Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har funderat lite över en del saker när jag suttit och skummat annonser ( hobby som sambon tycker är MKT knepig ) och i många annonser står det ganska ilsket EJ på foder och maila INTE! Är det inte konstigt att välja att lägga ut en annons på nätet men sen inte vilja ha mailkontakt ö h t? Och att söka foderhäst är det ngt suspekt?
Jag förstår att man inte vill ha sk mailvänner men de kan man ju lätt bli av med genom att endast svara en gång på mail och sen välja telefonkontakt. Frågar ngn om foderhäst är det väl rätt enkelt att säga nej, den är end till salu?
Det känns liksom lite ogästvänligt med såna annonser när man läser dem
Men exakt så är det ju.Står det säljes i annonsen så vill man sälja och inte ha en fodervärd.
Jag tycker att har man valt att sälja en häst har man automatist valt att ha tid för att få mejl och telefonsamtal.
Har man ej denna tid lämnar man iväg hästen till ett försäljningsstall istället tycker jag!
Skönt att det finns någon som tänker i mina banor i a f Det där med prövotid var vanligare förr tycker jag, och väldigt bra för alla inblandade.
Men det är ju liiite humor i det svaret, det måste du väl hålla med om ändå?
Så gör vi med. Vi lämnar öppet köp till den som önskar. Vi har även gått med på avbetalning. Men då har dom hämtat hästen efter att den har blivit betald. Inte innan.Nä, prov skulle jag nog inte lämna mina hästar på. Bättre att lämna dem på öppet köp men att hästen ska vara betald när den går från gården, då jag tror att man rider betydligt lugnare med en vara som är betald...
Ett fall där en säljare får en häst förstörd under en prövotid är ett för mycket tycker jag. En häst som man köper kan man ändå häva köpet på om varan inte motsvarar det säljaren har sagt, men vad har säljaren för chans att kunna få tillbaka de pengar det skulle handla om vid en sönderriden häst?
Någon gång har jag själv lämnat en häst som egentligen skulle säljas på foder, jag är dock kluven till det MEN anser inte att de som frågar om foder är oseriösa för det.. Som sagt, frågan är fri...
KL
Men varför anses det automatiskt som oseriöst att maila D
Det är väl ett utmärkt sätt att presentera sig som köpare och att klargöra vad det är man söker tycker jag. Är man sedan intresserad så blir ju tel kontakten självklar.
Och jag förstår inte varför man måste vara oseriös om man söker foderhäst t ex? Vadå gratishäst - det kan ju vara så att ngn står med en häst de inte får sålt och då är det kanske utmärkt om någon är beredd att både sköta, motionera och stalla in hästen åt en? Det är ju knappast gratis att ha häst. Det kan ju finnas väldigt många olika anledningar till varför man väljer foderhäst under en period istället för att köpa. För mig är det ngt av en gåta att man hellre i princip skänker bort hästar för 10000 kr istället för att hitta ett gott hem åt hästen hos en fodervärd. Är de som söker häst i prisklassen 10-15000 kr att anse som mer seriösa tro
Och så just den här väldigt irriterade tonen i en del annonser! Man tycks förutsätta att alla är tjyvar o bedragare! Nu drabbas jag inte personligen av ngt av detta men jag har reagerat över det när jag läst annonser på sistone.
Men herregud det är ju barn, människa! Kostar det verkligen så mycket att svara på ett vänligt o korrekt sätt - du är väl vuxen?