Årets mål med hoppningen

_Peplis_

Trådstartare
Vi hade ju "årets mål m hoppningen/ridningen tråd" i början av året. nu är ju säsongen alldeles snart slut, så jag tycker det är dags för utvärdering!

Vad var era mål?
Uppnådde ni dem?
Vad siktar du på nästa år?

(lägg gärna med en bild på det målmedvetna ekipaget :) )

Sv: Årets mål med hoppningen

Eftersom ingen annan svarar så får jag väll börja då..

Vad var era mål? Börja hoppa henne komma ut och tävla, sen deb lokalt och senare gå felfritt tom 1m ev starta 110. starta deb Ft och någon LC/LB dressyr.
Uppnådde ni dem? Ja. startat tom 1m felfritt o deb 110 med 4fel.
en debutant ft och en LC:1 dressyr kom vi ut på också.
Vad siktar du på nästa år? Göra stadiga rundor i 90-110. ev deltaga i div II el div III laget om vi hinner greja 2 felfria rundor i 1m alt 110 först..(har en unghäst alltså) om det går extremt strålande deb vi kanske 120 också..får se.
Starta debutant ft/hunting m placeringar och komma ut på mer dressyr, få över 60%

oså en bild

Senast ändrad:

Jag har två egna unghästar som jag tävlar. Med sexåringen hade jag som mål att debutera 1.30 och kvala henne till Breeders även i år. Debuten i 1.30 gick bra med en felfri runda. Men sedan fick hon något slags virus som har varit långdraget och hon har vilat hela sommaren och har inte kommit igång förrän nu. Så mål nummer två blev inte uppfyllt.

Femåringen har haft föl och målet med henne har varit att rida fyraårschampionatet. Hon kvalade lätt (har gått 13 rundor totalt, utan några rivningar/stopp alls :) ). I helgen var vi med i semifinalen och blev 8:a. Det räcker nog inte för att kvala till Flyinge, men jag är nöjd ändå. Med henne är målet alltså uppfyllt.

Målet för nästa år är att rida stabila rundor i 1.30 och kanske 1.35 med sexåringen. SKulle gärna vilja delta i någon sjuårsklass vid exempelvis Strömsholmstävlingarna också, om svårighetsgraden passar oss.

Femåringen har jag tänkt att hon ska gå Falsterbo och Breeders, så målet är att kvala dit.

mitt mål i hoppningen var att jag och ponnyn skulle hoppa klubbtävlingar på 70 cm höjd bara för att han tycker de är så kul att hoppa( jag var otroligt hopprädd när vi kjöpte honom) men nu så har vi placerat oss i en LC och ska tävla lokal LB på lördag :) jag är jätte nöjd.
i dressyr nådde vi målen.. LB.

Målen var att bli stabila i 1.00m och kanske starta nån 1.10m.
Jag tycker att vi är stabila i 1.00m nu men nån 1.10m hann vi inte med. :( Däremot så har det gått oväntat bra i dressyren vi har tom. debuterat LA och vi kanske ska tävla dressyr "ute" nästa år oxå.

Målen för nästa år är en felfri runda i 1.10m och tävla ännu mer dressyr!

Vi hoppar!

Jag har nått mitt mål.

Jag har en D-ponny. Och målet denna hösten var att kvala till MSV. Och det har vi gjort !!!=)=)=) Jag trodde aldrig att vi skulle bli placerade i LA, men vi blev 2:a i DM !!!!! älskar min ÄÄLSKLING ! :love:

Och med min ungponny var målet LD hoppning, och han har nollat alla hopningar på lokal tävlingarna, så jag är sååå nöjd med honom !

Lucy har jag bara haft i 5 veckor. Och målet med henne är att bli placerade i LA. Vi vann vår första tävling ! Lb ! Älskar digg gumman ! :love: :banana:

Vad var era mål?
*Mitt mål var att rida 100 - 110 med placering ev. starta 120
Uppnådde ni dem?
*Har ridit tom 110 med placering. Vet ej om jag hinner starta 120 innan säsongens slut då pållan står med lymfangit för tillfället.
Vad siktar du på nästa år?
*Rida tom 120, ev högre beroende på utveckling och starta någon fälttävlan

Ja du... Med tanke på att jag har en konstant skadad häst så minns jag inte vad jag skrev att jag hade för mål för året.

Hur som helst så hade hon (f.99 e Landlord) gått ett par 90 cm-klasser förra hösten innan hon blev skadad igen på hösten (hon hade opererats på våren). I år så fick hon vara frisk från mars till okt och under tiden hann hon gå ett par 1,10 - alltid felfri på hinder. Hon är helt enkelt super på hinder. Har inte rört en bom någonsin. Skulle ha debuterat 1,20 när hon blev halt igen. Hon är fortf halt och de hittar inte felet så det är som vanligt... :(

Däremot så är en kompis med barn så jag har fått ta över hoppningen/tävlandet på hennes häst (f. 98 e Cortez). Lördagen för två veckor sen frågade hon om jag inte kunde tävla honom på söndagen - jag hade aldrig suttit på honom innan. Så jag red 20 min på kvällen och tävlade dagen efter. Placerad i 1:a klassen o ett nedslag i andra klassen (1,10). Igår red jag honom för tredje gången på en träningstävling med samma resultat. Så vad gäller honom kan man säga att målen nåddes dagen efter de sattes. :) Ska rida honom på onsdag igen och på söndag ska jag tävla 1,10 o 1,20. Han har inte gjort så mkt men är väldigt okomplicerad, vi tänker lika dant...

Så det här året har varit både upp och ned kan man väl säga.

Vad gäller nästa år så hoppas jag först och främst på att min häst blir frisk. Blir hon det inom rimlig tid så är målet att rida 1,20 nästa år. Funkar det så finns så klart tankar på att kunna kvala till Breeders. Men nu halkar hon ju efter sina jämnåriga ännu mer...

Den andra hoppas jag kunna rida tävlingar på så länge "matte" är gravid. Målet är att iaf rida 1,20 på honom också. Känn sinte som att han har kapacitet för jättemycket mer men man vet ju aldrig.

//C

Senast ändrad:

Ja , vi har nått vårt mål.
Har börjat bra på hennes tävlingskarriär, och jag hoppas att det ska fortsätta bra!

Årets mål var att köpa ny häst och komma igång med träning och tävling tills nu i höst. Eftersom jag är kräsen vid hästköp (vilket iofs är bra) så tog det tills i augusti innan jag hittade min drömprins, vilket alltså betyder att vi fortfarande är i "lära-känna-varandra-stadiet" och får sätta upp mål vad gäller tävling/träning tills nästa år ist. I vår ska vi debutera 0.90 =D (och innan 2005 års utgång ska vi debutera 110)

/Ullis

Mitt mål var att komma runt en LC med min sköthäst som jag
klarade
Till nästa år har ja målet att ta fälttävlanskortet och
kommarunt en LB :idea:

Det stora målet var att kvala och rida JSM (inne nu i vinter-145)
Ett annat (när jag kände i tidigt våras att han behövde mer tid) att rida 120-130 med "stabil" galopp.

Efter att ha gått väldigt bra i våras och början av sommaren började det gå sämre (hästen bakslag i träning och jag fick förvärrad panikångest), fick mycket hjälp av tränaren, tränade 140 och han var jättefin och vi skulle ut igen då vi krachade rätt igenom ett hinder och gick omkull ordentligt. Fysiskt sätt var han bra rätt snabbt med psyiskt satt det i i både honom och mig.
Nu senast hoppade vi en klubbhoppning på 80 och 90cm, vann båda :bump: .

så vårt mål är vi inte i närheten av MEN vi är nog starkare nu efter ytterligare ett år med motgång :o :bow:

mål för nästa år är att komma ut i januari på lokal 90-1m sedan får vi se hur det går.

Målen var placering i LD/LC, att komma runt en LB och ev. starta LA.
Vi har tagit placeringar i både LD o LC på lokal/regional nivå, vi har tagit oss runt en LB med 4 fel (rivning) och ska kanske starta LA på årets sista tävling. :bump:

Hade egentligen inget mål med året i början.

Hästen som brukar vara klockren gick bra de första tävlingarna. Sedan började hon stanna och var inte fräsch. Här blev det inte mycket tävlande av. Hann iaf få några placeringar i 1.10.

Hästen som jag har haft problem i 120 o uppåt har gått jättebra. Har varit placerad i både 1.20 och 1.30. Jättenöjd!!!

Hästen som "bara brukar åka med" har också gjort jättebra resultat med tanke på att hon var två år yngre än vi trodde och inte ens gjort 20 starter. Hon har gått 1.10 med bra resultat och hunnit starta 1.20. Bästa rundan hon gjorde i 1.20 red tyvärr ryttaren(jag) fruktansvärt illa och hästen som var felfri på hinder blev utesluten. Hmm...jag måste bli bättre.

Mitt mål var att kvala till semifinal 4 årschampionatet med min unghäst vilket vi också gjorde. Startade 3 st 1 m i början av sommaren, han var felfri alla tre.... Trodde att biffen var fixad men icke. Han drog på sig en gaffelbandsskada i hagen veckan innan kvalitets :( så det var bara att avstå allt. Har ju dock fortfarande kvar kvalpappren ;)

Mål till nästa år: Förutsatt att han blir helt återställd, hade jag tänkt att starta 1.10 och 1.20 med honom och försöka kvala till Breeders och Scandinavian Open.

2 åringen har jag uppnått mina mål med, hon är nu inriden och det funkar jättebra.

Mål till nästa år med henne: treårstestet, sen hoppa in henne. Inte så mkt mer.

Mitt mål var att gå felfritt på 90 och 1m samt starta LB dressyr.

LB dressyr har vi ridit några gånger med godkänt resultat dock inga placeringar.

Hoppningen, om man räknar träningstävlingar så har vi gått felfritt på både 90 och 1m två gånger. Men på "riktiga" tävlingar har vi som bäst haft ett nerslag i 90 (super otur hade vi där eftersom han i vanliga fall aldrig river) i 1m har vi som bäst haft 1 stopp. Ändå rätt nöjd eftersom han är supertittig.

Hade även planer på att ta Ft kort. De grusades för någon vecka sedan då han blev halt en vecka innan innan kursen gick. Han är nu behandlad så de blir inga fler starter för oss detta år. Men det kommer fler chanser och nästa år är vi laddade :banana:

målet i år var att komma ut på tävlingsbanorna med min 6-åring, starta typ 110 hopp, debutant ft, LA dressyr m godkänt resultat.

Hoppning - startat upp till 120, varav flera felfria. Över förväntan alltså! :p

Fälttävlan - det vi mest sysslar med - gick också helt klart över förväntan. Vårt mål på våren var att komma runt en debutant och i september stod vi som segrare i en lätt! så de kan bli! :bump:

Dressyr - gick allsvenskan div II på våren m godkända resultat. efter andra deltävlingen (katastrof, typ) tyckte jag att dressyr var inte min grej men blev övertalad att starta lokal lb-la hemma på hösten iaf och blev tro det el ej placerad i LA m 63%. har sedan ridit några starter till på klubben å så och legat stadigt över 60%. :)

så man kan säga att säsongen varit mkt lyckad för oss!

nästa år siktar vi på enstjärnig fälttävlan till hösten, 130 hopp på hemmatävlingarna i maj och så kommer vi nog starta dressyrallsvenskan div 2 igen och förhoppningsvis ta oss till final....

jag satte inga specifika mål utan det enda var att komma ut på en lokal. och det gjorde jag!
det var ridtravarnas och först var det en "lokal" CR på 60 cm (vi tävlar vanligtvis upp till 90 men iaf) så gick vi felfritt.
den lokala Ld flöt allt på jättebra och han kändes superfin men så vägrade vi då ut oss på ett murhinder i med 3 hinder kvar på banan.
men var jättenöjd med honom!

för övrigt har jag tävlat som högst ett KM på 90 cm (ponny, LC), tävlat flera klubbtävlingar på 70 och 80.

sen så nu har vi bara lullat runt sen i somras nästan då jag har haft sådan otur med sadlar hit och dit. hittade tillslut en som jag tryckte passade bra (gled inte fram som alla andra), en sadelutrprovare som jag tappat all respekt för nu sa att den passade och så fick han ont av den en månad senare. suck. så nu är det lugn barbackaridning och behandlingar av equiterpaeut som gäller och ny sadelutprovning, resten av året.

nästa år är att starta fler unghästklasser (han är 6 år då) lokalt.
klarar jag mig utan motgångar och skador, sadlar osv så sätter jag LB som mål och en LC dressyr.
och ta Ft-kort och starta en Deb. Ft

någon som vet hur många felfria rundor i Avd. B med 6 åring man måste göra och i vilka klasser, innan man får börja tävla Avd. A? För ponny...

Senast ändrad:

ja jag nådde mina mål på D ponnyn som var LB i både hoppning och dressyr, detta var vårt sista år så nästa år hoppas jag på att tävla 1 m kanske 1.10 med den nya hästen, även starta några dressyrtävlingar.

Liknande trådar

Övr. Hund Årets sista dag är här och nog borde vi ha formulerat våra mål och planer inför nästa år -2024! Här är tråden -in med allt, stort som...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 822
Senast: YlvaG
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 965
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 047
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 395

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka