Arrendera en hage?

Narcissa

Trådstartare
Då min fina häst skadade sig så allvarligt att han måste bli pensionerad så har jag tänkt fixa en lösdrift till honom och där han kan ha sällskap av en ponny. Jag har kontakt med en som kan ev kan tänka sig att arrendera ut en hage där jag kan fixa en ligghall. Jag undrar nu vad som kan vara skäligt att betala och hur mycket ni betalar? Jag antar att hagen kommer att vara max ett tunnland (vi har inte pratat om det ännu). Hästarna ska inte gå där under betessäsong utan bara på vinterhalvåret.

Sv: Arrendera en hage?

Vi arrenderar vår vinterhage som är ca 1500 kvm (50 m lång och 30 m bred) Den har vi ett 10-årigt arrende på där vi betalat 2000 kr för hela perioden. Vilket nog är väldigt lite, men å andra sidan ligger detta så till att det inte är aktuellt för markägaren att göra något med den. Det är dessutom väldigt kupperat med bergsknallar osv så lämpar sig inte allt för bra till något annat än hage. Förutom att vi får hysa hästar där (kommer ha två stycken) har vi även fått tillstånd att drenera och fylla igen ett dike mellan denna markremsa och vår tomt för att kunna bygga en mindre rasthage/longervolt.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 619
Senast: 13579vas
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 322
Senast: Johanna1988
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 438
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 671

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka