De växer så snabbt!! Och är så fina allihopa =) Jag har knappt hunnit vara inne på buke, har haft fullt sjå med att åka och släppa ut hästarna, till jobbet, sedan till stallet för att ta in och sen hem igen.
Hade precis bytt hage, börjat låta dem vara ute på nätterna och planerat flytt till sommarbetet så hittar jag en svullnad på lillans bog =( Hade tid på kliniken för att kolla hovarna dagen efter (i fredags) så då träffade vi veterinären också. Troligtvis är svullnaden ett stick eller en smäll över ett muskelfäste så den ihop med att hon verkades och korrigerades gjorde att vi fick order om begränsad rörlighet - liten hage och ta in dem så fort de rörde sig för mycket, och så hålla koll på tempen. Så nu blir det skytteltrafik till stallet igen och det riktiga betessläppet får vänta ett tag till
Både Räkan och fölis skötte sig finfint på kliniken. Hade lite svårt att lasta då fölet inte var så lätt att lyfta in och Räkan blev lite orolig. Men det gick bra tillslut och tog kanske max 10 min allt som allt. Ska åka förbi en smides-verkstad på tisdag och se om de kan svetsa en lång bakbom till min trailer, har en star safir men har inte lyckats hitta en hellång bakbom.
Men det är sannerligen lättare sagt än gjort att hålla fölungen lugn. Hon vill bara hoppa och busa när hon kommer ut..