esther

Trådstartare
Jag tittar lite på hingsten Armitage men hittar inte så mkt info om hans bruksprovs poäng, exteriör, gångarter och avkommor. Lyckas inte heller hitta någon exteriörbild på honom.
Stamtavlan är gammal men känns ändå förärvningssäker.
Vad tycker ni?
 
Sv: Armitage

Jag har inte sett Armitage själv, men jag såg hans jättefina söner Armani Code och Magic Park på bruksprovet och skulle lätt kunna använda någon av dem på rätt sto.
 
Sv: Armitage

30-dagars test
Dressyr 7.63 (20/28)
Hoppning 8.05 (12/28)

Avkommeindex
Dressyr 90 (77%)
Skritt 105
Trav 93
Galopp 94
Ridbarhet 97

Hoppning 134 (81%)

Han har bara 71 avkommor med tävlingslicens i Tyskland. Har stått på FAI under flera år när han tävlade mycket.
 
Sv: Armitage

Tack för svar
Är lite osäker på hur man läser siffrorna, kan man säga att 100 är medel, under är dåligt över är bra? 138 i hoppindex är det bra, riktigt bra eller medel? Samma med bruksprovssiffrorna hur värderar man siffrorna?
 
Sv: Armitage

Bekanta till oss köpte en dos då, använde bara ett strå och stoet blev dräktigt direkt, så de hade till nästa år också. Så de har två avkommor, tror de var nöjda med dem! Har dock bara sett den ena, som föl.
 
Dålig dräktighet, lämnar väldigt varierande storlek men i regel inga bjässar, sammarbetsvilliga, inte särskilt stissiga eller hårda avkommor. En bra hingst över lag, synd på dräktigheten.
 
Tycker inte att han har jätte dålig dräktighet på färsk semin. Visst knappt 70% men sen var han bara i avel från mitten av juni och sex veckor framåt i år.
 
Men det beror på att man var tvungen att åka till Lövsta alt få skick över dagen med (dyr) budbil. Han funkar inte på vanliga skick.
 

Liknande trådar

Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 785
Senast: Lea88
·
Övr. Hund Balder är hopplös med att äta olämpliga saker på promenaderna, med konsekvensen att han ofta är jättedålig i magen. Han är snabb som en...
Svar
17
· Visningar
1 954
Senast: ildiko
·
Hundhälsa 2 år gammal, HD A. I väldigt god kondition och välmusklad. Alltid betraktats som "lite klumpete", och var svår att lägga rakt vid...
Svar
18
· Visningar
1 037
Senast: AraSlei
·
Kropp & Själ Som många här inne vet så skilde jag mig för drygt 1 år sen. 1 år som på flera sätt varit tuff, övermäktigt men också otroligt nyttigt...
Svar
14
· Visningar
1 378
Senast: Kakis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Kattbilder #9
  • Igelkott

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp