Årets bokrea

Sv: Årets bokrea

Hittills är det bara Mormor hälsar och säger förlåt av Fredrik Backman som lockar :) Kaaanske första i Sylvia Days För dig serie också..

Inga. Jag älskar pocket och de är billiga året om, jag handlar så fort jag ser några jag vill ha.

Med tanke på pocketpriserna och e-böckerna tror jag att bokrean spelat ut sin roll.

Jag hittade ganska många pockets som jag ville ha för 15-29:-/st så jag köpte på mig ett lager!
Ganska många från Printz och sen några "riktiga" böcker också (Expeditionen: min kärlekshistoria & Nordiska väsen).

Ja, ytterst sällan som det finns läsvärda titlar till värt pris på rean... :(

I år har jag inga planerade inköp ;)
Ska bara strosa runt och se vad som finns... eftersom sonen börjat läsa en hel del nu så ska han få följa med och välja något :)
Förra året kom vi hem med Pruttboken... :D

Jag har klickat hem massor med ljudböcker :) Kör mycket bil till och från jobb och älskar att ha ljudböcker och jag hittade massor med bra. Så jag fick hejda mig efter ca 11 stycken.

Om du älskar ljudböcker så testa appen Storytel. För 169 kr per månad får du lyssna på obegränsat antal. Älskar den!

Med tanke på pocketpriserna och e-böckerna tror jag att bokrean spelat ut sin roll.

Enligt en bekant som jobbar på bokhandel så har du tyvärr helt rätt! :(
Jag hör till dem som vill läsa boken, inte lyssna eller stirra på en skärm, så jag tycker det är trist :(

Eftersom jag föredrar att bläddra i böcker så är jag en stadig kund i bokhandlar/nätbutiker. Och jag har redan förhandsbokat ett antal titlar både till mig själv och till dottern. Det är en av årets händelser för mig att åka till bokhandeln när bokrean startar!

Jag köper också året runt det jag vill ha men på rean kan det finnas typ coffee table books som kan vara prisvärda.

Jodå, det vet jag. Men jag köper aldrig sådana, bara vanlig skönlitteratur och en del debatt/reportageböcker. Och dessvärre bidrar jag hejdlöst till den fysiska bokhandelns död för jag handlar till 90 proc på nätbokhandeln.

Vad gäller skönlitteratur tycker jag att rean länge varit dålig. Ett tag verkade förlagen slänga ut en massa böcker i kartonnage, en tråkig lågbudgetform. Men om de fortfarande gör det vet jag inte.

Jag är helt förundrad att bokhandlarna lever kvar. Jag har köpt böcker på nätet sedan 1997 och köper nog 99% där idag.

Jag är helt förundrad att bokhandlarna lever kvar. Jag har köpt böcker på nätet sedan 1997 och köper nog 99% där idag.

Jag gjorde också det tills jag läste i dn att en av stans två barnbokhandlar nu tvingats stänga igen. Då fick jag dåligt samvete och har börjat handla mina barnböcker i den affären som finns kvar. De har författarträffar och andra aktiviteter samt café och är kunniga och hjälpsamma. Det blir ju dyrare så klart men jag tycker det är viktigt att sådana ställen finns kvar.

Senast ändrad av en moderator:

Inga! Jag köper nästan inga vuxenböcker nuförtiden, de flesta böcker jag vill läsa går att beställa på biblioteket. Vill jag läsa om en bok så får jag väl låna den igen.

Jag gjorde också det tills jag läste i dn att en av stans två barnbokhandlar nu tvingats stänga igen. Då fick jag dåligt samvete och har börjat handla mina barnböcker i den affären som finns kvar. De har författarträffar och andra aktiviteter samt café och är kunniga och hjälpsamma. Det blir ju dyrare så klart men jag tycker det är viktigt att sådana ställen finns kvar.
Bokhandlaren i min stad har inga kringaktiviteter vad jag vet. Jag har faktiskt inget dåligt samvete för att jag inte köper böcker där. Visst, jag köper annat där, gratulationskort, presentpapper och sånt.
Däremot tycker jag att tex Ica och Coop kan hålla sig ifrån att sälja böcker, kläder, möbler, grillar och annat husgeråd.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 926
Senast: Squie
·
Hemmet På grund av kattunge har jag köpt mina första fejkljus och är verkligen positivt överraskad. Det är såna lite bättre ljus i vax med...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 607
Senast: Bison
·
Fritid Som jag förstår går det fortfarande att plocka lingon norröver. Planerar en cykeltur åt det hållet och hade gärna haft en 15 kilo...
Svar
5
· Visningar
323
Hemmet Ska titta på ett hus som är 110 år gammalt. Har ingen källare utan krypgrund. Behov av att bytas fönster på ovanvåningen. Mäklaren...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
6 203
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Halloweenmat
  • Adventskalendertråden 2024
  • Menskopp