Åringsauktionen 2005 TÄBY?!

T

The_Last

Vilka ska dit?
Nån som ska dit o buda eller har egen åring där? Hade jag pengar så har jag ngr hästar som jag gärna lagt ett bud på. :d

Sv: Åringsauktionen 2005 TÄBY?!

Hade också gärna åkt dit men tyvärr... En helsyster till min gosse skall säljas där, hade varit kul att få se henne.

var där idag, hittade tre stycken en bork/rödskimmel, en ljusfux och en svart eller mörkbrun vad man nu vill säga, i mina ögon var den svart iallafall och så underbart lite inte högre än 145. Hitta en snygg kille också hehe.
Men ingen häst blev de:(

Var där många i ganska låg prisklass om man säger så?

Berätta! Var det fina hästar?!

*sorbe är sugen på att sticka dit å kanske få med sig nån häst nästa år!*

Fattar inte hur KLANTIG jag kunde vara... Bjöd i torsdags in bästa kompisarna på middag, utan en tanke på att lördagen var HELIG... Kom på att det var auktion nu i morse... SNYTF:(

kisse skrev:
Fattar inte hur KLANTIG jag kunde vara... Bjöd i torsdags in bästa kompisarna på middag, utan en tanke på att lördagen var HELIG... Kom på att det var auktion nu i morse... SNYTF:(

Skall du vara GLAD för! Den fick enbara gråtfärdig, så fina hästar o hälften gick åter, enmassa utan bud... Vart är Galoppen på väg :cry:

Du vet ingen fin åring som fortfarande är till salu? Jag letar efter en hingst, gärna sprinter, och + i kanten för om den är välutvecklad och tidig, jag står åter med en sen 2-åring som jag lär få vänta ut ordentligt, och då kan jag lika gärna skaffa en åring till.

BJÖRKIS skrev:
Du vet ingen fin åring som fortfarande är till salu? Jag letar efter en hingst, gärna sprinter, och + i kanten för om den är välutvecklad och tidig, jag står åter med en sen 2-åring som jag lär få vänta ut ordentligt, och då kan jag lika gärna skaffa en åring till.

Om du vill ha en tidig två åring borde du ju satsa på ett sto!!! Själv är jag inte så förtjust i ston, men de tenderar att vara betydligt tidigare klara än hingstarna. Klart att det finns undantag, men man brukar ofta tala om små tidiga ston... Hälften tror jag var återropade, det fanns massor med fina. Tror att hela resultatet finns på tabygalopp.se annars vet jag en hingst som e trevlig, men han e nog varklen extremt tidig eller extremt sprinter. Liksom flera andra fick han inget bud, i hans fall troligtvis för att han inte var preparerad och för att han var efter Primatiko, en hingst som få känner till i Sthlm...

Jag är inte heller särskilt förtjust i ston, men som du sa, det finns alltid undantag.
Vad är det för hingst som du känner till? Och hur mycket vet du om Primatiko? Hur ser åringen ut? Liten, stor, lång, kort?
Och självklart är det svårt att veta om de blir tidiga eller inte, det är ju bara tiden som kan avgöra det.
Min 2-åring e.Informant är väldigt överbyggd och kommer nog landa närmare 167-170 innan han vuxit klart, det är en kompakt häst med mycket massa och jag är rädd att han blir för tung :crazy:
Han är väldigt mycket sprinter i utseendet, men vi får se. Han är yttepytte lite riden, har bara skrittat och travat honom väldigt försiktigt, men för tillfället rids han inte alls eftersom han är rejält överbyggd bak. Jag tror inte att han är redo för kval förrän tidigast nästa sommar/höst, det är ju upp till honom. Han får ta den tid han behöver.

Kollde på Täby hemsida nu vilka som inte vart sålda.
SHIT vad många som inte blev det:eek:

Bladluz skrev:
Kollde på Täby hemsida nu vilka som inte vart sålda.
SHIT vad många som inte blev det:eek:

Man blev gråtfärdig helt enkelt... Men väldigt många som inte ens fick bud i ringen såldes efter auktionen ute i stallarna för mer pengar än lägsta budet (15 000kr).

