arabkorsningar

F

Flashen

Har en 2 åring som är korsningen mellan halvblod och arab och funderar på om det finns några andra som har samma korsning.

Hur har araben slagit igenom på era hästar. Vad rider ni med dem och vilka klasser går de? Hur höga har de blivit? Vilket temperament har de fått? Utvecklas araber snabbare, långsammare eller normalt än andra halvblod?

Min blir nog 160 när den är klar och har fått arabens fina öron och huvud. Han mer energi och spring än hans kompisar i hagen som är halvblod, men han är alltid snäll, nyfiken och jättetrevlig att hålla på med. Verkar vara väldigt lättlärd också. Förhoppningsvis blir han en trevlig allroundhäst som man både kan köra, hoppa och dressyra med!:bump:

Många frågor på en gång, men när man ändå håller på...
 
Sv: arabkorsningar

Generellt sett så brukar araben slå igenom ganska mycket när man korsar. En arab är ju ganska allsidig och går att ha till det mesta.
 
Sv: arabkorsningar

Har själv en renrasig arab, och efter vad jag har hört så är araben en mycket lättlärd häst och väldigt väldigt snäll att ha och göra med, sen vet inte jag så mycket om korsningar.

Sedan är ju araben en uthållig häst, som du nog har märkt i hagen.

Lycka till med hästen! /Fanny.
 

Liknande trådar

Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 259
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Även denna vecka bjöd på en för mig ny bekantskap. Jag fick sitta på Sunny Boy, en liten nätt och spenslig fux med fullblod på mödernet...
Svar
0
· Visningar
417
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Hej tränings-vänner! För två år sedan handlade allt om att bara komma igång för mig. Citatet "Just do it" satte sig i mitt huvud. Kom...
2
Svar
25
· Visningar
2 135
Senast: vackerdag
·
Skola & Jobb Hej alla, tänkte att ni har kloka huvuden att slå ihop. Jag går på en av världens bästa skolor inom mitt kreativa fält och håller på att...
2
Svar
22
· Visningar
4 024
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Konsten att välja ett bra hundnamn
  • Akvarietråden V
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp