Astund's nya Xenophon sadel

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Astund's nya Xenophon sadel

Har fått ett kort svar nu, han skrev att den gick att få i smal-medium-vid-xvid.
han skulle ta mått på sadlarna och återkomma sen!

Jag har provat den!!! :bump:Man sitter där man ska. Superskön sadel!!! Väldigt bra kvalitet på lädret o välgjord sadel!! Lärarna på Holar som designat den... Den är ju då ganska dyr... :(

Den nya Viking sadeln är oxå helt okej, men kvaliten på lädret är inte nått att hurra för, men om man bara rider 1-2 hästar om dan o tar väl hand om den så är det en bra investering tror jag!

Själv har jag en Ástund winner och en Týr. Týren är bredare o kortare än ástunden och ger ett bättre stöd, men den ligger inte kanon på alla kusar tyvärr (som dom flesta sadlar!!)... Så jag tycker att de e bra o ha en annan typ av sadel oxå! Hade gärna haft en xeophon oxå...:smirk:

Hur är Vikingen i bommen? Rak eller svängd eller mittemellan?
Hur vid är den?
Hur lång?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
772
Senast: Ajda
·
Dressyr Nu har nya TR kommit. Ser fram emot att tävla utan nosgrimma (om han vill vara tävlingshäst). Och jag ser fram emot att döma fler...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 957
Senast: sweep
·
Utrustning Får hem 2 varmblod och funderar om inte en av islandssadlarna jag har kan fungera. Naturligtvis kommer jag märks det när jag provar😅...
Svar
10
· Visningar
694
Senast: Roheryn
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 717

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025
  • Ridskoleryttare

Omröstningar