PRIMATICO (USA) e Danzig, är 3/4 bror till avelshingsten PRIOLO (ursäkta stavningen om den e fel), vilken dock har en vad jag förstått det, sämre far. Tror att Primaticos första årgång är tre år i år och innehåller bland annat Danmarks högst rankade treåring (88kg, mins ej namnet). Själv är han mörk med vita tecken och kanonfin att ha att göra med. Varför han kom till Danmark är för att han inte höll som tävlingshäst och en dansk uppfödare lyckades komma över honom, hans amerikanska stam är ju intressant för våra ”amerikanska” banor inte minst i Sverige. Jag har inte hört att han skall nedärva skörhet, men det bör man nog kolla med danskarna.
Själv har jag en tvååring som är kanon fin efter honom, tyvärr så kanske hon inte hunnit visa något på banan ännu, men att hon är sen har nog inte med hingsten att göra. Hon tillhör den mycket lugna typen som liksom inte tränarsig själv… Jag har hört att ett antal unghästar efter honom har varit både tidiga och snabba i Spanien.

Den åringen jag vet inte är sold efter auktionen är MOUNTAIN KNIGHT Varför jag vet det är för att han är uppfödd på samma ställe där vart vårat fölsto står. Jag blev lite förvånad faktiskt, trevlig häst. Men så var han inte preparerad som många av de andra och hans mor välstammad men ostartad. Fast allt för preparerade åringar tycker jag är en riktig fälla, slutar bara med problem…

Jo, att bara titta på preparerade åringar är nog ingen fördel, det går att fodra på alla hästar så att de ser tjusiga ut, men det säger som sagt ingenting om kvaliten.
När jag hämtade hem min förra 2-åring stod han på 5-6 kg havre mm och det är inget jag föredrar, jag ser hellre att de växer upp med fri tillgång på stråfoder och kraftfoder vid behov. Den nya som står i stallet, är väldigt lättfödd och det är tacksamt, och även den stod på massor av havre när jag hämtade hem honom, 5 kg kraftfoder, till en redan tjock 2-åring?! Nja, det blev reducerad mängd så fort han kom hit, och nu kan man känna revbenen men inte se dem, precis som jag vill ha det, visst är han något rund om magen men den försvinner i takt med att han får arbeta mer, och för tillfället är han långt ifrån ridbar, ser mer ut som en rutschkana, väldigt överbyggd. Men å andra sidan tycker jag att många sprinters överlag är något överbyggda, men inte som den här.

Du kan inte få tag på någon bilder på åringen? Du får gärna skicka namn och nummer på ägarna oxå så man kan höra sig för.

Hej
BJÖRKIS, så du är i hästköpartagen igen!? En av våra kursare har en jättefin åring, hingst till salu. Fux med bläs, korrekt och bra temperament. Var med på auktionen, fick bud på 23 men hade reserven på 25. Kan det vara något?
Ljungstorps gård har flera mycket fina åringar e Duty Time till salu. De är mycket snygga, välutvecklade och snälla. Uppfödda i flock med gott om bete och ensilage, ej broiler...

Senast ändrad:

Pmar dig länkar med bilder. Han e en riktig liten fining...

Försäljning av hästar hör inte hemma här. Gå till radannonserna.

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är så jävla mycket som är sjukt och konstigt och äckligt i denhär världen. Och det är så jävla svårt att veta vad man ska tro på och...
2
Svar
35
· Visningar
2 087
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 926
Senast: Unafraid
·
Hästmänniskan Jag börjar närma mig de 40. Jag ridit hela livet, har egen häst och har alltid ridit och varit i stallet i alla väder. Aldrig klagat och...
2
Svar
29
· Visningar
7 030
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån...
2
Svar
28
· Visningar
6 092

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka