Arabiska Fullblod

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabiska Fullblod

aesfex.png
[/IMG

Lånar knapp jag med, detta var min kompanjon I dryga fem år på nittiotalet.

Oki, nu vet jag vilken hingst det var du lade ut den vackra ansiktsbilden på! Hade totalt tappat bort att du var ägare till snyggingen Jazz ...!:)

Lavinia, ursöt bild! Kan meddela att för tillfället är Pakistan en motpol till sin egen bild- nämligen jättelurvig och full med lera när jag tog in honom i kväll! Fattar inte att han såg så brun ut på den tiden, han är faktiskt riktigt kolsvart numera, förutom lite runt mulen ....

Jazz, och Pakistan.. JUnderbart fina hingstar <3

Ja, jag ville verkligen ha tillbaka något av Jazz när jag började om. tyvärr så dog hans finaste avkomma vid två års alder (min egen uppfödning) så jag nöjde mig med två ston med honom som mormorsfar.

Jättefina, både sto och hingst :)

Får man fråga vad som hände med Jazz? Vart tog han vägen efter Dig osv?

Jättefina, både sto och hingst :)

Får man fråga vad som hände med Jazz? Vart tog han vägen efter Dig osv?

Jag blev svårt sjuk och gav bort Jazz till Magnus och hans dåvarande tjej. Magnus hade honom I manga år innan han såldes till Lotta Höjer där han blev kvar till sin död.

Förlåt, visste inte att det var sådana omständigheter :o verkligen förlåt!

Jag tittade i ARAB stamboken och där stod han som han levde, det var därför jag frågade.

Förlåt igen, skäms som en hund :o

Han var i alla fall jättefin :)

Förlåt, visste inte att det var sådana omständigheter :o verkligen förlåt!

Jag tittade i ARAB stamboken och där stod han som han levde, det var därför jag frågade.

Förlåt igen, skäms som en hund :o

Han var i alla fall jättefin :)

Oj, inget att skämmas för! Jag saknade honom förskräckligt och när jag satte igång igen på allvar var han borta. Han var en fantastisk individ.

KL

Så här roligt har vi.

Fester visade vägen för löshoppsdebuterande Erucj; "nu tror hon att vi ska trava över bommarna som uppvärmning men det ska du inte bry dig om."

bloggStill+2.jpg

Erucj; "okej!"

bloggStill+4.jpg

bloggStill+7.jpg

bloggStill+18.jpg

bloggStill+30.jpg

bloggStill+31.jpg

bloggStill+33.jpg

Ursäkta bildbomben, men de är ju så himla söta :p

Nu har Pirayans provsvar kommit. De visar att han utan tvekan har testikelvävnad kvar.. Jättehöga halter.. Så nu har vi åtminstone svart på vitt att vi måste göra nånting åt det. Vad har ni för erfarenheter ??

1456617_10202317464361051_1632723531_n.jpg

Men killen då, inte konstigt han trott att han är en "hel" karl fortf ;)

inga erfarenheter, sa inte Vet hur ni ska gå till väga?

Har inga erfarenheter alls kring det, men vad skönt att ni har hittat nåt som går att åtgärda!

Håller tummarna för att det går bra!

Operation är nog det enda som gäller, dyrt som sjutton kommer det att bli, men huvudsaken är ju att prinsen blir i skick. Fanns 3 olika valmöjligheter med operationer. In via buken, titthålsoperation och in via ändtarmen...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 366
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 030
Senast: Piaff
·
Avel Vi har ingen "riktig" tråd för våra telningar från i våras och somras. Här kan vi följas åt! Min gosse efter King Olymbrio L är...
Svar
2
· Visningar
293
Senast: Hedwig
·
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
924
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka