Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
För att sadeln måste lyftas upp då bröstkorgen är för välvd så dressyrbommarna klämmer honom längst ner. Går inte göra bommen vidare för då blir dem för vida för anläggningen uppe vid ''mankhöjd'', så då måste de lyftas för att komma förbi bröstkorgskanten. Han är vanskapt i ryggen och hans bröstkorg kommer högre upp än på andra hästar och blir då klämd i långa bommar som på dressyrsadlar, därav problemet. En smalare sadel skulle ALDRIG gå! Så paddarna har inget med vidd att göra, utan att sadeln måste lyftas upp på ryggen hans.
Det finns en tråd på utrustning ang. sadeln. Har du sett hästens rygg utan sadel på?
Nominous sadel! Hästen har nog den mest extrema rygg jag någonsin skådat.
Ok, då är jag med. Jobbigt läge, skönt att det gick att lösa med pad.
Hade en prestige modena utprovad för 7 månader sedan, men fick byta nu till en jaguar som låg så mycket bättre, skönt!! Båda såg ut att ligga bra men med en känslig häst får man tydligen prova sig fram.
Jag har en Crown Arwen,
den är ganska bred och flat i sätet tycker jag, men börjar vänja mej efter ett par år.... Köpte den väldigt lätt begagnad och den var sjukt halkig, men efter att ha putsat och putsat så böjar jag bli nöjd!
Och nu när den inte är lika halkig så tycker jag också väldigt mycket mer om den!
Bilden ville inte med, så jag får återkomma där
Önskesadeln är dock en Farmland Coltrane.. Lätt det skönaste jag suttit i Provade en, men som hade fel bomvidd, sen hittade jag crownen som också låg som ett smäck till ett riktigt bra pris.. så jag letade aldrig vidare...
Jaguar är mycket mer svängd än alla Prestige.