ASVHs Elitfölauktion

Sv: ASVHs Elitfölauktion

Vad fel priser det blir när hingstägarna sitter och budar mot sig själv för att få upp priserna.
JB budade ju 40,50,60 tusen mot sig själv på en bara för att få upp priset.
Då speglas ju inte marknadsvärdet? :/
 
Sv: ASVHs Elitfölauktion

Oj. Är du på plats? Syns ju inte på cmh vilk som budar. Men just det med att få upp priserna på i synnerhet Ampereungarna ligger väl mkt i JBs intresse.
 
Sv: ASVHs Elitfölauktion

Det ger lite fadd smak måste jag säga. Å andra sidan har dom inte direkt dragit upp priserna skyhögt och jag kan tänka mig att de gärna köper fölen dessutom för dom faktiska småpengarna det handlar om. JB har väl haft rätt många med sig hem tidigare år?
 
Sv: ASVHs Elitfölauktion

Vad fel priser det blir när hingstägarna sitter och budar mot sig själv för att få upp priserna.
JB budade ju 40,50,60 tusen mot sig själv på en bara för att få upp priset.
Då speglas ju inte marknadsvärdet? :/

Det är ju konstigt att auktionsförrättaren tar dom buden då? Om JB har budet på 40 borde han inte kunna buda 50..
 
Sv: ASVHs Elitfölauktion

Du kan ju alltid lägga ett högre bud mot dig själv när auktionsförrättaren ber om nästa pris.
 
Sv: ASVHs Elitfölauktion

shit, ngn som har telefonnr till Johan o co, kommer inte in på asvhs sida och behöver nr om vi ev ska lägga bud!!
 
Sv: ASVHs Elitfölauktion

Du kan ju alltid lägga ett högre bud mot dig själv när auktionsförrättaren ber om nästa pris.

Hur seriöst är det ? Alla köpare vill väl ha saker så billigt som möjligt.. om man inte har en baktanke med det.. som JB säkert har. Som allt annat inom dressyr .. jävla skitsport :sneaky:
 
Sv: ASVHs Elitfölauktion

Klart han har en baktanke. Det ser mkt bra ut i marknadsföringen av hingsten att snittpriset på ungarna är högt. I synnerhet i den internationella marknadsföringen. Han är inte dum Janne B. Och dessutom rik.
 
Sv: ASVHs Elitfölauktion

Klart han har en baktanke. Det ser mkt bra ut i marknadsföringen av hingsten att snittpriset på ungarna är högt. I synnerhet i den internationella marknadsföringen. Han är inte dum Janne B. Och dessutom rik.

Oseriöst skulle jag mer kalla det..
 
Sv: ASVHs Elitfölauktion

kl

Att de budar själva är ju inget nytt, så har det varit på alla auktionerna. Så är det ju utomlands också. Mycket luft i de höga priserna oftast.
 
Sv: ASVHs Elitfölauktion

Undrar om nån hoppuppfödare nånsin mer vill ha med ett föl på den här auktionen.

Oh en gul e Ampere! Denna kan väl få lov att bli redigt dyr!
 

Liknande trådar

L
Tjatter Istället för att disskutera om det i Mello tråden så tänkte jag göra en tråd om allmän bildning! Så tillexempel vad det är och vad man...
26 27 28
Svar
542
· Visningar
21 147
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
3 032
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 308
Senast: Sasse
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 972
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp