Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker det är så typiskt. Finns överallt, i alla behjärtansvärda organisationer som säger sig enbart sträva efter djurs eller människors bästa. Sitter alltid någon pengaglad nisse i ett hörn som ser en möjlighet att kapa åt sig lite av ömsinta individers kapital.
*kl*
Jag är helt klar FÖR att hästarna ska vara barfota - de gånger de kan och mår bra av det. Det vill säga - oftast på sommartid och ej under träning på ojämna/hårda underlag.
Jag tycker lika illa om fanatiker på barfotafronten som jag tycker illa om trångsedda skofolk.
Jag har mina mestadels barfota. Dels för att jag inte har dem i full träning på hårda/ojämna underlag och dels för att konsekvenserna av skoningen på min W är större än konsekvenserna än av att han går barfota.
Båda mina araber har KNALLHÅRDA hovar. Cilla går barfota utan bekymmer även på grus, W håller på att vika sig dubbel om han går på grus.
Jag skor honom och hoven drar ihop sig. Strålen vill förtvina (det ser man redan på andra skoningen)
Visst, jag kan sätta beslag och tryck på strålen. Been there, men då har rötan börjat slå in istället.
Så jag tycker inte det är värt det. Hans hovar VILL gå barfota, men han pallar inte då han blir för öm.
Min lösning är att skaffa renegades (boots) för jag vill inte ha förkrymta hovar på en så hård och fin och naturligt hållbar hov. Han ÄR jättekänslig och en skorpa på huden är i det närmaste outhärdlig.
Man ska inte bli fanatisk åt något håll tycker jag. Alla har vi olika förutsättningar och träningen samt träningsställena ser helt olika ut hos var och en av oss.
Ang SHV: Jag tycker det är BRA att de driver relevanta frågor och jag FÖRSTÅR att de reagerar över showen.
Men...titta hellre på 1-3 åringarna hur de beter sig än fullvuxna renodlade showkusar. Min W blir bara MER taggad av galna ylande människor på scenen - han blir en dansande kobra och så fort jag stryker honom på halsen och säger "nu är det bra" så slutar han, sänker huvudet och tuggar.
" Nu vill jag ha godis matte".
Det är idioti att låta som en del gjorde i Strängnäs på TSI då ettåringarna försiktigt trippade in och hela läktarsidan började stampa och yla.
Resultatet blev att de sabbade hela entransen. Hästkänslan var lika med noll, det vill säga då hästen började visa sig sabbade de det genom att stampa och yla. Min hund började morra och skälla: "matte vad ÄR det för idioter?!"
Mitt förslag är att endast musik får användas i unghäst och fölklasserna.
Lever läktaren om så blir det utvisning - PUNKT!
Fjellheim: HÄRLIGA bilder! Du ser så spontan och galen ut - precis som jag!
När det står *kl* i början av inlägget betyder det ´"knapplån" det vill säga - jag säger min mening utan att rikta det till ditt inlägg.
Jag måste ju trycka "svara" på någons inlägg och det var inte riktat till ditt.
Simma lugnt!
När det står *kl* i början av inlägget betyder det ´"knapplån" det vill säga - jag säger min mening utan att rikta det till ditt inlägg.
Jag måste ju trycka "svara" på någons inlägg och det var inte riktat till ditt.
Simma lugnt!
Tyckte väl simtagen var väl hastiga
Fjellheim: HÄRLIGA bilder! Du ser så spontan och galen ut - precis som jag!