Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men inget ont som inte har nåt gott med sig...kanske det blir ändringar med alla krångliga regler till nästa år...
Ni som ställer in (eller drar utomlands) utarmar sporten.
Det är ingen tillfällighet att allt större del av den "kommande generationen" kommer från Östergötland och uppåt.....
Ja, det är ju mer eller mindre katastrof i år med inställda tävlingar o få anmälningar. Men inget ont som inte har nåt gott med sig...kanske det blir ändringar med alla krångliga regler till nästa år...
Kommande generationen av vad
Jag trodde i min enfald att de som drar utomlands är de som får mest rutin och fler tävlingstillfällen i ryggen = bättre
Att harva runt på samma banor år efter år i Sverige är inte särskilt utvecklande!
Jag tror inte heller att alla tävlingar får ställa in för att 5-7 ryttare drar utomlands varje vecka.. Faktiskt!
Har du missat hur många unga fälttävlansryttare i * och ** klass (ponny och häst) det kommer ifrån Stora Wäsby FRK t.ex
Av de 25 ekipage som kommer till vår CNC** i helgen har 70% aldrig varit på vår bana förr, så harva runt vet jag int´ , Bollnäs vet jag int´heller och Strömsholm är ju alltid kul....
Att arrangera fälttävlan är ett s..tans jobb, men jättekul, om ryttarna kommer och uppskattar det jobb man lagt ner alltså......
Tyvärr utmärker sig vissa arrangörer för att ställa in klasser så fort de tycker att det är för få starter, Mariestad och Hermanstorp hör definitivt till dessa tillsammans med ett gäng skåne-klubbar.
Man måste inte ha jättestora klasser, det går runt ändå (men jättevinsten uteblir ju förstås...)
Om alla arrangörer drar sitt strå till stacken och samarbetar med tävlingsterminen så blir det fler starter på sikt.
Ni som ställer in (eller drar utomlands) utarmar sporten.
Det är ingen tillfällighet att allt större del av den "kommande generationen" kommer från Östergötland och uppåt.....
För P70, P80 och P90 är det ju så att det är samma banor för kat I & II.Men upplys en okunnig...varför ställa in vissa ponnyklasser när man ändå ska köra tävlingen? två starter behövs ju för att det ska bli nån konkurrens men sen kan man väl köra eller finns det nån j**la TR-klausul för det med???
För P70, P80 och P90 är det ju så att det är samma banor för kat I & II.Men upplys en okunnig...varför ställa in vissa ponnyklasser när man ändå ska köra tävlingen? två starter behövs ju för att det ska bli nån konkurrens men sen kan man väl köra eller finns det nån j**la TR-klausul för det med???
Hoppsan, lyckades trycka på fel knapp, inte meningen att tjata, ursäkta
Jag förstår inte hur du menar, menar du att alla från Stora Wäsby är bra för att dom stannar hemma i Sverige och tävlar
OK, vi tar väl med Västergötland också då....
Du behöver inte ställa in ponnyklasserna om du inte vill, vi har kört med 1,2 eller 3 starter. Banan, domare etc har man ju ändå och några premier får dom ju ändå inte...
Vi brukar låta ryttare välja om de vill byta klass eller om de vill rida ändå om bara rosett och plakett (ibland handlar det ju om kval för dom) Denna gång la vi t.o.m med det i proppen med tanke på P90 kat II som ju lär bli en ganska gles klass på alla tävlingar.
Nej, de från Stora Wäsby är bra för det spelar ingen roll VAR du rider. Det som spelar roll är HUR du rider.