ASVHs Elitfölauktion

Sv: ASVHs Elitfölauktion

Aviator 150.000
Donna Antique 160.000
ConNery 70.000
Adonis G 95.000
Jellybean for U 110.000
La Chunga de Tor 40.000
Kryddans Coriander 60.000
High Zekrom 50.000
Jaques Carneo F 110.000
Jeliza for U 80000
Grace 60.000
Beaumont 110000
Amsor 75.000
Adele 65.000
Fabrina af Ekeby 55 000
Langs Nicole 65000
Napoli 125.000

Är inte alla, men ett urval iaf:).
 
Senast ändrad:
Sv: ASVHs Elitfölauktion

12 Grace 60
13 Beaumont 110
14Carneol 110
16 Florisan 90
17Adele 65
18 Fabrina 55
19 Karaca D 25
20 C More Otto 40
21 Ls Nicole 65
22 Mio 75
23 Corlencia 70
24 Napoli 125
25 My Dream af Sol 70
27 ?missade
28 Nashville 95
29 K Mrs Edison 85
30 Villevalle 80

med reservation för snabbräkning ungefärligt snitt för hoppföl hingstar 71, ston 61 dressyr hingstar 97 ston 85.
Floricelloföl snitt 100, Ampèreföl snitt 93.
5 föl under 60, 10 60-79, 7 80-99, 4 100-129 och 2 över 130.
Bara att åka ner o fynda nästa år.
 
Sv: ASVHs Elitfölauktion

"knapplån"

Jag tyckte Cardento ungen såg fin ut men så kollade jag mödernet och det var ju inte imponerande.....

Det är ju inte konstigt att inte fölenblir dyrare.... Denna såldes nog pga pappan ( cardento)
 
Sv: ASVHs Elitfölauktion

kl

undra hur många uppfödare som åkte hem med fölet igen. Vet att Kryddans Coriander budades hem av uppfödaren.
 
Sv: ASVHs Elitfölauktion

Har iaf fått reda på nu att det inte var Janne B som köpte helt för många Ampereungar. det var tydligen ett flertal separata köpare som satt vid samma bord. Inte heller stämmer det att hemmingson köpte alla Floricellobarnen-en av dom köpte en vän till en vän:).

Väldigt kul att höra måste jag säga!
 
Sv: ASVHs Elitfölauktion

Nr 27 Mulberry Hill kostade 65 000 ej moms

Jag har varit och tittat idag och mina favoriter var nog 29 e. Ampere- Figaro R. Det var ju lite trögt i budgivningen på henne och när det stod 25 000 höll jag på att vifta, men som tur var så kom buden i gång. Är ju redan fullt i stallet :D

13 Beaumont e. Bordeaux tyckte jag också om och nr 2 e.Ampere- Don Schufro.

Bland hoppfölen, men nu får ni tänka på att jag är dressyrnörd, tyckte jag att Corlensky fölet nr. 25 var väldigt vackert och rörligt.
Sen var inte Cardento-ungen nr 14 dum heller. men den rörde sig bra, men han blir nog en rejäl kille med tiden.
Sen om jag inte minns fel så såg nr 3 e. Common Sense rätt mjuk och spänstig ut. Rör sig lite som kompisens sto som hoppar hus.
 
Senast ändrad:
Sv: ASVHs Elitfölauktion

Och nu drog hon upp gylfen i direktsändning :devil:

Meen :o, ni ska inte titta på mig ju! :p
Och hur kunde ni känna igen mig förresten, inte ens min mamma såg vilken av de små lila mupparna som var jag :cautious:

Annars så tyckte jag det gick rätt bra! För oss som visare flöt det på iaf, lite tråkigt att det inte blev några riktiga toppar men snittpriset blev ju ändå ganska bra. För att få riktiga toppar skulle de kanske inte haft med så många e. samma hingstar, nu fanns där ju minst en till varje storfräsare så ingen behövde kriga upp priserna ;)

Det var en kompis till mig från Unga Uppfödare vars familj fick den gula :D Så det ska bli kul att följa den! Och min hovslagare fyndade Canterbury-ungen.
 
Sv: ASVHs Elitfölauktion

Finns det någon statistik på tidigare års "elitföl" senare tävlingsprestationer?

Finns det ens samband mellan fölbedömning och tävlingsprestationer?
 
Sv: ASVHs Elitfölauktion

Jag tror att det här var sjätte gången, otroligt stor förbättring och ett mycket proffsigare arrangemang vad jag kan se.

Samtidigt vill jag gratulera ASVH och SWB för sina framgångar på den senaste WFBSH studbook rankningen från 11 september.

SWB var en av fem "Stud books" som finns med bland de 10 bästa förbunden på rankingen i alla tre diciplinerna, de övriga är samtliga tyska.

SWB: Hoppning 8, Dressyr 6, Fälttävlan 7
HANN: H 6, D 2, F 2
HOLST: H 4, D 7, F 4
WESTF: H 7, D 3, F 8
OLDBG: H 10, D 5, F 10
 

Liknande trådar

L
Tjatter Istället för att disskutera om det i Mello tråden så tänkte jag göra en tråd om allmän bildning! Så tillexempel vad det är och vad man...
26 27 28
Svar
542
· Visningar
21 147
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
3 032
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 308
Senast: Sasse
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 972
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Bästa film
  • Vad gör vi? Del CCII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp