Arbeta hemifrån..

E

Esperanza_1980

..vad har jag för alternativ?

Ska om nån månad gå hem och vara mammaledig (skööönt :D ) Min tanke är att jag inte vill gå tillbaka till mitt nuvarande jobb, utan skaffa mig ett arbete där jag i princip enbart arbetar hemifrån så att jag kan få mer tid med mina barn, (och hästar ;) ) Jag är inte intresserad av diverse telefonförsäljningsjobb, men det måste ju finnas fler alternativ än dessa typer av arbeten.

Se så...överös mig med förslag :D

Sv: Arbeta hemifrån..

jag jobbar som dagmamma.
Det är ju dock som ett heltidsjobb ca 8- 16 men det som är skönt är att man göra alla hushålls sysslor på dagen, kan sätta igång en tvätt, småplocka m.m.slipper man göra det på kvällen och har mera tid till hästen/familjen.

Det är dock lite ensamt från vuxna men det går....

Hur går man tillväga för att bli dagmamma då? Och hur många barn måste det vara man har hand om för att det ska "gå runt"? Vad är det för lön?

Jag jobbar med försäljning av kläder via s.k "homeparties".
Man blir inte miljonär på det men det ger en liten exrainkomst i alla fall.

Tack för svaren hittills :)

Dagmamma är nog heller inget för mig. Jag är nog inte den typen som passar till att ta hand om andras barn, har lite svårt för det faktiskt :angel:

Ameo: Vad är det för typ av kläder du säljer och hur når du tänkt kundkrets?

Liknande trådar

Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
717
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 423
Senast: mamman
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 595
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 286

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka