Årets födda föl!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Årets födda föl!

Innat fick jag ett stoföl e: Figaro R- Maraton. 2 vita bakben och en strimbläs, gråbrun i färgen så hon blir nog svartbrun som sin mamma. Äntligen ett stoföl!!:)

Så kom han då vår lilla "Mehl", vårt andra och sista lilla föl för i år, kl. 21:10 kvällen den 31 maj. Han passade på att komma 10 min innan vi kom hem efter en dags utflykt.
Tack Elin, Gudrun och Linda för att Ni var där när det hände.

P1011229A.jpg

P1011234.jpg

För härstamning se
http://www.bukefalos.com/f/showpost....&postcount=296
Arabstoet.

*kl*
då är han född min första fölunge
Hingst
e Lone Bright Star
u. Malada
föddes 16:45 2/6-06

p.s startar en annan tråd där alla namn förslag och övriga kommentarer är välkommna;) d.s

hejfrminskad.jpg

Nu har han kommit! Det blev en hingst. Född 060528 ute i hagen. Mamma Nella klarade det alldeles själv.
Han blir svartbrun med bläs, snopp, vit över-och-underläpp, vita kotor bak, vit strumpa höger fram.
Pigg o glad fölunge e Cornetto u Nouvelle (Nebraska - Furidant).

Den 30 maj föddes en ny stjärna!14 dagar för tidigt valde hon att komma till världen; Crazy Boadicea (för den som är nyfiken-slå upp namnet Boadicea på nätet-intressant historisk läsning)

Stoföl fux m bläs o 4 (?) vita kotor (syns otydligt än).Lik farfar Baloubet...

e:Maloubet-As de Thurin

Bilder kommer om jag lyckas få hjälp under "datorer"...ny dator som bara bråkar.

29/5 föddes mitt lilla stoföl (325:e dygnet)

Hon ska heta NAIROBI och är e. Akribori-D-Day-Diamant-Utrillo

Lyckas inte få till några bilder...men det är fölisen som är på avataren. Där är hon precis nyfödd.

Senast ändrad av en moderator:

Lånar..

Miss Arriba e. Demilo Hanover har fått ett
stoföl e. Dreamaster..

missihop06.jpg

Nu inväntar vi Etoile Flyer (fortfarande)

AM

Så kom han då äntligen, en liten hingst e Dammen. Föddes 21.50 den 30 maj.(Var beräknad till den 7 maj.) Brun utan tecken. Ser korrekt ut och verkar redan bli en buse med glimten i ögat. Ska se om jag lyckas bemästra det där med bild... Återkommer...

"KRAKE" föddes 060604 kl. 03.44. Aerline H-Goldlöwe-Judex XX

th_Krake1h.jpg

Ljusbrun m stjärn och halvstrumpor båda bak.
th_Krakeochskorp.jpg

th_mysigkrake.jpg

Här är jag,
kom i natt, 3 dagar för tidigt. Jag är en Connemara hingst efter Janus RC71 och min mamma är Hagalyckans Dun Hope RC1165 (Dale Haze RC57-Pommac RC44-Millfield Ensign RC 32).
nyfodd2.jpg
nyfodd6.jpg

Inatt har vi fått vad vi har väntat på i tre år :smirk:, nämligen ett stoföl e. Silvano :love: :banana:

Fölungen är stor och rejäl och ser ut att vara ca: tre veckor gammal redan :crazy: Men mamman brukar leverera stora avkommor :cool: och varje gång stoet levererar sina fölungar så ställer vi oss frågan :eek: hur i h****e fick den plats i magen ??? :cool: Samma fråga ställde vi oss i även år...

Hur som helst så är vi jätteglada för detta sto och har bestämt att hon ska heta Famna af Tortuna då det är vad man vill göra med sådana här hett efterlängtade varelser av rätt kön och deras mammor :cool:

Hon är gråbrun till färgen med lika mycket vitt på båda bak. Hon är rejält musklad & ger ett stadigt intryck - hennes exteriöra nackdel är att hon har långa kotor...svikt i steget javisst men nej tack...Jag skulle också önska att hon var lite mer ädel...:angel: Men Florence ungar är oftast oansenliga och lite burkiga när dom föds och utvecklas senare till sin egen fördel...

Nej nu får jag ge mig med skrivandet så att inte det här blir en uppsats :crazy:

Bild kommer när dom har kommit ut i hagen...

Helen

Varmblodig travare, hingst, f. 2/6, e. Turbo Sund - Spotlite Lobell - Tibur. Stoets fjärde föl och fjärde hingstföl.... Vi hade gärna fått ett sto den här gången, men, men man är glad när de kommer ut friska & krya - oavsett kön.

Alldeles ny på bilden:
2817063.jpg

Nu har vårt föl också kommit! På dygn 349.

En isabellfärgad halvblodshingst efter Rambo 910! :love:

Hon fölade ute i hagen vid halv sex på kvällen i eftermiddagssolen.

Nu har Nobbeled fått ytterligare ett föl. Denna gång ett sto föl, efter nio hingstföl på raken.

Espace ND
Född 20060606 kl. 09:15 ute i hagen.
e.Nactus u.Estancia ue.Walör
Fux, strimbläs + 4 vita i varierad storlek

MVC-024X.jpg

lånar

Nu har äntligen mitt "hemkok" kommit....en vacker hingstunge E: Tenacious - Etoile Flyer.......håll i hjälmen gott folk o kom igen NAFAAAAAAAAA.....med bilder på'n nu :banana: :banana:

060604 föddes stofölet Power Sue på dygn 330:). Hon är av rasen svensk ridponny e. Power Boy RP 112 u. Sunny Sue. Ljusbrun med stjärn, blir ev skimmel!

Foto1941.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Nu har äntligen vårt sista föl för i år anlänt, ett stoföl efter att stoet haft sex hingstar på rad. 110 cm. Mörkbrun, bläs o tre vita kotor.

e Don Romantic u Weltlady e Weltmeyer-Lanthan-Argentan.

Hälsn Ann

wey0607.jpg

Maj Zlatan
E. Lancier U: Almazy

född 060607 kl.04.00 på dygn 325

DSC01196.jpg

DSC01224.jpg

:banana: :bump: :banana: :bump: :banana:

Lånar...

Marthas sto Etoile Flyer har nu fölat hos oss..äntligen.
Martha har väntat i 3 år på denna.:D :D

Etoile Flyer, e.Qlorest du Vivier har fått
ett hingstföl e. Tenacious.

ettanihop06.jpg

Även Maternelle har fölat. Kort kommer senare.

AM

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 875
Senast: thoora
·
Avel Här är årets födelseannonser för fölen som föds i år. Skriv gärna kön, stam och ras och lägg in bilder. Här kommenterar vi inte...
Svar
12
· Visningar
4 246
Senast: cirkus
·
Avel Här är årets presentationstråd för alla nyfödda föl. Skriv gärna stam och ras och lägg in någon bild. OBS! Som vanligt gäller att det...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
18 486
Senast: EoG
·
Avel Här kommer presentationstråden för årets föl. Lägg gärna ut eller två foton på fölet, men bildbomba inte! Skriv gärna ut kön och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
44 361
Senast: anra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka