Horzelover
Trådstartare
Skrev för en tid sen om vår son som är 8 år och som vi tycker varit rätt så besvärlig sen ca.1½ år tillbaka och är fortfarande bitvis. Nu har jag pratat med en barnpsykolog och berättat om sonens problem och då säger han att han tycker att det låter som Aspergers syndrom. Hade inte en aning om vad det var så jag började att läsa på om ämnet på Internet och några böcker och får en aha-upplevelse, väldigt mycket stämmer in på sonen! Kan inte beskriva känslan, blev lättad och glad och ändå lite sorgsen på samma gång.
Huvudsaken är att sonen blir hjälpt och att vi inte behöver känna oss som dåliga föräldrar som vi gjort hittills ganska ofta. Några i vår omgivning har sagt att vår son är "bortskämd" och "intensiv" och att vi varit inkonsekventa i vår uppfostran. Nu har vi iof inte fått någon 100 % diagnos än, vi ska på utredning men jag är ganska säker på att han har AS. Hoppas att det finns någon annan förälder därute med samma diagnos på sitt barn som har lust att ge oss några råd och tips?
Huvudsaken är att sonen blir hjälpt och att vi inte behöver känna oss som dåliga föräldrar som vi gjort hittills ganska ofta. Några i vår omgivning har sagt att vår son är "bortskämd" och "intensiv" och att vi varit inkonsekventa i vår uppfostran. Nu har vi iof inte fått någon 100 % diagnos än, vi ska på utredning men jag är ganska säker på att han har AS. Hoppas att det finns någon annan förälder därute med samma diagnos på sitt barn som har lust att ge oss några råd och tips?