Åsikter om hoppning?

P

Pills

Vad har ni för åsikter om hoppning? vad tycker ni är bra och dåligt? skulle vara jättesnällt om ni kunde skriva det :)

Sv: Åsikter om hoppning?

Exakt vad i hoppningen tänker du på? Hur menar du? Rent "allmänt" eller?

ja lite allmänt om hoppning.... lite om vad som helst nästan.. bara de handlar om hoppning :rofl:

vet inte om du menr tävlingar, eller bara hoppning? men jag älskar att hoppa, som jag känner jusst nu kommer jag aldrig sluta hoppa ;)

Det enda är att det finns många dåliga arrangörer inom hoppning. Eller dåliga är dom väl inte, men väldigt förvirrade och vet ingenting om man undrar över någonting. Tänker inte peka ut nån specifik, men har hänt ett ANTAL gånger! lite irreterand. förövrigt älskar ajg båda att tävla å träna hoppning :D

Bra med hoppning!:
Det är roligt, spännande, fart, härlig känsla.
Det finns inga domare som i dressyren som ska döma poäng efter hur du rider och ge orättvisa poäng, domare som dömer olika poäng eller dömer fel. Det är rättvist resultat i hoppning.

Dåligt med hoppning!:
Hästen kan komma i fel avstånd till hinder, hästen kan vägra, ryttaren kan ramla av, hästen kan skada sig, för mycket hoppning är ansträngade för hästens ben.

Min stora käpphäst just nu är att få ATG att införa totospel inom hoppning. förhoppningsvis skulle det då bli nägra slantar över till ryttare och arrangörer.'

ATG sponsrar redan en hel del till ridsoprten, men mer pengar hade inte suttit fel. :angel:

Liknande trådar

Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
51 975
Senast: fio
·
Heeelt ny på att tyda dom här unghästbedömning som finns. Kollar på en häst som är 5, fick klass 1 i gångarter och hoppning på...
Svar
12
· Visningar
1 245
Senast: Robina
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Peder Fredricson, Henrik von Eckermann och Rolf-Göran Bengtsson. De rider i den individuella hoppningen som inleds med måndagens...
Svar
0
· Visningar
294
Senast: Gunnar
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
963

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hård nacke
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Uppdateringstråd #2

Omröstningar