Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Pax för Guldkanten......."ler"Jag kan skicka Rutan till dig sen @mooi
Jag kan skicka Rutan till dig sen @mooi
Det är bra om fölet får tillfälle att vila ordentligt i box, kanske inte ute dygnet runt. Annars är det inte ovanligt att de är väldigt veka i bakkotorna den första eller kanske 2 första veckorna. Mitt ponnyföl är faktiskt ganska vek fortfarande men jag är inte det minsta orolig över det. Vet att det kommer räta upp sig och han går ännu inte med sällskap.Har ett hingstföl fött 29 maj med veka kotor bak. Han trampar nästan ned helt på bakkotorna när han går / springer (2-3cm till marken), men verkar inte besvärad. Ställer det benet han vilar nästan rätt.
Bör jag vara orolig?
Kan /ska jag ge honom extra stöd i benen tex med bandage?
Läst om "fölsko" som ska kunna hjälpa.
Tacksam för råd
Har ett hingstföl fött 29 maj med veka kotor bak. Han trampar nästan ned helt på bakkotorna när han går / springer (2-3cm till marken), men verkar inte besvärad. Ställer det benet han vilar nästan rätt.
Bör jag vara orolig?
Tacksam för råd
Hm.....
Tycker han borde blivit bättre nu, är ändå en vecka gammal.
Har ej tillgång till box då jag har lösdrift.
Hur länge ska man avvakta innan man veterinär?
eller är det hovslagare i första hand?
Hm.....
Mina kompisar har visserligen boxar också, men de har delat av lösdriften så att stoet och fölet får vila därinneHm.....
Jag hade tagit kontakt med en hovslagare som är bra på fölkorrigering. För att kunna uppnå ett bra resultat så bör man åtgärda det innan fölet är 40 dagar gammal. Lite beroende på problemet. Jag tog själv ut hovslagare när mitt föl var 1 dag gammal. Idag är han 15 dagar och har redan haft hovis 3 ggr. Nu är mitt föl fin i benen, men just för att kunna se utvecklingen.Har ett hingstföl fött 29 maj med veka kotor bak. Han trampar nästan ned helt på bakkotorna när han går / springer (2-3cm till marken), men verkar inte besvärad. Ställer det benet han vilar nästan rätt.
Bör jag vara orolig?
Tacksam för råd