Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
så fina ni är Underlaget ser härligt ut! Vad har du i skorna för att det ska greppa bra?Vi har haft ett fantastiskt roligt år och lärt oss massor tillsammans.
I förväg handlade hela året om DEBUTEN, det enorm steget till att starta MsvB.
Vi har tillsammans startat och haft framgång i MsvC 2013-2014 men som helt och totalt dressyr nybörjare med egenutbildad (fd) unghäst så har just steget till MsvB (där man förr red i hatt och på kandar) varit ett enormt steg. Bytena trasslade för oss, och sedan kom ett fruktansvärt 2015 med två otäcka skador (en hovskada som orsakade tre månader på boxvila och därefter tre månader rehab, följt av ett spriktramp samma höst) och det började kännas som om det inte var meningen alls.
Men vi gjorde det Debuterade alltså!
Vi har startat totalt åtta stycken MsvB:4 och FEI-program och varit över 62% i sex av åtta starter (medelprocent 62,4%), och till och med fått med oss fyra rosetter Dessutom blev det sex starter i MsvC med två riktigt bra ritter på 68% respektive 71% och en medelprocent över 65% vilket gav tre segrar och en andraplacering.
Makalöst nöjd med utfallet såklart, särskilt som bytena fortfarande är svåra inne på banan och blir lätt spända och korta och kan drabbas av vissa missöden (jodå, vi har både nollat byten och fått tvåor på dem men också en del sjuor så de finns ju där, det är vår gemensamma orutin som ställer till det och som tränarna säger så enda sättet att skaffa rutin är faktiskt att praktisera) men framförallt var det en enorm upplevelse att få rida fram med MsvB-MsvA ryttare, att se dem värma, rida inne på banan och förstå hur noggranna och skickliga de är.
Så från att ha varit makalös nöjd med att ens få vara med, att få rida godkända ritter och till och med få någon rosett så vill jag nu bli som mina idoler
Vi lade ned tävlingssäsongen i september, jag kontaktade en tränare till (behåller självklart min ordinarie, det vi gjort tillsammans är det som tagit oss hit men nu vill jag spetsa det hela med att faktiskt ha två) och sen har vi tränat på för att få mig att rida bättre framförallt men också på att få hästen rakare, starkare, mer uppe och stadigare. Så himla kul! Jag är alldeles euforisk varenda ridpass.
Nu siktar jag mot att kunna debutera MsvA. Kanske vi inte klarar det i år, men om vi inte gör det så tror jag tränandet kommer ge oss möjligheten att lära oss mycket mer och blir det inte 2017 så blir det kanske 2018?
Avslutar med en film istället för ett foto, för att filmen roligt nog är gjord årets sista dag och är avsprångspunkten inför 2017 för oss
@JohannaB vilken härlig häst ! Underbar utstrålning och modell helt i min smak . Jättefint ekipage !
så fina ni är Underlaget ser härligt ut! Vad har du i skorna för att det ska greppa bra?