Års-hingst e San Pellegrino

Sv: Års-hingst e San Pellegrino

Kan vara en idé o titta på mödrenet oxå kanske :angel: ;) om det ska bli RIKTIG early speed!
Jag säger som Jimmy Takter sa då den oerhörda Passionate Glide vann här om sistens, "Great horses are born great; trainers don’t make great horses. I’m the babysitter, that’s my job."

Hmmm, finns den "regel" för sånt egentligen??

Titta bara på en sån "klump" som Hövding Lavec, med en fransk far och den storleken..... är det tränaren eller stammen??

Ska man titta på vinnarna av uppfödningslöparna så är det nog mera träningen som ger utslag än stammarna :angel:ä.

Hmmm, finns den "regel" för sånt egentligen??

Titta bara på en sån "klump" som Hövding Lavec, med en fransk far och den storleken..... är det tränaren eller stammen??

Det är sant! Men om du kollar på både pappan ECHO (FR) och mamman SOMBER SUSAN (US) så har dom flera 2åringar som startat... Så stammen i sig gav early speed även om man kanske inte visste det då, sen spelar tränaren in om man kan plocka fram det eller om man kör sönder :smirk:

Ingen regel utan undantag :D I vanliga fall brukar amerikanare vara ganska tidiga är min erfarenhet!

Jag säger som Jimmy Takter sa då den oerhörda Passionate Glide vann här om sistens, "Great horses are born great; trainers don’t make great horses. I’m the babysitter, that’s my job."

Jag håller inte alls med dära... Visst att det finns eceptionella hästar som kutar och vinner själva, men har du inte kunskapen och stammen så får du aldrig fram just "det där".... särskillt inte på en tvååring...

Det är sant! Men om du kollar på både pappan ECHO (FR) och mamman SOMBER SUSAN (US) så har dom flera 2åringar som startat... Så stammen i sig gav early speed även om man kanske inte visste det då, sen spelar tränaren in om man kan plocka fram det eller om man kör sönder :smirk:

Ingen regel utan undantag :D I vanliga fall brukar amerikanare vara ganska tidiga är min erfarenhet!

Aha :idea:

Så då kommer min blivande fölis( 07:an) att bli en kanon då :bump:

Med San Pellegrino som far ( utmärkta tvåårsresultat) och
Qlorest du Vivier (Far till Echo) som morfar :banana: :banana:

Jag håller inte alls med dära... Visst att det finns eceptionella hästar som kutar och vinner själva, men har du inte kunskapen och stammen så får du aldrig fram just "det där".... särskillt inte på en tvååring...

Det både stämmer och inte...
En bra häst är en bra häst, den gäller det bara att förvalta den rätt...man kan ju schabbla bort den om man är nog korkad, men man kan aldrig träna fram skallen och kapaciteten, det har dom med sig...

Aha :idea:

Så då kommer min blivande fölis( 07:an) att bli en kanon då :bump:

Med San Pellegrino som far ( utmärkta tvåårsresultat) och
Qlorest du Vivier (Far till Echo) som morfar :banana: :banana:

Det blir nog jätte bra!!! :D Vi håller tummarna tycker jag ;)

Det både stämmer och inte...
En bra häst är en bra häst, den gäller det bara att förvalta den rätt...man kan ju schabbla bort den om man är nog korkad, men man kan aldrig träna fram skallen och kapaciteten, det har dom med sig...

Jo visst... Jag tänkte mer på Takters uttalande... Lät mer som att han ville vara ödmjuk ;) Jag menar, han är ju trots allt ett "unghäst´sproffs" :angel:

*kl* Så ni tycker jag ska ge mig in på en San pellegrino då :).

I 1:a hand som spekulationssyfte och går inte det så får jag själv ställa han iordning

*kl* Så ni tycker jag ska ge mig in på en San pellegrino då :).

I 1:a hand som spekulationssyfte och går inte det så får jag själv ställa han iordning

Varför inte ??

Jag tycker ju att det är en spännande hingst.....:bow:
(såklart)

Du får väl köpa min som föds nästa år om du vill ha en RIKTIG stjärna :d

Ganska snygg årets också ....

RTW.jpg

Näääe, han har för långa skenor fram för det...visste du inte att paradare har korta skenor fram :rofl:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 208
Senast: Bison
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 911
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 932
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 644
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka