Sv: Arg!

clownenoPA.bmp

P-A,och clown :love:

Senast ändrad av en moderator:

Det är väl så där "dom" styr ridmänniskorna... håller ut tygeln istf drar... (Jag får jämnt tråkningar att min häst inte tar styrning som en ridhäst... :mad: )

:angel: Var nog den jag såg i värmningen... absolut nollkoll på hästen i provstart och "nöjde sig" med det :confused:

stally skrev:
Hoppas du inte tror jag har något emot Gråberg!Tvärtom! :love:
Han rider vår häst,då han är absolut totalt orädd och har en fantastisk vinnarinstinkt!!
Han sa till mig efter monteloppet elitloppsdagen,att det bästa var att rida defileringen i söndags,en otrolig känsla att se all publik!Det kan man förstå.Han är en sällsynt ödmjuk och trevlig person som ger monten i Svergie det ansikte utåt som den så väl behöver.

Sedan må han flaxa hur mycket han vill,han gav Energetic ett perfekt lopp,men bästa hästen vann :bow:

Jag håller med om att han är en toppen kille, med vinnarinstinkt och villja och allt... MEN han faller igenom på kunskapen som sveriges ansikte utåt, därför är det helt oacceptabelt att marknadsföra montén i sverige med honom... Hur ska han kunna svara på frågor från små tjejjer, amatörer, proffs.. Som vill veta hur man blir montéryttare, hur en het häst skall betslas, en stark häst skall hållas, en galopp benägen skall "bäras"... Tyvärr har P-A noll koll på det i NU LÄGET! Men han har världens chans att lära sig allt hos Hultman och jag hoppas att han gör det :) Det är det jag menar... annars en jätte fin och ödmjuk människa som jag oxå skarpt gillar... Han kommer att utvecklas mycket!

martha skrev:
haha...den "vita" ryttaren" fick mig att gapskaratta iallafall :rofl: :rofl: Där kan man snacka flaxa.........

Fast snacka om att RIDA! "Jan-Mi" är världens näst bäste ryttare ihop med Nathalie och Matheiu.... :bow: :bow:

Hästen han red ville ju bara galoppera men "Jan-Mi" red som in i helsike och bar hela hästen och red lätt för att hålla hästeländet i trav, och han lyckades även fast han rullade som tusan i värmningen... hade man satt upp p-a på en sån häst hade den inte tatt ett travsteg.. där har man skillnaden, proffs vet hur man skall lösa problemen :bow:

Senast ändrad av en moderator:

martha skrev:
men han såg ju inte klok ut :eek:

Smaken är som baken, delad... :devil: Jag skulle över min döda kropp aldrigsätta upp en ryttare som inte kan RIDA!!! Men "j-m" skulle jag ge fria händer och be om hjälp ifrån, han är proffs :bow: :bow: :bow:

martha skrev:
:D Må så vara, ...att han är duktig, men tillsammans med de andra så såg det bara pinsamt ut :angel:

Pinsamt... Då har du inte sett riktiga montélopp i frankrike :smirk:

Tack!Jamen visst är det snyggt!Vill du ha samma ryttare så kan du Pm:a mig.

Montéryttare skrev:
Får jag fråga var det är som är snyggt?!?! :angel: Jag skulle bara vilja blunda för den bilden :p Men hästen var jätte fin! :D :love:

Tucker det ser snyggt ut när Ryttaren kan rida genom sista sväng (om det nu är det) Istf att panikartat försöka hålla sig kvar på hästen som den största delen av våra andra inhemska ryttare gör :p

jari skrev:
Tucker det ser snyggt ut när Ryttaren kan rida genom sista sväng (om det nu är det) Istf att panikartat försöka hålla sig kvar på hästen som den största delen av våra andra inhemska ryttare gör :p

Jomen det är väl självklart , kan man inte rida hela vägen har man inte på banan att göra...
Men på den bilder ser jag bara en som "åker" häst och hänger i tyglarna noll i stil poäng samt nolli kontroll ... inte så väldans snyggt. Jag vill se nån som RIDER, som Philippe och dom andra franska, sitter stilla på och rider, driver, och håller hästen i trav... thats what i like :)

Men smakenär som baken, delad... framtiden visar vad som var rätt...

Snackar vi om samma bild??
Inte samma ryttare heller tror jag.. PA nollkoll??? tror jag inte!
Nä du, jag tror som ngn annan trodde, att du är lite avundsjuk bara... :p

jari skrev:
Snackar vi om samma bild??
Inte samma ryttare heller tror jag.. PA nollkoll??? tror jag inte!
Nä du, jag tror som ngn annan trodde, att du är lite avundsjuk bara... :p

Avundsjuk är jag på proffsen som kan RIDA... Philippe och fransmännen :bow: :love:
Men att åka häst, och komma runt med lite tur i trav är ingen vidare merit(Energetic skulle ha vunnit med Philippe i sadeln)...

Men Varsågooood, ni får gilla honom och anlita hnom hur mycket ni vill... Men kom inte springande till mig sen när han ridit bort hästen/ tok galopperat, för jag kommer bara att säga "vad var det jag saaaa" :devil:

Montéryttare skrev:
Men Varsågooood, ni får gilla honom och anlita hnom hur mycket ni vill...
Tack! :D
Men du behöver inte kalla mig för Ni , jag duar ju dig!! :smirk:

Liknande trådar

Samhälle Ja det är väl inget nytt. Bokat hemleverans idag klockan 8-12. Ingen kommer, inget meddelande. Ringer postnord, de frågar efter värde på...
2
Svar
37
· Visningar
2 881
Senast: hastflicka
·
Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och...
2
Svar
23
· Visningar
1 560
Kropp & Själ Nu behöver jag alla hobbypsykologers hjälp! Jag har haft en helt vanlig trevlig morgon. Lämnat sonen på scouterna och körde till ÖB för...
2
Svar
29
· Visningar
2 435
Senast: skiesabove
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
997
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Strö i boxen