Årets föl 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Märkligt när fölungen kommer in med en färgfläck i ansiktet???

Vi har inga blommor eller bärbuskar i hagen som kan ge ngt sånt här.. En vanlig gräshage omgärdad av vit eltråd, ofärgade trästolp och vita plaststolp. Inga grimmor på ngn häst och ingen häst som har ngn blåspray eller annat på sig??

10427317_10204651731114935_3483186797210482327_n.jpg
Gud så fina de ser ut allihop ( hoppas du fortfarande föder upp när jag har råd att köpa föl) :love: Guldkant ser stor ut på filmerna, är det ögat som luras för att hon är så ljus eller är hon stor?

Nu har jag fått uppdatering från Gallianos uppfödare, han är så efterlängtad :). Ursäkta bildbomben :love:

Urgullig!!! Och fler än jag som inte har fölisarna hemmavid och kan pussa på dem i tid och otid utan får sukta på avstånd och dregla över förmedlade bilder från uppfödaren. "Din" uppfödare skickar dock sötare bilder än "min" ;)

Urgullig!!! Och fler än jag som inte har fölisarna hemmavid och kan pussa på dem i tid och otid utan får sukta på avstånd och dregla över förmedlade bilder från uppfödaren. "Din" uppfödare skickar dock sötare bilder än "min" ;)

Ja, det är ju oliiiidligt! Tiden går så långsamt :). Haha, ja hon är duktig på att fota! Det är jag glad för.

Din fölis är också jättefin, verkar utvecklas fint :).

Hur tycker ni att han hoppar? :confused:
Kan det bli något utav hans teknik? :angel:

Han ser ju ut som ett litet rådjur, spänstig! Jag ska dock inte uttala mig teknikmässigt, hoppning är inte min specialité! Jag är glad att min 5-åriga Fellponny tar sig över 50 cm hinder med mig som inte hoppat på 10 år :P.

Har ni stallat in era pållar nu? mina går fortfarande ute dygnet runt, vi har riktigt fint höstväder och det är fortfarande en del bete. Har bättre bete nu än jag hade i juli. De får lite hö upptill.

Saltsten, när kan man sätta ut den i hagen till föl? :)

Mitt sto och föl går fortfarande på bete hos grannarna men stödfodras. Min plan är att ta hem de i omgångar, alltså i samband med avvänjningen så tar jag hem stoet först och så får fölet gå kvar i flocken ett tag innan hon också får flytta hem. Vad tror ni om det? I dag när jag var dit så gick mitt sto för sig själv i en ände av jättehagen medan fölet var vid höbalen och resten av flocken, det känns som det kommer att gå bra med avvänjningen även om det ju ännu är en stund kvar.

Nu ligger filmen offentlig på tuben, så då kan jag dela den :) Lillebror är inte helt olika min 12a (se avatar) :D

Hugger till lite i hjärtat att se sin gamla häst (stoet) men hon har verkligen ett toppenhem hos sin nya ägare. Spännande att se vad dom väljer för hingst nästa säsong.

Så söt! Har inget ljud, vad fick han för poäng?

@Fenestra vid championatet får dom inga poäng utan bara kritik, den får dom senare när alla kallas tillbaka in i ringen. Kommer inte ihåg riktigt men det var ett trevligt omdöme, dom gillade typ och skritt samt galoppen och gratulerade till en fin fölunge. Han gick inte till final, en helt rättvis bedömning :)

Har ni stallat in era pållar nu? mina går fortfarande ute dygnet runt, vi har riktigt fint höstväder och det är fortfarande en del bete. Har bättre bete nu än jag hade i juli. De får lite hö upptill.

Saltsten, när kan man sätta ut den i hagen till föl? :)
Mina är installade, har helt enkelt inte bete nog och andra i flocken som inte behöver stödfodras (feta ponnyer), så de som ska ha mat går in på natten. Annars hade mina nog fått bo ute i lösdriften, men ponnyerna behöver verkligen inte mat och mitt sto behöver stödfodras massor.

Kommer jag ihåg rätt så har jag läst att föl inte bör ha tillgång till saltsten innan 4-5mån ålder, efter det borde det vara mer fritt fram?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 778
Senast: thoora
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
813
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Årets fölbedömningar visar en tydlig trend - färre men bättre föl. Totalt 599 föl visades, en minskning från föregående år samtidigt som...
Svar
0
· Visningar
350
Senast: Gunnar
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 986
Senast: Robina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar