Asylsökande med dubbla identiteteter

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var kom förtroendevald in i bilden? Och det finns olika grader av sekretess. Man kan LÄTT bryta mot sekretessen utan att nämna person och plats.

Däremot så har jag inte sett några sekretessbrott oavsett i tråden. Men din definition är felaktig och en väktare är inte förtroendevald.
En personal i den positionen är vald att få förtroende. Och blir dömd för att missbrukat det förtroenden om han börjar läcka...

Så de boendena du jobbat på skiljer sig från de övriga i tråden. Och jag antar att du då menar att mig är betydligt sämre (helt värdelösa skulle jag själv säga om det du skriver är sant) på att bedöma
ålder där än i övriga delar av Sverige?

Jag förutsätter att du informerat socialtjänst och Migrationsverket om de där som sagt sin ålder och skulle kunna vara din pappa (dvs är 40+ år)?

Jag jobbar inte med barn utan från 18 och upp. Vissa med egen angiven ålder, andra uppskrivna. So far har ingen som angetts vara under 25 sett ut att vara över 25. Vissa som angetts till mellan 18-20 har sett ut som att solklart vara under 18 dock, men de flesta är som "alla andra" mellan 18 och 20, dvs det är svårt att säkert säga varken bu eller bä. De skulle lika gärna kunna vara 17 som 20.

Men ingen av de i ålder uppskrivna har sett ut att vara en dag över 20-ish. Dvs skulle inte kunna tas som någon vuxen människas pappa. Så jag har svårt ta den uppgiften som trovärdig. Däremot tror jag absolut det finns mer än en som är upp till 25 år på hvb-hem.

Det jag skriver är sant. Finns ingen anledning för mig att ljuga.

40 plussarna träffade jag inte på hvb utan transitboende. På hvb var där killar som var i min ålder vilket är en bit över 18.

Det var över ett år sedan jag jobbade sist. Jag vet inte hur det är nu men tyvärr så verkar det skötas mycket sämre här än vad ni i tråden har erfarenhet av.

Så många inom polisen och andra myndighetspersoner man talat med mellan skål o vägg där fall har beskrivits utan de viktiga parametrarna så som namn o plats.
Så varför skulle inte personal inom asyl hanteringen lätta på trycket över frustrerande förhållanden utan att nämna namn o plats?

Suck, korten byts idag var tredje månad. om man i den proceduren lägger till fingeravtrycket på plastkorten som redan idag produceras så lär det knappas påverka produktionen. Och du läser min beskrivning av maskinerna så ser du (om antalet asylsökande per station är 1000) ett ökat kapacitetsutnyttjande med ca 1/3. Och maskinerna står för det mesta oanvända då det är pappersarbetet med passen som tar tid inte foto och fingeravtryck då det sker i ett enda moment.
Tiitar du på korten ser de ut att vara av samma typ som körkorten och då ska det inte innebära större svårigheter
2012_212.jpg

Jag provar igen. Det kort du vill ha ska även ha fingeravtryck. Att ha ett kort med fingeravtryck som INTE är av samma kvalitet som pass/godkända id-kort känns som en väldigt dålig ide. Då kan fingeravtrycket inte användas till ett dugg utan är mest en dekor.

Således förutsätter jag att det är SIS-standard du vill ha på korten.

Vill du byta ut id-kort med sis-standard på var tredje månad?

Och du behöver inte svara med dina antaganden om hur många asylsökande etc som behöver fotas. De är inte relevanta.

Om jag tittar på korten, jag ser LMA-kort varenda arbetsdag.

Det jag skriver är sant. Finns ingen anledning för mig att ljuga.

40 plussarna träffade jag inte på hvb utan transitboende. På hvb var där killar som var i min ålder vilket är en bit över 18.

Det var över ett år sedan jag jobbade sist. Jag vet inte hur det är nu men tyvärr så verkar det skötas mycket sämre här än vad ni i tråden har erfarenhet av.

Jag tror att du beskriver utan att ljuga. Men jag tror inte det du beskriver ät med sanningen överensstämmande. Hänger du med?

Jag tror att du beskriver utan att ljuga. Men jag tror inte det du beskriver ät med sanningen överensstämmande. Hänger du med?

Jag hänger med. Det jag säger sant, sen att det inte stämmer överens med resten av Sverige är väl för väl. Tycker dock det är märkligt att dom flesta vuxna samlats just här. Jag påstår inte att någon av er ljuger heller.

Jag provar igen. Det kort du vill ha ska även ha fingeravtryck. Att ha ett kort med fingeravtryck som INTE är av samma kvalitet som pass/godkända id-kort känns som en väldigt dålig ide. Då kan fingeravtrycket inte användas till ett dugg utan är mest en dekor.

Således förutsätter jag att det är SIS-standard du vill ha på korten.

Vill du byta ut id-kort med sis-standard på var tredje månad?

Och du behöver inte svara med dina antaganden om hur många asylsökande etc som behöver fotas. De är inte relevanta.

Om jag tittar på korten, jag ser LMA-kort varenda arbetsdag.
Du kan idag fotografera fingeravtryck och få läsbara kopior, behöver alltså inte vara tredimensionella.
Om inte korten håller 100% kvalitet så är det i en klart upp köp

Jag hänger med. Det jag säger sant, sen att det inte stämmer överens med resten av Sverige är väl för väl. Tycker dock det är märkligt att dom flesta vuxna samlats just här. Jag påstår inte att någon av er ljuger heller.

Jag menade inte så. Utan att jag helt sonika tror att vissa av de som berättat inte varit ärliga mot dig. Att de överdrivit osv. Att någon som är 40+ skulle passera för under 18 osv. Dvs att personen skarvat/överdrivit.

Jag menade inte så. Utan att jag helt sonika tror att vissa av de som berättat inte varit ärliga mot dig. Att de överdrivit osv. Att någon som är 40+ skulle passera för under 18 osv. Dvs att personen skarvat/överdrivit.

Jag var där. Det är inte någon som berättat det för mig.

Jag var där. Det är inte någon som berättat det för mig.

Du var där och vad? Såg bevis på att personen de facto var så gammal att han kunde varit din pappa? Det du beskrev var att de asylsökande/ensamkommande berättar för dig att de...

Jag tror alltså att det de berättade var överdrivet.

Om jag säger till dig att jag är miljonär fast jag får socialbidrag så behöver det inte vara sant. Fastän du fått infon "Alexandra är miljonär" från just mig/Alexandra.

Du var där och vad? Såg bevis på att personen de facto var så gammal att han kunde varit din pappa? Det du beskrev var att de asylsökande/ensamkommande berättar för dig att de..

Jag tror alltså att det de berättade var överdrivet.

Om jag säger till dig att jag är miljonär fast jag får socialbidrag så behöver det inte vara sant. Fastän du fått infon "Alexandra är miljonär" från just mig/Alexandra.

Jag har set X antal personer som garanterat är ~40

Det killarna snackade om var sina egna åldrar. Inte någon annans. Men visst kan dom ha överdrivit om saker, tex varför de flydde hit och hur de har behandlats under flykten ;)

Så synd att du klämde dit ful smygrasism där.

Nädå. Jag är inte smygrasist. Däremot är jag väl medveten om att många missbrukat asylrätten, ljugit om ålder m.m. Likväl som jag är medveten om att det finns folk som är i behov av hjälp.
Jag tycker att många är naiva när det gäller flyktingar och allt runt omkring. Politiken är alldeles för tafatt.

Du trodde att det var överdrift med 40+ men att det faller bomber kring deras hus är inte överdrift? (har aldrig fått det berättat för mig btw)

Nädå. Jag är inte smygrasist. Däremot är jag väl medveten om att många missbrukat asylrätten, ljugit om ålder m.m. Likväl som jag är medveten om att det finns folk som är i behov av hjälp.
Jag tycker att många är naiva när det gäller flyktingar och allt runt omkring. Politiken är alldeles för tafatt.

Du trodde att det var överdrift med 40+ men att det faller bomber kring deras hus är inte överdrift? (har aldrig fått det berättat för mig btw)

De som anser att andra (som inte har så snäv syn på människor) är naiva när det gäller flyktingar är inte smygrasister för det mesta. De är för det mesta fullblodsrasister.

Du tror alltså inte att det faller bomber kring folks hus i länder som de flyr ifrån utan menar att det är en en överdrift?

Du har alltså inte haft en barn i lågstadieåldern i ditt knä som har berättat om hur bomber dödat deras syskon? Hört berättelser om bakgrunden tiln flykt och sett vilka enorma trauman upplevelserna har gett dessa människor?

Du har alltså inte haft en barn i lågstadieåldern i ditt knä som har berättat om hur bomber dödat deras syskon? Hört berättelser om bakgrunden tiln flykt och sett vilka enorma trauman upplevelserna har gett dessa människor?

Nej, det har jag inte. Men jag är inte dum i huvudet. Jag vet att det bombas där nere. Men eftersom detta är buke måste man vara övertydlig i allt man skriver annars ska det misstolkas. Suck.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka