årsmätning

A

_amanda_

Hej.

Jag har en ponny som jag årsmätte vid 6 års ålder. 130,0 cm, alltså maxad B.
Intyget är giltligt i 2 år. i Janunari har det gått ett år. Jag vill nu mäta upp henne till C-ponny, (fick välja vid mätningen om jag ville ha henne som B, eller C).. Kan jag göra en ny årsmätning trots att intyget inte har "gått ut" ?

förstår ni vad jag menar ? och är det någon som vet ?

Sv: årsmätning

En fråga bara som inte hör till tråden... Varför vill du mäta upp ponnyn? För hundra år sedan ungefär då jag red ponny ;) så ville de flesta mäta ner sina ponnys för att ha fördelar i tävlingsklasserna... Nu blev jag nyfiken på varför du vill göra tvärtom?

haha, jo jag är 17 år så min b-ponny tid är över för länge sen... dock är jag väldigt liten till växten så inga problem alls o rida små ponnys för den delen. Hur som hellst, jag köpte henne som 3 åring, har ridit in henne och utbildat henne själv. nu är vi på FEI nivå och allt går skit bra. har verkligen fäst mej vid den här ponnyn. Vi har nu varit ute på lokala tävlingar tom LA:1 och haft resultat som skulle gett oss placeringar och även vinster om vi hade varit med o tävlat "på riktigt" ..o eftersom vdet går så bra, att vi till och med "placerat oss" bland C coh D ponnier så vill jag verkligen fortsätta tävla henne, PÅ RIKTIGT !! så vill mäta upp henne till C .. så har ja iaf 1 år på mej o tävla :)

Grejen är den att när vi mätte henne så kämpade mätarna verkligen på att få ner henne till 130, 0 ... och jag tror att hon vuxit på sej nu.. (undernärd som unghäst, o då brukar dom ju växa på lite senare..) hon upplevs iaf större än 130, o mäter jag själv så ser det rent ut sagt OMÖJLIGT att hon är 130 ...

Så jag tror i vilket fall att hon säkert blir en C-ponny, men jag vill mäta upp henne nu, inte vänta ända till slutmätningen, för då är min 18 års ålder redan passerad :(

Jo jag får väl kanske göra det. Men tänkte höra om det fanns nån kunnig människa på buke först :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 033
Hästmänniskan Här kommer en lång text... Jag är inne på att köpa häst men det blir troligen i sådant fall till vintern 2024/2025. Men, jag har vissa...
2
Svar
36
· Visningar
3 508
Senast: Johannna1
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 428
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Jag är sugen på att ha en häst i familjen. Barnen är nu 4 resp. 1,5 år. Det blir nog inte aktuellt på minst ett år att köpa häst, men...
Svar
15
· Visningar
2 257
Senast: ylvalill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama