Årets hingstvisningar-hetaste hingstkandidaten i år??

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare crazy
  • Startdatum Startdatum
Tror att han kommer fortsätta vara populär... Han har ju så otroligt hög dräktighetsprocent!!

DET tror jag med, men inte så populär som tidigare år, han har gått upp 2.400:- + moms.

Jag tycker inte att Cathageno är någon vidare vacker häst men han var väldigt spänstig , hade bra teknik och var väldigt glad och positiv. :bump:

Hmmm ja det var en rejäl prishöjning vill jag lova...är folk beredda på att lägga det tror ni? :confused:

Casir Ask(halvbrodern) kostar ju 3000 plus 4000 vid 90 dygn...för egen del så hade nog alternativet lutat mer däråt isåfall.Åtminstone för egen del...känns som "mer för pengarna" tycker jag...men visst det är ju en smaksak förstås. ;)

Ja, det tror jag många är beredda att lägga, jag skulle vara beredd att göra det om jag skulle ha fler hästar just nu (är iofs lite trött på hans son just nu efter hoppträningen idag.. :angel:), men det finns säkert en del som "skräms" lite av priset eftersom det har gått upp så pass, speciellt det som bara vill ha "billigare hingstar" (iofs var priset för högt redan innan för de som letar efter gratishingstar.. :crazy:).

Har QE hög dräktighetsprocent?

Enligt Bäckagården så har QE´s sperma varit lika svårarbetad som Rubinrots på stationerna runt om i landet...och Rubinrots problem är ju vida kända vid detta laget...

QE spermier lever ju rövare till max. Det är det ända jag hört om honom, att han är så fertil.

Då har nog Bäckagården som har lite problem, för QE har bland de bästa dräktighets procenten i Sverige, många problem ston som inte tagit sig med något annat har tagit sig med QE, vilket säkert också har att göra med han höga stoantal.

Inte bara spermierna, de är likadanna när de är 4 år.. :angel: *mutter*

Ja QE har en hög dräktighetprocent!...nästan så inte ens att en valack går säker! :rofl:

De skickade ner "strån" till Holland, någon klåpare där tappade ut allt i vasken men det gick att "fiska upp" en del och seminera ändå, och det tog sig..

Då måste de sagt fel Hingst för den de pratade om var det många stationer som haft problem med.

jo, ja har funderat på dt.... men hon är redan ganska "hispig" av seii o betäcker man me en arab kan det väl bli värre?? eller har ja fel?? :confused: Denna pre-hingsten är nämligen världens coolaste. han kan gå i ett ridhus med 10 brunstiga sto o bara visa upp seii lite,...=) lugnet själv! :love:

Inga fler hingstvisningar som varit nu??? :confused:

Ingen som har något nytt att tillägga om favoriter bland dem? Några nykomligar som var över förväntan kanske?

Har ännu inte hittat min favorit för i år. Men det kommer väl antar jag. Våra hingstvisningar har ju inte varit ännu.

Och när de är 5... :crazy: Men men, det är väl det som kallas charm? ;)

Ang QE:s fertilitet så är den så bra som den bara kan bli enl. samtliga jag pratat med. När vi betäckte vårat sto med honom första året han stod i Sverige så var hon den enda som INTE tog sig på första försöket på Strömsholms stationen, på färsk då i o f s, men enl. ansvarige där så är hans krigare så pigga att de hoppar ur mikroskopet mer eller mindre... ;) Och det är förmodligen en starkt bidragande orsak till det kopiösa antalet ston som du sa, han har fått rätt mycket "problemston" vad jag vet, det sade de där också.

Oh shit...ser alltså inge ljusare på framtiden och jag som har skaffat mig två... :crazy: ibland kan det vara charmigt ibland blir det bara tröttsamt. ;)

Jag var på Strömsholm igår och fastnade för Cuper! Hur läcker som helst för en 4-åring och helgosig i boxen.

Andra som var fina var Hip Hop och kanske Acacia.

Liknande trådar

Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 831
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka