Årets skattebesked

kolblakkur

Trådstartare
Imorgon börjar skattebeskeden skickas ut till oss med digital brevlåda.

En tråd för oss som är peppade :banana: Har räknat ut att jag bör få tillbaka cirka 4500:-, återstår att se om jag räknat rätt.

Jag har inte räknat och har ingen aning.
Brukar få några tusenlappar tillbaka och hoppas på det i år också. Men det spörs.

Räknat på reseavdrag och det jobbet betalat in för mycket så ligger jag på strax över 6'000 tillbaka. Finns säkert något mer jag inte räknat med som påverkar.

Så tråkigt att få det! Sålde för några år sedan fonder för att köpa bostad, även om jag visste att skatten skulle komma, var det så tråkigt utgift!

Ja de e första gången jag fick de, minns inte ens varför. Så jag borde skaffa lite mer ekonomisk koll kanske. Men de återstår å se. 😂

Har redan betalat in 46k innan 13 februari för att slippa betala ränta för det. Jag hör till dem som hellre ser att jag får kvarskatt än att jag betalat in för mycket och får tillbaka.
Skatt på ISK på 1.09% för 2024 gör ju att det blir det ju en del iom att investeringarna gått bra samtidigt som räntorna gått ner så får mindre avdrag på bolånen.

Sålde hus förra året och har betalat in ett antal 10-tusen för att slippa ränta. Har ingen aning om hur utfallet blir i år :nailbiting:

Jag är mer nyfiken på hur man räknar ut ROT ... Då jag inte vet om jag tjänat tillräckligt för alla ROTavdrag. Nu delar ju jag och mannen på huset och han har definitivt tjänat tillräckligt... Men som sagt det är jag mest "intresserad" av... Jag hade bara 275000 förra året, och det innan "alla konstiga avdrag som sker", som mina räntekostnader tex. Men vi låg ju inte heller i närheten på max vad gäller ROT... Gick visst att se ROT med... Den låg bara på 13000 kr. Så det är nog ingen fara..

Senast ändrad:
Jag är taggad och som vanligt helt clueless :laugh: har fått tillbaka senaste fyra-fem åren men 2024 var mina sista löneutbetalningar inte som vanligt(eller vad man ska säga) så jag är lite nervös för om och i så fall hur det påverkat.

Ingen aning. Förra året skulle jag betala ca 1500 kr, har jag för mig, men det blev cirka noll när jag hade lagt in mitt lilla reseavdrag.

Spännande. Jag kommer inte ihåg vad jag fick ifjol, men i år borde vi få tillbaka skatteavdrag på huset? 2024 var första året vi bodde här hela året (flyttade in okt -23).

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 243
Senast: Johanna1988
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 580
Senast: Grazing
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 625
Senast: Derivata
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 2
Svar
29
· Visningar
798
Senast: WS6
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka