Sv: Arg!

Men Accina är ju bra..... :eek: Nåväl,det går som det går.... :crazy: Vi kan iallafall inte skylla på spåret,hoppas på en matlapp......men han är snabb ut,om han håller sig i trav.

Men du vet vi var tvungna att ta en riktig ryttare,de orutinerade monteryttarna hade aldrig klarat av vår pajas..... :devil: :rofl:
(kul o retas :D )
För övrigt så kanske det är Hultmans gamla "pojkdröm" att pyssla med galopp :bump:

Och VART var du igår då?? :mad:
hade förvänatat mig en Stally med Humlan t-shirt på sig hejjande med flaggor på e-läktaren till sista loppet! :banana: :bump: :banana:

stally skrev:
Såg att du kvalat Accina,såg oxå ett g efter tiden....... :angel: :p

Hahaaa... nej inte jag, det var Annika som gjorde det... Hon jobbade i stallet ett tag o tog licens... gick väl inte så bra, så hon har slutat med hästar nu. Men vi får se när jag sitter upp, då lär det gå undan :D

stally skrev:
Men Accina är ju bra..... :eek: Nåväl,det går som det går.... Vi kan iallafall inte skylla på spåret,hoppas på en matlapp......men han är snabb ut,om han håller sig i trav.

Men du vet vi var tvungna att ta en riktig ryttare,de orutinerade monteryttarna hade aldrig klarat av vår pajas.....
(kul o retas )
För övrigt så kanske det är Hultmans gamla "pojkdröm" att pyssla med galopp

Jo det är väl hans pojkdröm, får se hur det går på söndag.. men jag skulle nästan kunna sätta en tusing på att P-A gör bort sig igen... han är en jockey och ingen ryttare ännu tyvärr... Han vet varken hur man rider trav eller balanserar, han har inte kännslan :o :D som nån sa, det går bara fortare o fortare o galopp för honom, han vet inte att hålla i hästarna eller känna hur hästen ska ridas :crazy: Men han har haft turen att få sitta upp på bra hästar som han har kunnat åka runt på ;) Men det var ju skönt att han funkade på er häst, det är oftast svårt att hitta en som passar bra faktiskt... men kom inte till mig när han galopperar bort den sen i starten :D :rofl: hahaaaaa.... P-A är faktiskt söt, och jag försökte förkara för honom men så titta han på mig o sade näe, jag tror att dethär kommer och gå bra... och visst sa jag, kör din grej du.. "but don´t came running to me" när du galopperar bort dig :p men han lär sig nog...

Kolla förresten min sågning av honom när jag tippade söndagen http://www.radiointernet.se/nav5867 *tihii* :banana:

stally skrev:
Spännande vilka har du till start!?Näe,jag rider inte,vi har bara kvalat till monten,Gråberg du vet...... Jag jobbar där.....Skulle gärna rida men börjar bli gammal o stel...... :cry:

Starthäst imorn :eek: Häst nr:1 i lopp 1 :eek:

Grattis till 2:a platsen :bump: :bump: :bump: :bump: :bump:

Vad har ni mot Gråberg :confused: .Jag har inte sett han i ett lopp-mn slår man upp statestiken så har han ridit fem lopp i år.En seger och tre tredjepris.Inte illa.han är helt ny i sporten,vad begär ni :confused:

Lines skrev:
Vad har ni mot Gråberg :confused: .Jag har inte sett han i ett lopp-mn slår man upp statestiken så har han ridit fem lopp i år.En seger och tre tredjepris.Inte illa.han är helt ny i sporten,vad begär ni :confused:

Det är bara Jag som är lite negativ!

och.. jag har inget emot honom personligt (gillar honom starkt och hoppas att han kommer att lyckas i framtiden!),MEN jag ogillar att han har kommit upp till förslag som montésportens ansikte utåt.. Han har varken kunskaper eller meriter som ger honom något försprång, men Hans G anser att han är sveriges bästa ryttare då han ridit i galoppen förut, men jag anser att han än så länge är en jockey o ingen proffesionell monté ryttare utan att hellre en trav-tjej som kan hjälpa unga tjejjer och svara på frågor om montén och som kan hela grejjen med trav, är ansiktet utåt... Det är varför jag är lite bitter :crazy: :smirk:

Lines skrev:

Jag har sett honom rida (ser jobbigt ut....inget för mig) och tror att det är nyttigt med lite olika idéer/konkurrens ...bra idéer kan man anamma och de dåliga faller på eget grepp...naturligtvis inte enbart inom montén. :idea:

lsz skrev:
Jag har sett honom rida (ser jobbigt ut....inget för mig) och tror att det är nyttigt med lite olika idéer/konkurrens ...bra idéer kan man anamma och de dåliga faller på eget grepp...naturligtvis inte enbart inom montén. :idea:

Så sant, bra ideér ska man alldit anamma... men dom dåliga gå ut genom andra örat :angel:

Lines skrev:
Usch,låter nästan som avundsjuka som lyser genom?Ska du kritisera någon är det väl Hans G?

Jo visst låter det som det, men då hade jag inte grattat honom idag om jag vart det :smirk: Kul att han kom 2á! Jag har kritiserat Hans G och en drös andra.. så nu nu får tiden utvisa vad som händer ;) Ett fantastiskt montélopp idag iaf... Snacka om proffs-ryttare i Nathalie, Mathieu, Jean M. och sist men inte minst Philippe... SE OCH LÄR där har vi världens bästa ryttare... jag bara log när jag såg han riden, en sån fröjd :love: :D

Jga vet inte,bara att du haft en väldigt trist attityd mot honom här.Och den som förlorar mest anseende på det är så klart du själv.

Senast ändrad:

Lines skrev:
Jga vet inte,bara att du haft en väldigt trist attityd mot honom här.Och den som förlorar mest anseende på det är så klart du själv.

Det får stå för dig, det finns orsak till kritiken....Men Skit samma, låt oss glädjas åt hans 2á plats NU och Lottas 4é plats :bump: ... Kul att vi svenskar kan hänga med mot fransmännen! :banana: Verkligen ett så fint lopp! :)

Senast ändrad av en moderator:

Lines skrev:

Såg honom idag :bow: :bow:
Annat än dom "Flaxare" jag är van att se!!
Tror att han har suttit på hästryggen i dessa farter mer än någon som var med i det loppet.. + alla i Sverige som jag sett flaxa omkring iaf, nja finns väl ngt undantag då... men inte många :crazy:
Skulle nog kunna få rida min häst tom :p

jari skrev:
Såg honom idag :bow: :bow:
Annat än dom "Flaxare" jag är van att se!!
Tror att han har suttit på hästryggen i dessa farter mer än någon som var med i det loppet.. + alla i Sverige som jag sett flaxa omkring iaf, nja finns väl ngt undantag då... men inte många :crazy:
Skulle nog kunna få rida min häst tom :p

Men Nathalie´s "ryck" 800kvar var lite häftigt det med.. Undra hur fort det gick här!?! :D

Sistasvng.jpg

Hoppas du inte tror jag har något emot Gråberg!Tvärtom! :love:
Han rider vår häst,då han är absolut totalt orädd och har en fantastisk vinnarinstinkt!!
Han sa till mig efter monteloppet elitloppsdagen,att det bästa var att rida defileringen i söndags,en otrolig känsla att se all publik!Det kan man förstå.Han är en sällsynt ödmjuk och trevlig person som ger monten i Svergie det ansikte utåt som den så väl behöver.

Sedan må han flaxa hur mycket han vill,han gav Energetic ett perfekt lopp,men bästa hästen vann :bow:

Liknande trådar

Samhälle Ja det är väl inget nytt. Bokat hemleverans idag klockan 8-12. Ingen kommer, inget meddelande. Ringer postnord, de frågar efter värde på...
2
Svar
37
· Visningar
2 881
Senast: hastflicka
·
Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och...
2
Svar
23
· Visningar
1 560
Kropp & Själ Nu behöver jag alla hobbypsykologers hjälp! Jag har haft en helt vanlig trevlig morgon. Lämnat sonen på scouterna och körde till ÖB för...
2
Svar
29
· Visningar
2 435
Senast: skiesabove
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
997
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Leksak som belöning
  • Akvarietråden V