Årets föl 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Wine-tee jag skulle också tro att den är brun, med tanke på att den är så mörk längst ner på de benen som inte är vita!

Så kanske det är. Jag personligen blir ju överlycklig om hon blir Cosmeo-brun (så jäkla snygg hingst) men det syns nog inom kort :D

Hon har för övrigt fått ett namn! Hon heter Lizette, döpt efter min mammas gamla älskade häst Lisette som hon red då jag bara var en liten snorunge. Det känns jättebra att följa stolinjen (Inette, Ninette, Pinette, Minette osv.) och samtidigt få ett namn som är lite nostalgiskt.

Funderar lite kring beställningar, kexet var ju lite vek bak men har rättat till sig fint, men jag funderar på om hon riskerar att bli inåttåad fram, hon är nästan helt rak nu och pyttelite inåttåad på ena fram, är det något som man kan / bör korrigera? Och hur tidigt / sent ska man göra något?

Ta kontakt med hovslagaren nu och be denne kolla. Jag vet de som man börjat korrigera när de bara varit någon vecka gamla.

10401341_10152177653104426_6905074218909724569_n1_zpsa24d0942.jpg

Lille Silvio idag.

@Niki så söt i år också! Hur går det med åringarna?

Tack alla, hon är en lite sötnos. Och nej, benen är i samma färg, bara en synvilla. Tveksamt om hon har några vita tecken alls.

Jag sålde ena åringen när hon var 6 månader och det andra trollet har jag kvar. Hon växer och busar runt. För ett par veckor sedan var hon så här vit... Tea som är kvar har samma mamma som årets lilla bus, men en annan pappa.
DSC_0042.jpg

DSC_0011.jpg

Varit ute hos Doris och Latte idag. Hon är så bedårande:love:

Tyvärr bara mobilbilder idag med och är inlagd fortfarande men ska ta mig i kragen och tjata för mer permis.

För övrigt har jag bestämd mig för att betäcka om så blir spännande och se om Latte följer sin mor in i släpet.

Varit ute hos Doris och Latte idag. Hon är så bedårande:love:

Tyvärr bara mobilbilder idag med och är inlagd fortfarande men ska ta mig i kragen och tjata för mer permis.

För övrigt har jag bestämd mig för att betäcka om så blir spännande och se om Latte följer sin mor in i släpet.
Fölungen ska gå lite före mamman , annars backar /kastar sig mamman ut till fölungen igen och skador kan uppstå.

Älva blir så hemskt biten av svarta små flugorna framför juvret så hade behövt smörja in henne med något men vet inte vad jag kan ta?
Får ju inte vara farligt eller smaka för illa för lillan när hon är där o bökar runt....
Hur brukar ni som haft föl innan göra med flugmedel på somrarna?

Älva blir så hemskt biten av svarta små flugorna framför juvret så hade behövt smörja in henne med något men vet inte vad jag kan ta?
Får ju inte vara farligt eller smaka för illa för lillan när hon är där o bökar runt....
Hur brukar ni som haft föl innan göra med flugmedel på somrarna?
Jag brukar inte använda flugmedel på ston eller föl, är flugorna jobbiga tar jag in pållarna istället.

Igår kväll anlände så äntligen årets andra föl efter en lång och lite orolig väntan då mamma var sanslöst stor och vi befarade två...

Chakra CML sto e. Luxus CML u. Miramis ELIT ue. Master-Napoleon - tredje helsyskonet (alla ston)
Hon är väldigt stor (117 cm) välmusklad och i gott hull redan som nyfödd.
På bilden är hon 10 timmar gammal.

10289802_10152123280268225_6851789836524194900_n.jpg

Bild på Miramis bara timmarna innan fölning.
10385294_10152121831293225_814870563186904683_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 797
Senast: thoora
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
819
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Årets fölbedömningar visar en tydlig trend - färre men bättre föl. Totalt 599 föl visades, en minskning från föregående år samtidigt som...
Svar
0
· Visningar
350
Senast: Gunnar
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 063
Senast: Robina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30