Årets föl 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här är några bilder på Latte från idag. Tror hon kommer bli mörkbrun hon ser lite skabbig ut nu när hon fäller pälsen.

Världen underbaraste är hon och jag ser verkligen fram emot att följa henne :)

10497507_10152486574118076_523369897086279069_o.jpg

10397300_10152486575083076_329060415211622371_o.jpg

10517256_10152486575253076_5876047944278331301_o.jpg

@axel Tack .:) Vi är väldigt nöjda med henne och Alfa semineras kväll återigen med Temptation för att göra ett helsyskon.:)

@Fiorano - Tack..:)

Jag brukar smyga här inne på avel och titta in alla söta föl men den där är något alldeles extra. Skulle jag vara rik och ha talang nog att ta vara på henne skulle jag lagt ett bud direkt! Kul att ni väljer samma hingst igen!

Så här glad blev man när man fick ny halm i lösdriften för ett par dagar sedan... Ursäkta den lilla bilden, det blev så när jag vände filmen.

Filmat med min systemkamera, så kvaliteten är "lite" bättre, hon är till och med söt när hon sover. :love:

Så här glad var hon idag när jag kom hem. :D

Hon är dock rätt duktig på att härma mamma, vilket också innebär att hon har hittat saltstenen. Bör jag ta bort den, så att hon inte kommer åt att slicka i sig av den?

@Trix Jag tyckte att jag såg första tanden i underkäken på Zilla när hon var två dagar.

Ta bort saltstenen, det är inte bra för en sån där liten att få i sig en massa salt.

@ajdidodii Alltså jag dog sötdöden av filmen i halmen:love:. Herreminje så söt hon är!! Och vilken teknik hon har på att lägga sig och resa sig! Det är annat än dom långbenta halvblodsfölen som man är rädd att dom ska bryta nåt varje gång dom utförliknande:p.

Hon är jättesöt,men jag måste fråga, har du sett henne skita ordentligt? Tycker hon är lite krökt i ryggen på filmen och svansen går oavbrutet i hop med rullande kan det kanske vara lite magknip.
Eller så målar jag bara f-n på väggen....

Hon är jättesöt,men jag måste fråga, har du sett henne skita ordentligt? Tycker hon är lite krökt i ryggen på filmen och svansen går oavbrutet i hop med rullande kan det kanske vara lite magknip.
Eller så målar jag bara f-n på väggen....
Hur menar du med ordentligt?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 797
Senast: thoora
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
819
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Årets fölbedömningar visar en tydlig trend - färre men bättre föl. Totalt 599 föl visades, en minskning från föregående år samtidigt som...
Svar
0
· Visningar
350
Senast: Gunnar
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 065
Senast: Robina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda 2022