Årets största tävlingsdag är över

fuji

Trådstartare
Nu är det klart, elitloppet är slut för i år. Hur känns det. Blev de som ni förväntat er. Besviken eller nöjd?

Sv: Årets största tävlingsdag är över

Jag är både besviken och glad.

Jag de Bellouet För det första, borde nånting annat ha gjorts åt Christophe Galliers galenskapskörning .. Inte avstäning å 50.000 i böter, dom hade i stället kunnat diska Jaggen, eller bytt ut Gallier mot en annan kusk .. Jag anser att man inte kommer, inbjuden till ett storlopp i ett annat land .. och kör som man vill och som en j'vla blådåre bara för att man råkar sitta bakom världens bästa häst .. Så, antingen kuskbyte lr diskning av häst .. tycker jag. Gallier förtjänade inte att vinna, men Jaggen som är en otrolig häst förtjänade :)

Conny Nobell Gjorde 2 mkt bra lopp ! I första försöket, gjorde han ett mkt bra lopp, Goop och Conny ! :bump: :D ;) Och, i finalen, gjorde han det enormt bra att bli 3:a efter Jag de Bellouet och Lets Go .. som 5 åring, tycker det är makalöst. Fast jag tycker ju dock att Conny hade fått kunna vunnit .. men han gjorde ett bra lopp som sagt :D Och Goop 2, kom ju 4:a efter Conny med Thai Tanic ! :D

Snazzy Millie Helt makalöst otroligt :O Är väldigt imponerad av hennes spurt förbi alla :O Synd att strulade till det i starten .. då hade kusken kanske inte behövt gasa på sådär mkt och hon hade kanske placerat sig bättre i loppet i stället för att bli sist. Men, alla sa ju att hon var en enorm startkanon ..

Järvsöfaks Vann i år igen .. Elitkampen ! Har inget att säga :P

Jo, ska tillägga att jag är lååååååångt ifrån travexpert .. jag sa nyss bara vad jag tycker och tänker :P Så ni vet ;)

jag tycker beslutet var rätt, han hade antagligen fått luckan i vilket fall och då diskar man inte. tilly var ju helt slut och skrittade ju nästan på upploppet, VISST han blev störd men jag tvivlar på att han tagit pengar i a f. Rätt häst vann och jag är svag för Jaggen, han är Världens bästa travhäst (varmblod) och det går inte att ta ifårn honom. All heder åt den starka fransmannen;) conny var bra i försöket, men jag gillar inte kusken.järvsöfaks var super bra, vilken häst :love: Snazzy Millie, vilken SPURT, helt otrolig häst, synd att de strulade så bara. Tvåan i mål var ju hur bra som helst han också, ingen som trodde på honom o ändå var han tvåa :) tycker det var roligt att se elitloppet i år, hade ingen aning om vem som skulle vinna.

Off topic MEN OTROLIGT klantigt av ryttaren som "vann" monteloppet men blev diskad för att denna vägde 100g för lite..stackars hästägare..

I dagens första lopp, montéloppet, så utspelades något märkligt.
Efter en härlig duell mellan Criks Hurricane och Simb Moonzoom så vann Criks Hurricane. Ekipaget firades med sedvanligt pompa och ståt i vinnarecirkeln. Men ryttaren klarade inte invägningen efteråt! Jockeyn på Criks vägde 0,1 kg för lite...:eek:
Så Victoria Strand Jorgensen tilldeles segern med Simb Moonzoom.

Sådant är inte vad den färska montésporten behöver i Sverige...

KLANTIGT skulle jag kalla de, varför inte ta på sig tyngre skor och väga in sig på 65,5 så du är SÄKER på att du inte kommer väga under 65kg efter loppet...fattar inte...

Hade helst sett en svensk vinna såklart men Jaggen är en otrolig häst som förtjänade att vinna! Har dock en del åpsikter om kuskens agerande i vissa lägen..
MYCKET besviken på Sveriges Radio som inte sönde loppet för övrigt.

Frullino Jet var ju helt enorm i fyraåringsloppet! Elitloppet nästa år?
Prince de Charme var sig lik igen, vilken otrolig gång han har.....:love:
Järvsöfaks gjorde som vanligt ingen besviken, och Old Maid Hall och Pin Up De La Loge gled ju undan i ledningen på ett vackert vis.

Håller med om att de skulle diskat Jag de Bellouet.. Det var inte snyggt... Och de väntade ju länge innan de kom med resultatet så de övervägde det nog både en och två gånger..

Lets Go var himla bra i finalen måste man säga!

Criks Hurricane-tråkigt att sånt ska behöva hända för alla inblandade utom för de som kom efter i mål förstås då..;)

Järvsöfaks:love:

Sen var det många fina prestationer i samtliga lopp tycker jag men de blir liksom lite bortglömda..

Mjo, sådär besviken. :smirk:
Hade hellre sett en annan kusk bakom Jaggen.
Han borde ha fått mer än bara 50.000 i böter :devil: man gör inte så som han gjorde!
Järvsöfaks var lika strålande som vanligt :love:

Red Mile skrev:
I dagens första lopp, montéloppet, så utspelades något märkligt.
Efter en härlig duell mellan Criks Hurricane och Simb Moonzoom så vann Criks Hurricane. Ekipaget firades med sedvanligt pompa och ståt i vinnarecirkeln. Men ryttaren klarade inte invägningen efteråt! Jockeyn på Criks vägde 0,1 kg för lite...:eek:
Så Victoria Strand Jorgensen tilldeles segern med Simb Moonzoom.

Sådant är inte vad den färska montésporten behöver i Sverige...

Det är inte så märkligt, är man klantig nog att på Elitloppsdagen, i ett lopp med 100´till vinnare vara så nonchalant med vikten så får man skylla sig själv...

Var bra att vinsten gick till en svensk tjej (med koll på vikten) tycker jag...

Hadevart skada om det vart et svensk som missat så... Men när det var Philippe så är det skam över frankrike ist....

Var väl lika pinsamt med trängningen av Gallier om inte 10 gpnger värre... Men det är skönt attavstängningen svider lite för honom, inte mer än rätt!

*KL*
Vi nordmenn er vel godt over middels fornøyde med Thai Tanics 4.plass på 09,9 :bump: og meget lei oss for Steinlager som brøt ned i finalen :cry:

Vi er vel også godt fornøyde med 2. og 3. bak Faksen i Elitkampen

Ja,står på travnet nu.Kan väl inte bara vara jag som tyckte han såg stuphalt ut redan i försöket?

Steinlager såg bara tråkig ut. Trodde han skulle vara bättre än så, nåt var tydligen fel.
Blev besviken att Mara Bourbon inte kom till start, henne hade jag sett fram emot att se.
Victory Tilly, försvann på vägen.
Jardy superfin, synd att han hoppade.

Conny Nobell är min nya favorit. :D

Jag de Bellouet ja, inget att säga.
Hade det varit en annan häst och kusk så - diskad :smirk:
Jag var redan innan försöken säker på att han skulle vinna, det var ju bara så, jag blev inte alls förvånad. Hästen är helt otrolig!
(Kusken med, men inte på nåt positivt sätt.. :crazy: )

Lets go sååå himla fin! :love:

Järvsöfaks, vad ska man säga, han är helt enkelt för underbar den hästen :love:

Frullino Jet Ojojoj :)

Är både nöjd och inte nöjd med elitloppsdagen. Var på på plats, strax efter utgången av upploppskurvan, men vi såg inte den fula manöver som Jag du Bellouets kusk uppenbarligen gjorde, varken "live" eller på reprisen på storbildsskärmarna. Kanske hade vi koncentrationen på den ledande hästen.

Nöjd med:
Jag du Bellouets uppvisning i finalen såklart, han var bättre än jag hade trott över sprinterdistansen, dessutom rörde han sig väldigt bra. Klasskillnad mot resten av gänget även om Conny Nobell (perfekt styrd av Björn G.) ska en stor eloge för sin insats i dessa sammanhang.

Järvsöfaks - det är en ren njutning att se honom, såväl i långsam fart innan tävlingarna och sedan hans utklassning av konkurrenterna. Han är KUNGEN och han vet om det!

Frullino Jet, en riktigt fin prestation, sopade banan med resten av gänget.

Inte nöjd med:
Vädret såklart, men sånt kan man inte påverka.

Solvallas högtalarsystem: Jisses, ska de aldrig kunna få till det ordentligt så man hör det som sägs oavsett var man står? Borde väl inte vara någon omöjlighet med dagens teknkik.

Mannen som presenterade ekipagen inför elitloppsförsöken och finalen. Måste det snackas så rackarns mycket om varje häst att nästkommande häst redan passerat?

Longörerna mellan loppen! Jag har varit på många elitlopp genom åren, men har aldrig varit med om så långa uppehåll förut. Skärpning till kommande år!

Elitloppsstämningen som inte riktigt var på plats denna dag. OK, det tände väl till under försöksloppen, finalen och så Järvsöfaks förstås, men där emellan var det där härliga förväntansfulla suset och sorlet inte där.

Maggan

Jaggen är ju en otroligt bra häst - sååå: Rätt häst vann !!
Kusken är ett klantarsel (ursäkta uttrycket) - sååå: Fel kusk vann !

Även om luckan hade kommit så gör man väl inte så som Gallier gjorde, en riktigt ful styrning !!

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
991
Senast: Cattis_E
·
Skola & Jobb Hjälp. Har examinerande redovisning och ska då även ge respons på någon annans arbete. Texten jag har fått är tyvärr inte så bra...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 054
Senast: Badger
·
Foder & Strö Analyserna har trillat in, höpartier valts ut, installning kanske påbörjats - hösten är här 🍂! Hur blev det för er i år, vad tänker ni...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
4 897
Senast: Kristall10
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
23
· Visningar
1 643

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp

Hästrelaterat