Sv: Årets mål med hoppningen
Ja du... Med tanke på att jag har en konstant skadad häst så minns jag inte vad jag skrev att jag hade för mål för året.
Hur som helst så hade hon (f.99 e Landlord) gått ett par 90 cm-klasser förra hösten innan hon blev skadad igen på hösten (hon hade opererats på våren). I år så fick hon vara frisk från mars till okt och under tiden hann hon gå ett par 1,10 - alltid felfri på hinder. Hon är helt enkelt super på hinder. Har inte rört en bom någonsin. Skulle ha debuterat 1,20 när hon blev halt igen. Hon är fortf halt och de hittar inte felet så det är som vanligt...
Däremot så är en kompis med barn så jag har fått ta över hoppningen/tävlandet på hennes häst (f. 98 e Cortez). Lördagen för två veckor sen frågade hon om jag inte kunde tävla honom på söndagen - jag hade aldrig suttit på honom innan. Så jag red 20 min på kvällen och tävlade dagen efter. Placerad i 1:a klassen o ett nedslag i andra klassen (1,10). Igår red jag honom för tredje gången på en träningstävling med samma resultat. Så vad gäller honom kan man säga att målen nåddes dagen efter de sattes.
Ska rida honom på onsdag igen och på söndag ska jag tävla 1,10 o 1,20. Han har inte gjort så mkt men är väldigt okomplicerad, vi tänker lika dant...
Så det här året har varit både upp och ned kan man väl säga.
Vad gäller nästa år så hoppas jag först och främst på att min häst blir frisk. Blir hon det inom rimlig tid så är målet att rida 1,20 nästa år. Funkar det så finns så klart tankar på att kunna kvala till Breeders. Men nu halkar hon ju efter sina jämnåriga ännu mer...
Den andra hoppas jag kunna rida tävlingar på så länge "matte" är gravid. Målet är att iaf rida 1,20 på honom också. Känn sinte som att han har kapacitet för jättemycket mer men man vet ju aldrig.
//C