Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
självklart tar jag in hästarna, jag vill inte att dom ska dö! tycker det är idioti att låta hästar gå ute i åskväder när man vet hur farligt det är. många hästar och kor dör varje år pga blixten, dödsfall som kunde undvikas om folk bara tog sig tid att ta in dom. så himla onödigt!
var är ni själva när det åskar? står ni mitt ute på en äng under ett trä eller håller ni er inomhus? ingen är väl så dum att man går ut och ställer sig på ängen som en liten blixtmagnet... alla blixtexperter säger att man ska vara inomhus när det är åskväder. varför gäller inte det för era hästar också?
ingen är väl så dum att man går ut och ställer sig på ängen som en liten blixtmagnet... alla blixtexperter säger att man ska vara inomhus när det är åskväder. varför gäller inte det för era hästar också?
Om man har hagen långt från stallet. Det börjar åska. Man ska promenera kanske 5-600 meter i åskan....sedan fånga 2 hästar....leda hem dom i åskan......gå ut igen i åskan..... fånga 2 hästar till ( varav den ena har föl) leda hem dom i åskan....
dessutom finns ytterligare en ekonomisk aspekt som säkert inte så många känner till, man får inte ut ett öre på försäkringen heller för häst som träffats av åsknedslag ute.