Arabiska Fullblod

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabiska Fullblod

Min gammla häst var just det, ett överjordisk väsen. Han förstod precis allt jag sa och tänkte. Han var ett halvblod med okänd stam men jag tror nog det var arab i honom bakåt i stammen. Han var en dansk import och danskarna korsade ofta araber och halvblod. Han och Mirald var bästaste kompisar från första sekund. De fick exakt på dagen ett år tillsammans innan han dog 28 år gammal. Det var som att han var klar, han hade lärt Mirald allt han kunde så nu kunde han gå vidare.

Älskade Kefir :love:

394188_10150595472955882_934165613_n.jpg

Åhå, vad vacker. Helt kritvit!

Jag lurar på en sak. Greta hade årlig tandkoll igår. Hon behöver inga stora åtgäder men raspades pyttelite allra längst bak pga tendens till hakar. Men hon blev lite skavd på slemhinnorna av ställningen som håller upp munnen. Hur fort läker det..? Har aldrig tänkt på det..jag vill inte rida med bett idag om det kankse gör ont :)

Nu har jag en fråga till er arabmänniskor här!
När ni tittar på annonser på arabhästar, hurdana bilder vill ni se i annonsen? Arabposer, klippta och sminkade, vanlig uppställning, bild på arbetande häst eller vad tittar ni lite extra på?

Det där tycker jag var intressant! Har hört så många säga tvärtom, "å, araber är så vackra ... men så hispiga till sättet!"
Får jag nyfiket fråga vad du inte gillar i deras utseende?:)

Hon har ju islandshäst, dom är ju inte direkt lika i utseende :D

Fast för mig finns det inga fula hästar. När jag gillar en individ så blir den vacker i mina ögon, oavsett ras.

Jag vill se hästens väsen. ;)
Alltså en bild på huvudet där hästens ögon, näsborrar och öron syns. Och en bild från sidan så man ser hur hästen är byggd.

Åkte 5 timmar och köpte M, hade redan bestämt mig för att honom ville jag ha när jag såg bilderna i annonsen. :)

Samma här, jag vill se huvudbild där jg kan se hästens uttryck. Ögon kan säga mkt ;). Gärna en helkroppsbild från sidan där man kan se vinklar osv. Finns det film är det ju trevligt att se hur hästen rör sig i ALLA gångarter, inte bara svävande trav ;);)

Nu har jag en fråga till er arabmänniskor här!
När ni tittar på annonser på arabhästar, hurdana bilder vill ni se i annonsen? Arabposer, klippta och sminkade, vanlig uppställning, bild på arbetande häst eller vad tittar ni lite extra på?

Jag som "ridhästköpare" vill ju se en bild på en ridhäst, dvs minst en bild där hästen arbetar. Sen gärna en uppställd bild och/eller en "vanlig" bild där någon gosar med hästen eller den står i hagen och myser.

Arabtypen måste framgå av bilderna, det är viktigt. Men inte klippt och sminkad.

Tempen, bara för att rätt ska vara rätt ;) Det där är inte studs, det är en 3 kombination :D

Ja det är klart att det är hjälphinder, men fortfarande en 3 kombination. Höjden på hindrena spelar innan har jag lärt mig inte spelar någon roll för namnet.

Men men, skitsamma, studs är det helt klart inte iaf, även om det hade varit imponerande :eek:

Ja det är klart att det är hjälphinder, men fortfarande en 3 kombination. Höjden på hindrena spelar innan har jag lärt mig inte spelar någon roll för namnet.

Men men, skitsamma, studs är det helt klart inte iaf, även om det hade varit imponerande :eek:[/

?

Men men, skitsamma, studs är det helt klart inte iaf, även om det hade varit imponerande :eek:[/

?

Ok, det är mer än ett galoppsprång emellan! FEL KLIPP, nöjd då? Det är ett studshopp, ett med ett språng emellan till 130.

Det är inte mer än ett galoppsprång emellan? Vad pratar du om nu? Har vi kollat på samma klipp? :rofl:

Med studs är det inget galoppsprång emellan alls, hästen landar med fram och innan den har landat helt med bak så ska frambenen upp över nästa hinder.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 366
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 030
Senast: Piaff
·
Avel Vi har ingen "riktig" tråd för våra telningar från i våras och somras. Här kan vi följas åt! Min gosse efter King Olymbrio L är...
Svar
2
· Visningar
294
Senast: Hedwig
·
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
924
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka