Hållbar träning (och kropp)

Jag har - peppar peppar - aldrig varit skadad, men då har jag varit snäll mot min kropp. Jag äcklas lite av alla inspirationsbilder där det står grejer som "I dont stop when im tired - I stop when im done" och "Unless you puke, faint or die - keep going". Det är det dummaste man kan göra mot sin kropp, så hemskt.

Jag vet! Helt vansinnigt. Min favvo är "If it´s hurting it´s working" :D :banghead: :banghead: :banghead:
 
Jag äcklas lite av alla inspirationsbilder där det står grejer som "I dont stop when im tired - I stop when im done" och "Unless you puke, faint or die - keep going". Det är det dummaste man kan göra mot sin kropp, så hemskt.

JAG MED!
Blir helt galen av alla som lägger upp träningsbilder på instagram och taggar med #aldrivila – alltså WTF?! De är ju för fan inte kloka. Det är idiotiskt.
 
Jag är ju 50+ och jobbar ca 15 nätter/månad och då sitter jag mest på arselet så jag fick ta tag i mig själv ordentligt
Jag går långpromenader 3-5 ggr i veckan med hunden ( beroende på hur jag jobbar m´, annars går mamma långa med honom)
Rider 1-2 ggr vecka
Gym 2 ggr vecka
yoga 1 gång
+ alla småpromenader med jycken

Jag har också en PT men bara en gång till, och grejen var att när jag började hade jag så usel kondis o stum för inget men då fick jag reda på att jag hade giftstruma och en vecka med tbl är jag MYCKET spänstigare orkar med :love:

springa ids jag inte än för det har tagit emot så mycket innan men jag ska göra ett försök igen men då börjar jag typ spring 100 gå 50 , spring 100 gå 50 och sen brukar det gå fort att bara öka
 
Du har fått många bra svar men vill bara tillägga; Foamroller!
Jag springer tre pass i veckan på totalt ca 2,5-3.5 mil per vecka. När kroppen knorrar det minsta lilla så lyssnar jag. Det som gjort underverk är just ovanstående foamroller. Mina höftproblem , som jag haft i flera år, är som bortblåsta! Lär vara samma muskel som spökar när man som du får löparknä. Skaffa en sån och rulla muskeln mellan knä och höft, ja rulla "överallt".
För övrigt så springer jag en dag och känns det nånstans så väntar jag till det knappt känns innan jag springer nästa gång. Det kan då bli allt mellan en till 4 dagar emellan. Funktionell styrketräning för löpare däremellan.
 
springa ids jag inte än för det har tagit emot så mycket innan men jag ska göra ett försök igen men då börjar jag typ spring 100 gå 50 , spring 100 gå 50 och sen brukar det gå fort att bara öka[/QUOTE]
 
Martha;
Jag är i samma ålder som dig och började precis sådär. Jogga-gå-jogga, till slut så gick det lätt att springa korta sträckor. Upptäckte sen att det var lättare än väntat och springer långt och mycket numera. Träffar på många 50 plusare i löpspåret och många är grymt snabba och uthålliga.
 

Liknande trådar

S
Distans Nedan följer en artikel som jag har skrivit och tänker använda i en studiecirkel för vuxna. Det kan när man börjar rida distans vara...
2
Svar
24
· Visningar
4 902
Senast: annoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp