Arg på medryttare..

Sv: Arg på medryttare..

nej,jag har ej minderåriga medryttare!Och det beror lite på att jag tycker nog att skolan är ganska viktig,och en del är beroende av föräldrar som kan köra,och strular föräldrarna,så blir barnen lidande och sist min häst!

Jag sällar mig till de i tråden som misstänker att medryttaren och du faktiskt inte är på det klara över vad det är ni har kommit överens om.
Det verkar som att hon uppfattat det som att motionen av hästen är det viktiga, och om hästen inte kan ridas, behöver hon inte åka dit.
Ingen ifrågasätter att din häst är värd att tas om hand på bästa sätt, det är självklart. Men jag försöker tänka mig in i din medryttares situation. Och jag kan mycket väl föreställa mig att hon fattat fel, att hon tror att det är ridningen du behöver ha hjälp med, att hästen sköts om ändå.

Hon gör två fel som egentligen inte är jätteallvarliga - jag menar, hästen överlever, eller hur? - och du blir vansinnig och här ska det minsann inte ges fler chanser.
Jag tror det handlar om kommunikation. Hon vet inte vad du förväntar dig, medan du är säker på att du har gjort det klart för henne.

Skriver det igen,överenskommelsen är,att jag behöver hjälp med min häst,vilket betyder både ridning och skötsel! Pga sjukskrivning!
Har man åtagit sig detta ansvar och misskötts sig två gånger utan att meddela mig,ja då blir jag arg! Och det spelar ingen roll vilken typ av åtagande man har tagit! Jag hade blivit förbannad även om det gällt något annat,har man lovat något och skiter i det utan att meddela sig,och dessutom flera gånger,då mister jag förtroendet för den personen,så är det!
Vi tar lite jämförelser,men detta är bara exempel!
Tex,en kompis lovar att köra dig till doktorn,du står där och väntar och ingen kommer,och inget meddelande..
tex,någon lovar att gå hem och mata din katt,men du upptäcker att det sket personen i,utan att meddela det..
Tänk om man bara vetat det innan,då hade man löst det,men för mig handlar det om att hon ej meddelade mig! Jag tappar förtroende för folk som åtar sig saker,och sen skiter i det,man kan lyfta på luren,smsa,maila! Allt går att lösa om man får veta saker och ting!

Själv anser jag att det inte är hela världen om man missar rykten en dag och är det ett fullservicestall så ser ju de till att hästen mår bra, men har man en överenskommelse så har man!

Om man antar att detta hade varit i mitt stall så hade ev medryttare kunnat ringa och höra om det var okej att man skippade rykt och pyssel den dagen och det hade isåfall varit helt okej med mig, OM hon hade hört av sig!

Missarna hon gjort är ju inte så stora men det är ju tydligt att hon inte är särskilt ansvarsfull, i så fall hade hon ju antingen åkt ut utan bekymmer ELLER ringt och sagt/hört efter om hon kunde stanna hemma den dagen.

En sådan tjej hade kanske fått en sista chans utav mig efter ett ordentligt snack (ej utskällning) om vad som gäller och hur saker och ting ska skötas. Beroende på omständigheterna såklart. Jag kan ju inte veta som utomstående men jag tycker att det låter som en brist i kommunikationen där en ond cirkel uppstått. Antingen är medryttaren helt enkelt sådan att hon struntar i hästen eller också VÅGAR hon inte höra av sig till hästägaren. Om så är fallet är ju detta ngt ni behöver jobba på.

Hoppas att det löser sig!

Jag menar nu inget illa mot er alla! Alltid kul att läsa och se andras åsikter! Men jag tycker att jag skrivit mitt nu,och det känns ungefär som jag skriver ganska lika i alla inlägg!
Så jag låter denna tråd nu vara!
Så,tack för alla era svar och ha en bra dag!
Obs! Detta inlägg är absolut inget illa menat mot någon!

hon har gjort 2 saker..okej? Om hon betalar en summa pengar så tycker inte jag det skka vara så. Jag betalar 700 ock får åka i en och en halv timme och gå 4 km för att komma till mitt stall, skulle jag göra det för att mocka när det är fullservice? nja, inte ALLA dagar, såklart,. det var ju fel av henne en endaste gång, men tycker inte det äör nåt att bli upprörd för.

Jag har fölt denan tråd nu och vad jag förstått så har Movi tackat för sig och tackat er för era svar....

Men ni kan ju fortsätta diskutera detta utan henne..

Alltid kul att läsa och se andras åsikter!

Tycker du verkligen det?
Jag tycker det verkar som att du hade en åsikt du ville deklarera helt enkelt, och få lite medhåll i gnället.
Du verkar fullständigt ointresserad av att ens överväga andra infallsvinklar, så jag vet egentligen inte varför du startade tråden.

Fast jag har haft lite nytta av den här tråden ändå.
Jag har fått insikt i att det troligen inte är så lätt att vara medryttare i alla lägen.

Jag har fått insikt i att det troligen inte är så lätt att vara medryttare i alla lägen.

Det kan jag skriva under på. Det är långt ifrån lätt. Vissa hästar stannar man hos eftersom ägaren behandlar en med respekt. Andra lämnar man just för att man blir väldigt illa bemött. Man får bara skit trots att man alltid gör sitt bästa o trots att man alltid ställer upp.

Nej,detta har ingenting med fodringar att göra,för mina medryttare behöver varken fodra eller mocka! Detta ingår i stallhyran,så dom har bara ridning och skötsel av hästen! Har inte ens krav på att dom behöver putasa sadel och träns! Så egntligen har dom det bra1 Och kan ej hästen ridas pga något,så behöver dom bara borsta och gå ig
enom pållen! Och jag tycker att har man sitt ansvar en dag,så åker man ut och pysslar med pållen! Och som jag skrev i flera inlägga,jag hade åkt ut till hästen om jag fått reda på att hon inte ville! Men att bara skita i det...

I så fall tycker jag verkligen att din medryttare borde ha åkt ut. Men frågar är, förstår hon att du kräver detta av henne? Det är väl det som är det svåra i det hela. För mig och min medryttare är det en självklarhet. Men din medryttare kanske inte förstått det? :O

Tycker du verkligen det?
Jag tycker det verkar som att du hade en åsikt du ville deklarera helt enkelt, och få lite medhåll i gnället.
Du verkar fullständigt ointresserad av att ens överväga andra infallsvinklar, så jag vet egentligen inte varför du startade tråden.

Movi kanske inte har tyckt någon annan infallsvinkel låtit vettig?
Men hur som helst, håller med dej om det sistnämnda. Det är nog inte lätt för någon. Gäller nog verkligen att komma överrens med sin medryttare vad som gäller! :P

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 406
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 037
Senast: Fibusen
·
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 304
Senast: Miingla
·
Ridning Jag har letat efter en medryttarhäst sedan i somras men hittar ingen. Det är ett problem jag aldrig har haft förut och då har jag varit...
2 3
Svar
51
· Visningar
9 464
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar