Sv: Åringsauktionen 2005 TÄBY?!
Jo, att bara titta på preparerade åringar är nog ingen fördel, det går att fodra på alla hästar så att de ser tjusiga ut, men det säger som sagt ingenting om kvaliten.
När jag hämtade hem min förra 2-åring stod han på 5-6 kg havre mm och det är inget jag föredrar, jag ser hellre att de växer upp med fri tillgång på stråfoder och kraftfoder vid behov. Den nya som står i stallet, är väldigt lättfödd och det är tacksamt, och även den stod på massor av havre när jag hämtade hem honom, 5 kg kraftfoder, till en redan tjock 2-åring?! Nja, det blev reducerad mängd så fort han kom hit, och nu kan man känna revbenen men inte se dem, precis som jag vill ha det, visst är han något rund om magen men den försvinner i takt med att han får arbeta mer, och för tillfället är han långt ifrån ridbar, ser mer ut som en rutschkana, väldigt överbyggd. Men å andra sidan tycker jag att många sprinters överlag är något överbyggda, men inte som den här.
Du kan inte få tag på någon bilder på åringen? Du får gärna skicka namn och nummer på ägarna oxå så man kan höra sig för.