Ardennergalopp

Tviggy1081

Trådstartare
Finns det inget sånt längere? :confused:
Någon som har ridit ardennergalopp?
Skulle gärna va med i ett sånt race någon gång ju..... :D

Hej! ja det vore ju kul..!
Gör ditt eget race då...samla ihop några kompisar eller så och rejsa på :p..! :cool:

Tror de har kört det vid Axvalla några ggr men om det är varje år vet jag inte, jag hoppas det kommer bli igen för jag skulle väldigt gärna vilja se det, har hört att det är något speciellt med att se dem komma farande och hela marken skakar.

Det ska arrangeras Ardennergalopp 7-8 aug i år på Tingvalla travbana i Tingsryd.
Det är ett arrangemang sammankopplat med "Hästens dag". :)

åh vad häftigt! :bump:
Kan man anmäla sig dit?
Vet du om det står någonstans på internet?
Det skulle vara så tufft att vara med i ett sånt race!!

Jag läste om ardennergaloppen i SSS (Sveriges Shetlands Sällskap) ´s medlemstidning. (!? :D)

SSS anordnar RIKS-utställning i sammarbete med Hästens dag. Även Russföreningen, New Forest, Ardenner och Dartmoor har RIKS vid samma tillfälle! Vilka dagar! :bump:

Jag kan tänka mig att du hittar mer info om galoppen hos Ardennerns avelsförening. Sök på nätet. :)

Jag (eller rättare sagt min syster) har pratat me nån Anders som har hand om ardennergaloppen, det verkar som det blir ett race men de som har travbanan tycker ardennrarna river upp banan så mye så vi får se hur det blir...hoppas det blir så iallafall :cool:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 029
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 557
Hästmänniskan Just nu har jag ca 12 min att köra till stallet, 1 mil. Mest grusvägar att rida på och vi rider oftast själv då de bara finns en annan...
2
Svar
31
· Visningar
2 519
Senast: Svartkatt
·
Juridik & Ekonomi Jag skulle beställa från en hemsida jag beställt flera gånger ifrån. Lägger in mitt kortnummer och sånt, kommer vidare till att godkänna...
2
Svar
26
· Visningar
1 506
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• 🎄Jul 2024🎄
  • Sånger som du hatar
  • Vad gör vi? Del CCIV