Årets hingstvisningar-hetaste hingstkandidaten i år??

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare crazy
  • Startdatum Startdatum
Kom inte iväg på flyinges hingstvisning pga fölvaka här hemma men har fått se det på video hos en kompis som filmade.
Efter nogrannt studerande så blev jag lite besviken på Welt Hit II, han hade inte det tryck bak som man kunde önska. Dessutom såg han ut att vara rak i hasorna.
Den andra stjärnan jag oxå var nyfiken på, For Feeling, verkade snäll, trevlig & samarbetsvillig & gjorde det han skulle men inget mer. Han hade inte det trycket i sprången jag letar.
En hingst jag däremot inte haft en tanke på är Orestus...vilken katt! Smidig & tryck i sprången.
Han hamnade på favoritlistan!
En annan som redan förra året hamnade på "listan" är Camiell, han hade blivit ännu bättre i år.
En som inte tilltalade mig i fjol var Etrusco, han hade blommat ut i år och var en väldigt positiv överraskning.
Får väl se vilka hingstar valet faller på framöver.

Kul att höra att Orestus såg trevlig ut. Kan du inte berätta lite mer?

En annan fråga - tycker alla att Santa Cruz varit en besvikelse? Med den stammen har han annars legat bra till hos mig. Har bara sett honom i boxen och på bild - så kom gärna med era åsikter! :)

Många fina hingstar i år, men har fortfarande inte sett någon röra sig som rubinrot. Welt Hit II var väldigt fin med långa ben, men alldeles för slapp i bakbenen! Bland hopphingstarna var Casa Grande värst med sin häftiga teknink. Quite Easy är ju ett slag för sig såklart men har ju haft frutansvärt många ston. Richmond var fin att titta på men skulle vilja ha lite till rörlighet.

Synd att Etrusco var en besvikelse :( Min ska ju ha föl efter honom i juni.
Jag tyckte också han såg grövre ut i årets flyingekalender än på bilderna jag såg förra året :crazy:
Tur att min häst inte är särskilt grov då :p

Visst var det min fölis du såg!
Hon är fortfarande jätteläcker och helt fantastisk att arbeta med! Ska troligen visas på aledal den 9/5.

Vad roligt att du kommer ihåg henne!

är det bara jag med ponnysto här :confused: Har betäckt mitt sto e: Son Of a Gun ee: Moderne.. ue: Kariba ox med en welshhingst! Super läcker om ja får säga det själv..=) Men nu återstår vilken hingst jag ska betäcka med nu i år.. Funderar på en PRE hingst... men hur blir det då?? Får m,an registrera fölet som andalusier då?? MVH Johanna

Etrusco= såg mycket trevligare ut än i fjol då jag tyckte han var ganska smal & ful. I år var han en spänstig goding så du kan nog med spännig se fram emot fölet!!!

Orestus var smidig som en katt, snabb i reaktionen över hinder med fin teknik, vände på en 5-öring.
Santa Cruz hoppade oxå bra men inte samma tryck i sprången och han är lite stor. Kolla på flyinges hemsida, där ligger fler bilder på honom.

Rubinrot såg jag senast förra året, jag håller med, han var nog bland det rörligaste jag sett. Lite lång i ryggen när jag såg han i boxen men det var inget man upplevde med ryttare på ryggen.

NEEEEJ! Har du ett SoG sto får du inte missa RP-år genom att korsa "fel" ras... :eek: :D

Okej! Kvickhet kan ju komma med erfarenhet och när kroppen är färdivuxen. Som du säger är ju Santa Cruz av stor modell så det kanske kommer så småningom.

Det är dock storlek jag behöver så då ligger han fortfarande på plus! :)

Aha då kanske du kommer ihåg mej med!?!...jag (ljushårig och kraftig) var framme och sa till dej vilken fin fölis du hade just på den visningen.

Jag följde med som medhjälpare till isabellstoet med isabellföl om du minns dem?

Lycka till med din avkomma!Hon var verkligen något extra!

Jag är själv lite smått nyfiken på Orestus...men har hört lite olika åsikter om honom än så länge.Vi får väl se vad den egna åsikten blir när jag får se honom.

Intressant från början tycktes Welt Hit II bara höjas till skyarna...nu börjar det komma åsikter och tycke ifrån olika håll.

Hmmm har Etrusco ändrat sej så mycket?...hm ska bli intressant och se hur mycket.Hur som helst så har han mycket trevligt blod som vi ännu inte sett så mycket av här i Sverige.

Santa Cruz har jag bara hittills sett på video...och jag tyckte väl att han såg hyfsad ut.Det var i och för sej inte mycket hopp man fick se...svårt att avgöra på det lilla man fick se.

Börjar komma lite olika åsikter om For Feeling också...men än så länge mer positivt än negativt.

Hmm ja det var bara lite funderingar. ;)

Du får rapportera! :)

Vad har ni att säga om Cathageno ni som sett honom? Antingen på visning eller på bruksprov...

ok, det är väl så att smaken är som baken - delad. Vissa gillar honom andra inte. Skulle dock vara kul att se honom "live" :)

De flesta verkar ju vara överens om att Etrusco förändrats jämfört med förra året, men om det är till det sämre eller till det bättre är tydligen inte lika lätt att enas om. :)

Oavsett vad man nu tycker om hans utveckling så har han ju en väldigt fin stam, så din fölis blir säkert bra!

Skulle vilja ha ett stoföl vid namn Siri efter Sir Schölling.

Såg honom i Helsingborg och han föll mig i smaken. Tyvärr hittar jag ingen information på nätet om honom och jag missade att ta en folder om honom.
Någon som vet var jag hittar info eller vad han kostar?

Jo, jag har ju inte sett honom live någon gång så jag har lite svårt att uttala mig, bilderna visar ju inte alltid hästarna rättvisa men som du sa - stammen är kalas så jag hoppas på en riktig liten hoppetossa :D Dessutom är ju hans pappa Escudo riktigt snygg!

Tror inte QE får lika många ston i år då de har höjt priset ganska regält på honom.

Liknande trådar

Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 831
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka