har inget med din "en ut - en in" lösning och att den bryter mot konventioner att göra.

Äsch, det kanske löser sig med "en in - en ut". Vi har ju ungefär 20% av väljarkåren som skulle behöva en seriös praktisk erfarenhet av att vara på flykt under några år. Det betyder att vi kan skapa runt 1 miljon extra platser på kort tid. En in - en ut.

Förutom att det kan vara svårt att tvinga folk att ta erbjudandet, ser jag väldigt, väldigt många fördelar för Sverige om det skulle genomföras. :up:

Greklandsfrågan svarade du inte på.

Hur anser du vårt system idag krackelerar?
Grekland har inte de ekonomiska resurserna. Det är bara att konstatera det. Sedan får man tycka vad man vill.
Vi har en extremt hög arbetslöshet bland de nykomna och detta under så lång tid att de själva inte kan bygga upp till sin egen pension...vem ska betala den?
Bostadsbristen är extrem
Stora grupper nytillkomna förbättrar inte situationen.
Socialtjänsten i många kommuner har jätteproblem ekonomiska och personella osv osv...

Äsch, det kanske löser sig med "en in - en ut". Vi har ju ungefär 20% av väljarkåren som skulle behöva en seriös praktisk erfarenhet av att vara på flykt under några år. Det betyder att vi kan skapa runt 1 miljon extra platser på kort tid. En in - en ut.

Förutom att det kan vara svårt att tvinga folk att ta erbjudandet, ser jag väldigt, väldigt många fördelar för Sverige om det skulle genomföras. :up:
Nice, du ska alltså skicka iväg 1 miljon ur den svenska produktionen nej jag ska inte fortsätta klarar inte av det skrattar för mycket:D:D:D:D

Nej det gjorde det inte. Texten säger ingenting alls om vilka övriga asylskäl som ev fanns, var personerna kom ifrån, om de uttryckt kristna värderingar i hemlandet etc. Dvs sådant som påverkar.

Det krävs - tvärtemot vad du påstår - mer än ett "jag har konverterat" för att få asyl.
Många av dem som konverterat kommer från områden/länder som idag inte har asylskäl.
Gamla ryska stater, Afghanistan, Pakistan. Och det gör att man ska ha en sund nyfikenhet kring det hela.

Många av dem som konverterat kommer från områden/länder som idag inte har asylskäl.
Gamla ryska stater, Afghanistan, Pakistan. Och det gör att man ska ha en sund nyfikenhet kring det hela.

Och du tror inte Mig har det?

Igen - det är mycket svårt att få asyl på grund av att man i Sverige konverterar till Kristendom. Det ensamt räcker inte.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Atletix
  • Sabotage?

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka