Åsebros hästfoder?

S

sandraR

Hejsan! Jag har hört talas om ett foder - Åsebro hästfoder - som ska vara superbra. Jag tänkte fråga om någon utav er använder detta till era kusar, då jag själv funderar på att börja ge det. Vill ju dock veta om det verkligen är så bra. (Vill ni veta mer om Åsebro foder kan ni gå in på www.asebrofoder.se) Så om ni känner ngn bekant som använder det, om ni själva gör det, eller bara har hört något om det - skriv gärna här!

Sv: Åsebros hästfoder?

Aldrig hört talas om det, så några egna erfarneheter kan jag inte ge.
Däremot verkar det onekligen smakligt, men äpplen och morötter och mums i! Salsa har en musli med morötter, mina hästar älskade det!
Annars verkar det väl vara som foder i allmänhet, ett hopkok av lite av varje.
Dessutom behöver hemsidan uppdateras :p

Jag har gett Cool (tror jag det hette) till mitt fullblod innan.

Var väl varken bättre eller sämre än typ Krafft, vet egentligen inte varför jag började??

Nu ger jag ett müslifoder istället (kollade inte hemsidan. Åsebro kanske oxå har müsli) i min värld är müsli mycket bättre än pelleterat foder.

Mvh Lena

Har aldrig gett det själv, men vet hästar som får det... Är väl säkert som de andra foder märkena skulle jag gissa... Är ju grovfodrets värden och värdena på kraftfodret som avgör vad för foder du ska ha... och vad som är bra för din häst...

Min häst fick det förut, hyresvärden i stallet var återförsäljare, så det blev lätt så då.
Hade Åsebro Classic då och deras mineraler, dom tyckte jag var toppen, och linfrökakan, tog bort classicen och började med betfor och havren istället, jag tyckte det blev lättare att räkna på foderstaten på det viset.
Kan inte säga så mycket om det, det är egentligen som vilket foder som helst, min häst och ett par till i stallet blev fruktansvärt heta och en tjej blev rädd för att rida sin, det beror dock mer på mängden.
Jag bytte som sagt till en mer lätträknad foderstat och sen för att jag inte är nåt fan av pelleterat foder, och inte hästen heller :)

Min fick det sina 2 första år i livet o det funkade finfint... men han funkar fint på krafften han får nu också (bytte för att det ingick i min nya stallhyra..).

Parelli-tjejen som hjälpte mig med inridningen av hästen rekomenderade Åsebro, hon använde det till sina hästar - o var naturligtvis mkt nöjd eftersom hon rekomenderade det :)

Lite dyrt har jag för mig att det var kanske....

Har en kompis som använder cool till sin häst och hon är helt salig och tycker det är ett superbra foder. Själv tycker jag det är lite dyrt.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 055
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 692
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 582
Senast: Anonymisten
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
613
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka