Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jösses, en sån mage! Men så fint föl det blev av den där magen! Stort Grattis!Igår kväll anlände så äntligen årets andra föl efter en lång och lite orolig väntan då mamma var sanslöst stor och vi befarade två...
Chakra CML sto e. Luxus CML u. Miramis ELIT ue. Master-Napoleon - tredje helsyskonet (alla ston)
Hon är väldigt stor (117 cm) välmusklad och i gott hull redan som nyfödd.
På bilden är hon 10 timmar gammal.
Bild på Miramis bara timmarna innan fölning.
Här har vi små, svarta, ettriga små kryp som biter rätt bra.Jag brukar inte använda flugmedel på ston eller föl, är flugorna jobbiga tar jag in pållarna istället.
Ok nä det går ju inte att ha dem inne dygnet runt. Hoppas du hittar något bra medelHär har vi små, svarta, ettriga små kryp som biter rätt bra.
Flugorna är ute nästan dygnet runt o biter framför juver o på bringan...
Min mamma fick blodförgiftning av såna rackare en gång
Så de skulle behöva stå inne hela dagarna o det går ju inte
@Pisan
Vilken skönhet! Jätte snygg
Min lilla Plutt är ungefär lika hög nu 5v gammal som din nyfödda
Läste någonstans att man kunde kleta på lite matolja som skulle skydda lite? Vad tror ni om det?Ok nä det går ju inte att ha dem inne dygnet runt. Hoppas du hittar något bra medel
Prova! Så kan du meddela här sen hur det gick, kan vara bra att vetaLäste någonstans att man kunde kleta på lite matolja som skulle skydda lite? Vad tror ni om det?
Är väl mer som stora knott än flugor kanske...
Läste någonstans att man kunde kleta på lite matolja som skulle skydda lite? Vad tror ni om det?
Det funkar!Läste någonstans att man kunde kleta på lite matolja som skulle skydda lite? Vad tror ni om det?
e_lin_a: 16417741 skrev:Läste någonstans att man kunde kleta på lite matolja som skulle skydda lite? Vad tror ni om det?
Men vad är det frågan om- en jättestjärn till.Ja usch ja flygfän är inget kul alls
@CaisaLundblad , strök du på med vitlökskött och allt? Samt hur ofta och vart applicerade du det? Jag har ju shield etc hemma men vill ju helst inte att fölisarna snusar i sig sånt.
Lilla gul vill ha extensions.
Årets andra och sista föl kom den 16/5 på dygn 350 kl 03.4o, ett välväxt sto e. BH Zack-Tip Top. En ganska jobbig fölning pga storleken, men var pigg och väldigt snabb upp på benen.
"Kicki"