Arabiska Fullblod

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabiska Fullblod

Det är inte mer än ett galoppsprång emellan? Vad pratar du om nu? Har vi kollat på samma klipp? :rofl:

Med studs är det inget galoppsprång emellan alls, hästen landar med fram och innan den har landat helt med bak så ska frambenen upp över nästa hinder.

Eh, vi har nog kollat samma klipp btw.

ETT studs ETT hopp med ett galoppsprång emellan. Inte en ren studskombo, inte en trekombiation. Sånog kan jag skriva STUDS på länken?

1ovqfp.jpg

Fortsätter på spåret bilder med rufs, lera och annat. De som träffade Mirre förra året när han kom vet hur släckt och tråkig han var. Den livsglädje och gnista han har börjat visa är FANTASTISK. Det är viktigare än showsheen och pynt!

[QUOTE
Fortsätter på spåret bilder med rufs, lera och annat. De som träffade Mirre förra året när han kom vet hur släckt och tråkig han var. Den livsglädje och gnista han har börjat visa är FANTASTISK. Det är viktigare än showsheen och pynt![/QUOTE]

Å, här håller jag med till 100%! Den utstrålning som en lycklig, inspirerad och intresserad häst ger ifrån sig uppväger all världens pynt med ... just det, hästlängder!!:D

Hals och huvud på araberna kan vara lite extrema, så jag kan förstå dig ... Har en väninna som säger detsamma. Hon tycker att araberna är otroliga i psyket, men att de moderna svanhalsarna och gäddhuvudena är gräsligt fula och ser direkt onormala ut.
Och ibland kan man ju hålla med ...:cool:

Lånar sista knappen.

Ska nu köpa min första egna arab och mellan mig och drömhästen står nu en veterinärbesiktning. Så dagarna är lååååånga.

Läst tråden och sett era fina hästar så nu är kan jag nästan inte vänta mer. Hjälpte en gubbe med hans araber när jag var liten och min faster red Espri som ung och jag har växt upp med historierna om Espri och satt jämt och kollade i farmors fotoalbum på alla bilder av honom. Sen snubblade jag in på halvblod och tävlade upp till 130 hopp och LA dressyr men nu, nu ska jag köpa min första alldeles egna arab :love:

Hmmm .... harkel .... jag har elva ....:o

Jo, kraftigt beroendeframkallande!

Diamond, grattis till beslutet, och hoppas att din drömhäst går igenom besiktningen!!

Finns ju fortfarande många araber som varken har gäddhuvud eller svanhals. Min har inte det. :)

61518_562292410468993_746689972_n.jpg

Blev lite inspirerad, knallade ut med kameran och skrapade av lite vinterpäls och lera från Pakistan, tvingade stackars maken att hålla i snöret (han får alltid ställa upp, stackarn ...:D) och tog några bilder.

Den här är söt, maken med hål på tröjan och spåniga mysbrallor ...
563105_562292347135666_2078530789_n.jpg

knapplån

gamla arabstoet tävlade idag igen. LB:1 = 66% och LA:1 = 65%.

och ja, araberna är beroendeframkallande.

Senast ändrad:

Ja han är verkligen jättefin, och nu syftar jag på Pakistan ;) hans son är ju lik honom..dom ser lika snälla ut:)

Härlig bild på fina Pakistan och maken din, Cornelia!

Idag fick Noohr lite massage, akupunktur och laserbehandling av en equiterapeut. Han var lite spänd vid en punkt i ländryggen, vilket förmodligen beror på att han fått lite skav av bomlösa sadelns pad och så har han spänt sig för att det varit obehagligt. Det var väldigt lite dock och resten av kroppen var jättemjuk och fin! :up: Jag tycker det är skönt att låta gå igenom hästen lite då och då, jätteskönt att veta att allt är bra i kroppen.

Equiterapeutens dotter är tydligen fodervärd till en arabvalack som nu är till salu. Hon var rätt bekymrad då ägaren till araben, vad jag förstod det som, behövde bli av med hästen ganska så snart och hade satt ut hästen på annons för 5 000 kr. Han är född 2004, e Pakistan och finns i Dalarna. Verkar som en jättetrevlig arab och om någon här vet någon som letar häst (ja ni vet), så finns annonsen på blocket. Man undrar ju lite vilka som kommer höra av sig på den annonsen - 5 000 kr, ingen bild, knapphändig info om hästen. :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 366
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 030
Senast: Piaff
·
Avel Vi har ingen "riktig" tråd för våra telningar från i våras och somras. Här kan vi följas åt! Min gosse efter King Olymbrio L är...
Svar
2
· Visningar
294
Senast: Hedwig
·
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
924
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka