Årets rostråd 2013

Sv: Årets rostråd 2013

KL

i min räddade rabatt stack det upp en ros förra sommaren. Jag antog att det var rotskott från något som dött där och lät den vara.

Nu kväll tog jag grepen för att ta bort den och kanske förpassa den till något undanskymt hörn. Men se på katten! Det satt en sortetikett på den, och allt som växte var ovanför - så den är sortäkta.

Jag bor numera ihop med en Blanc Double de Coubert. Googling hävdar att den är starkdoftande och "blomningstid: kontinuerligt" Det gillar jag. :D

kl

Jag råkade köpa en ny ros ;)
En till Sofiero som är en av mina absoluta favoriter.

Och nu när björkarna slår ut ordentligt kanske man skulle ta och gödsla dom för första gången också

trodde den här tråden skulle va full med rosbilder nu :eek:

Jag har tagit lite bilder på dom som blommar nu men inte lagt in på datorn än.
Än sålänge verkar det va ett bra år för rosorna :)

Inte här...:( Mina swany är risiga, mina Little White pet är risiga, Rhapsody in Blue blommar, och Jazzen dog :( Nä, inget bra rosenår här...

Min har kommit helt fantastiskt! Tog senast idag en fin bild på en helt makalös Chicago Peace i knopp. Honungsrosorna har helt galet många knoppar och jag kan knappt bärga mig till de börjar slå ut på allvar.

De nya har inte visat sig ännu, och en ser riktigt risig ut. Men hoppas kan man ju alltid!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka